AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #1 Skrevet 21. mars 2022 Er det noen her som har erfaring med dette? Enten selv eller som har nære relasjoner som har fått barn på den måten? Jeg er interessert i alt; prosessen, graviditeten, følelser etc. Anonymkode: f7ead...625
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #2 Skrevet 22. mars 2022 Søk opp lengtetid på insta så kan du finne mer utav eggdonasjon der ☺️ Anonymkode: ac585...074
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #3 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Søk opp lengtetid på insta så kan du finne mer utav eggdonasjon der ☺️ Anonymkode: ac585...074 Tusen takk for svar! ❤️ Anonymkode: f7ead...625
Tufsla Skrevet 9. april 2022 #4 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 15.29): Er det noen her som har erfaring med dette? Enten selv eller som har nære relasjoner som har fått barn på den måten? Jeg er interessert i alt; prosessen, graviditeten, følelser etc. Anonymkode: f7ead...625 Hei! Jeg har fått utført eggdonasjon i Danmark i januar. Er nå gravid i uke 15 etter 6 spontanaborter (fem med egne egg). Prosessen har vært lik som vanlig ivf, men jeg måtte selvsagt ikke ha uttak, kun innsett 😀 Vi dro til Danmark (Maigård) siden jeg tenkte det ville ta lang tid før de har en fungerende eggbank, og ekspertise, i Norge. Alt gikk veldig greit, føltes lettere enn ivf i Porsgrunn der det var kjøttfabrikk... Det er også lettere på grunn av at personalet er fantastiske på kommunikasjon. Fikk f.eks. svar på kvelden og en lege ringte på en søndag! De valgte donor for oss, og vi kunne si ja eller nei. Vi fikk ikke "velge" annet enn etnisitet, vekt, høyde, hår og øyenfarge. Men vi krysset av for veldig brede kriterier og sa vi var mer opptatt av om donor hadde hatt suksess før. Man har jo mye større sjanse med eggdonasjon. Men lurer på det samme som deg angående tilknytning. Men jeg tror det kommer til å gå helt fint. 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #5 Skrevet 11. april 2022 Lurer på det samme 😊 Anonymkode: e9eec...7e5
Neutral90 Skrevet 11. april 2022 #6 Skrevet 11. april 2022 Tufsla skrev (På 4/9/2022 den 20.02): Hei! Jeg har fått utført eggdonasjon i Danmark i januar. Er nå gravid i uke 15 etter 6 spontanaborter (fem med egne egg). Prosessen har vært lik som vanlig ivf, men jeg måtte selvsagt ikke ha uttak, kun innsett 😀 Vi dro til Danmark (Maigård) siden jeg tenkte det ville ta lang tid før de har en fungerende eggbank, og ekspertise, i Norge. Alt gikk veldig greit, føltes lettere enn ivf i Porsgrunn der det var kjøttfabrikk... Det er også lettere på grunn av at personalet er fantastiske på kommunikasjon. Fikk f.eks. svar på kvelden og en lege ringte på en søndag! De valgte donor for oss, og vi kunne si ja eller nei. Vi fikk ikke "velge" annet enn etnisitet, vekt, høyde, hår og øyenfarge. Men vi krysset av for veldig brede kriterier og sa vi var mer opptatt av om donor hadde hatt suksess før. Man har jo mye større sjanse med eggdonasjon. Men lurer på det samme som deg angående tilknytning. Men jeg tror det kommer til å gå helt fint. Hei! Kan jeg spørre hvorfor dere gikk for eggdonasjon selv om dere tydeligvis hadde embryo til innsett som dere ble gravid av? Hva var grunnlaget til å anbefale ed liksom? Spør fordi jeg er i samme situasjon med mange aborter, men legene sier at vi ikke er kandidater for ed fordi vi har fine blastoer ved hvert uttak...
