Gå til innhold

Oransje kjøtt fordi det var kalv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på en resturante i Kreta med 5 andre. Vi alle bestilte biff well done. Da vi fikk maten, så jeg at bare min biff var helt oransj. Nesten neon oransj… De andre sine så helt normale ut. Jeg er egentlig ikke en klager, så jeg spurte forsiktig kelneren hvorfor min så litt annerledes ut og oransj, og da ble de skikkelig sure… De kom tilbake med en ny tallerken, men en ny biff. Men den var like oransj 😩 jeg prøvde spørre igjen hvorfor den var oransje, og spesifiserte at jeg ikke trengte ny, men at jeg generelt kunne lite om biff. Da fikk jeg ganske så frustrert forklart at det selvfølgelig var fordi det var en kalv, og at den fargen var helt vanlig på ungdyr. De sa også at mitt kjøtt var mye bedre enn de andre sitt. 

Jeg var fortsatt veldig satt ut av neon kjøttet jeg fikk, og hver celle i kroppen min sa at dette burde jeg ikke spise 😳 Og det gjorde de på restauranten enda mer sure og hele mat opplevelsen ble ganske dårlig for alle pga dette 😰

Jeg vil jo ikke være noen Karen. Og det hele var ganske ubehagelig. Men hadde de rett? Er det vanlig at kjøtt er oransj om dyret er ungt? 

Anonymkode: 9cdfa...c1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg isåfall aldri sett.

Anonymkode: cb6f4...adf

AnonymBruker
Skrevet

Aldri sett. Å jeg er glad i godt kjøtt. 

Anonymkode: a1fbe...e9c

AnonymBruker
Skrevet

De har tuklet med kjøttet, sikkert hatt i noe fargestoffer.  Eller så var det noe helt annet en kalv. 

Anonymkode: 40db4...caa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjelp, ikke faen om jeg hadde spist det kjøttet. 

Anonymkode: 3c05a...9b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den restauranten hadde ikke jeg spist på igjen. Det er ikke forskjell på fargen på kalv og voksen... Smaken, mørheten osv er forskjellig, men ikke fargen.

Hadde det vært at det var positivt med det oransje kjøttet, så hadde de jo fortalt deg det der og da. Og så ga de deg en løgn da du presset dem for informasjon. Særlig siden du sa at du ikke kunne noe særlig om kjøtt, så var det jo lett å lyve til deg. 

Fôret kan forandre fargen på kjøttet, men jeg har aldri hørt om oransje biff. Og i alle fall ikke når den er well done! Da skal den være brun/grå.

Anonymkode: 0796e...bfd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den hadde ikke jeg spist...! Jeg har aldri sett oransje kjøtt, og om det plassert foran meg på en tallerken, hadde jeg avvist maten. Det er unaturlig med oransje kjøtt, og noen har tuklet med det. Det er selvfølgelig vanlig kjøtt og blod i en kalv som i en voksen, og kalver går naturligvis ikke rundt og er oransje inni. De er kvegdyr, selv om de er unge, og har mørkerød til rødt kjøtt.

Anonymkode: 8e925...861

AnonymBruker
Skrevet

Okei, takk for svar, da var det ikke bare meg som syntes det var rart!! 😅 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Okei, takk for svar, da var det ikke bare meg som syntes det var rart!! 😅 

ts

Enten har de krydret den med noe som har gjort biffen oransje, eller så har du fått noe helt annet.

Anonymkode: 0796e...bfd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men var det godt da?

Anonymkode: cb6f4...adf

AnonymBruker
Skrevet

Gurkemeie? Tipper det er marinaden med krydder som har gitt kjøttet oransjeskjær.

Anonymkode: 760ff...781

AnonymBruker
Skrevet

Hørtes genmodifisert ut. Eller hatt i noe fargestoff for å skjule uhumskheter. 

Anonymkode: 45080...1ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...