Tufsla Skrevet 11. april 2022 #7 Skrevet 11. april 2022 Neutral90 skrev (7 minutter siden): Hei! Kan jeg spørre hvorfor dere gikk for eggdonasjon selv om dere tydeligvis hadde embryo til innsett som dere ble gravid av? Hva var grunnlaget til å anbefale ed liksom? Spør fordi jeg er i samme situasjon med mange aborter, men legene sier at vi ikke er kandidater for ed fordi vi har fine blastoer ved hvert uttak... Ja, det valgte vi på grunn av min alder (41) som gir hvert forsøk med egne egg nå svært liten sjanse, kombinert med mange uforklarte aborter og prøving siden 2013. Mannen har barn fra før, så det er sannsynligvis meg som ikke kan få barn naturlig. I Norge er eggdonasjon veldig nytt ennå, og det er nok vanlig å prøve det meste først. Det har vi også gjort. Jeg har blitt gravid, og mistet, 6 ganger før. Men det er jo mange, mange ganger flere vi har hatt innsett av egg som IKKE har lykkes. Det er også en påkjenning hver gang. Vi tok alle de tre offentlige uttakene av egg og satt inn hvert eneste egg. Alt så tilsynelatende veldig bra ut med eggene. Ingenting ble funnet i utredning for habituell abort nr.3 heller. Når vi da var ferdig offentlig, og de ikke hadde mer å tilby av behandling, så gikk vi for eggdonasjon. Og jeg er fortsatt gravid, mye lenger enn jeg noen gang har vært, i uke 15+4 😀 Jeg leste et sted om en lege som spurte et par med samme dilemma om ivf vs. eggdonasjon: "Vil dere ha et ivf forsøk til, eller vil dere ha et barn?" Ganske treffende for vår del ser det ut til. Men det må sies at jeg har fått en ny medisin denne gangen, mot habituell abort. Men den er fortsatt på forsøksstadiet i England. Den heter Januvia og er egentlig for diabetikere. Jeg fikk den av privat gynokolog i Norge. Kanskje det hadde lykkes med egne egg denne gangen på grunn sv medisinen, men alderen er imot meg nå da. Og det får vi jo aldri vite.
Neutral90 Skrevet 11. april 2022 #8 Skrevet 11. april 2022 Tufsla skrev (36 minutter siden): Ja, det valgte vi på grunn av min alder (41) som gir hvert forsøk med egne egg nå svært liten sjanse, kombinert med mange uforklarte aborter og prøving siden 2013. Mannen har barn fra før, så det er sannsynligvis meg som ikke kan få barn naturlig. I Norge er eggdonasjon veldig nytt ennå, og det er nok vanlig å prøve det meste først. Det har vi også gjort. Jeg har blitt gravid, og mistet, 6 ganger før. Men det er jo mange, mange ganger flere vi har hatt innsett av egg som IKKE har lykkes. Det er også en påkjenning hver gang. Vi tok alle de tre offentlige uttakene av egg og satt inn hvert eneste egg. Alt så tilsynelatende veldig bra ut med eggene. Ingenting ble funnet i utredning for habituell abort nr.3 heller. Når vi da var ferdig offentlig, og de ikke hadde mer å tilby av behandling, så gikk vi for eggdonasjon. Og jeg er fortsatt gravid, mye lenger enn jeg noen gang har vært, i uke 15+4 😀 Jeg leste et sted om en lege som spurte et par med samme dilemma om ivf vs. eggdonasjon: "Vil dere ha et ivf forsøk til, eller vil dere ha et barn?" Ganske treffende for vår del ser det ut til. Men det må sies at jeg har fått en ny medisin denne gangen, mot habituell abort. Men den er fortsatt på forsøksstadiet i England. Den heter Januvia og er egentlig for diabetikere. Jeg fikk den av privat gynokolog i Norge. Kanskje det hadde lykkes med egne egg denne gangen på grunn sv medisinen, men alderen er imot meg nå da. Og det får vi jo aldri vite. Har for så vidt fått samme svar fra klinikk i Finland, at de tror at ved mange nok forsøk vil det endelig gå for oss også. Viktig å ha det kommersielle økonomiske aspektet i bakhodet, de tener jo mest penger på at vi prøver selv flest mulig ganger. Jeg har veldig lyst å prøve januvia! Har virkelig argumentert for det hos klinikken min, men svaret er nei 😒 har veldig troa på den altså. Vi har vært gravide 8 ganger og selv om det er noen kjemiske inni der også så er det så belastende at vi snart gir oss. Takk for at du svarte og delte og gratulerer med noe som nå mest trolig holder helt inn 🤞🤞
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #9 Skrevet 11. april 2022 Jeg har tatt embryoadopsjon i Riga. Prøvde i åtte år før det, men i Riga har jeg blitt gravid tre av tre forsøk. Fikk to tette. Er 40 år så dette var min eneste sjansen. Veldig fornøyd, får stadig høre at barna ligner på meg. Tilknytning er 10 av 10! I Norge regnes de også som biologisk barn, men ikke genetiske barn. Anonymkode: 70195...5b3 2
Tufsla Skrevet 11. april 2022 #10 Skrevet 11. april 2022 Neutral90 skrev (5 minutter siden): Har for så vidt fått samme svar fra klinikk i Finland, at de tror at ved mange nok forsøk vil det endelig gå for oss også. Viktig å ha det kommersielle økonomiske aspektet i bakhodet, de tener jo mest penger på at vi prøver selv flest mulig ganger. Jeg har veldig lyst å prøve januvia! Har virkelig argumentert for det hos klinikken min, men svaret er nei 😒 har veldig troa på den altså. Vi har vært gravide 8 ganger og selv om det er noen kjemiske inni der også så er det så belastende at vi snart gir oss. Takk for at du svarte og delte og gratulerer med noe som nå mest trolig holder helt inn 🤞🤞 Tips: Hvis du ikke bor så langt unna Tønsberg så dra til gynokologen som heter Kvinnedoktor, Dr. Nicolaidis. Det var der jeg fikk den etter at jeg hadde en time for å se på livmora. Masse lykke til! Og forresten så ser det dårlig ut på klinikkens statistikk når man mislykkes, så jeg tror de gir de beste rådene de kan 😀 1
Tufsla Skrevet 11. april 2022 #11 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har tatt embryoadopsjon i Riga. Prøvde i åtte år før det, men i Riga har jeg blitt gravid tre av tre forsøk. Fikk to tette. Er 40 år så dette var min eneste sjansen. Veldig fornøyd, får stadig høre at barna ligner på meg. Tilknytning er 10 av 10! I Norge regnes de også som biologisk barn, men ikke genetiske barn. Anonymkode: 70195...5b3 Fantastisk å høre! Gratulerer så mye. Vi var nær å få embryodonasjon vi også. Vi kjøpte sæd fra donor og klinikken befruktet både egg med sæd fra min mann og donor. Vi sa at de kunne befrukte 4 fra mannen og 7 fra donor og velge den beste blastocysten å sette inn. Det ble fra min mann. 1
Waldfee Skrevet 23. mai 2022 #12 Skrevet 23. mai 2022 Jeg så denne tråden først nå. Jeg har en gutt på ni måneder etter eggdonasjon i Danmark. Han er min manns genetiske barn, og genetisk halvbror til storebror som ble til med IVF med mine egg. Det er så rart nå som vi har lillebror - vi holdt på med søskenforsøk med egne egg i mange år, mye tårer og frustrasjon, og så ble jeg gravid på andre innsett etter eggdonasjon (vi fikk seks topp-blastocyster etter uttaket) - så føles det så utrolig selvfølgelig at det skulle selvsagt bli akkurat ham💙. Vi ventet på ham hele tiden, fineste gutten vår. Tilknytningen var der fra første sekund, han er mitt barn akkurat like mye som storebror er det og vi elsker ham enormt. Vi gir han masse kjærlighet, og håper at han også vil være fornøyd med livet sitt og valget vi har tatt for ham❤️. 1 1
Tufsla Skrevet 24. mai 2022 #13 Skrevet 24. mai 2022 Waldfee skrev (10 timer siden): Jeg så denne tråden først nå. Jeg har en gutt på ni måneder etter eggdonasjon i Danmark. Han er min manns genetiske barn, og genetisk halvbror til storebror som ble til med IVF med mine egg. Det er så rart nå som vi har lillebror - vi holdt på med søskenforsøk med egne egg i mange år, mye tårer og frustrasjon, og så ble jeg gravid på andre innsett etter eggdonasjon (vi fikk seks topp-blastocyster etter uttaket) - så føles det så utrolig selvfølgelig at det skulle selvsagt bli akkurat ham💙. Vi ventet på ham hele tiden, fineste gutten vår. Tilknytningen var der fra første sekund, han er mitt barn akkurat like mye som storebror er det og vi elsker ham enormt. Vi gir han masse kjærlighet, og håper at han også vil være fornøyd med livet sitt og valget vi har tatt for ham❤️. Takk for deling ❤ Vi venter en liten gutt i september etter eggdonasjon i Danmark. Er så spent! Vi tenker å være åpne med gutten vår fra start, og ha samtaler med ham om det fra han er liten. Kanskje finnes det noen barnebøker om temaet? 1
Waldfee Skrevet 24. mai 2022 #14 Skrevet 24. mai 2022 Tufsla skrev (1 time siden): Takk for deling ❤ Vi venter en liten gutt i september etter eggdonasjon i Danmark. Er så spent! Vi tenker å være åpne med gutten vår fra start, og ha samtaler med ham om det fra han er liten. Kanskje finnes det noen barnebøker om temaet? Jeg tror det, Tone Bråthen har skrevet en bok mener jeg å huske. Fint å bruke bøker. Vi går også for åpenhet, og storebror har visst om dette fra lillebror var i magen. Må jo ta det gradvis i takt med alder og forståelse. Tenker det er viktig at det blir en så naturlig ting som mulig, og ikke kommer som en overraskelse slik det kunne blitt om man ikke var åpen fra start. Masse lykke til med graviditeten videre ❤️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå