AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #81 Skrevet 22. mars 2022 Tvist skrev (15 timer siden): Er vel ikke mye som ikke er dyrere må enn for 20 år siden. Sant nok, men jeg betaler ikke for noe som andre ønsker å bli kvitt. Chipping av katt er også bare tull. Anonymkode: 07589...8f8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #82 Skrevet 22. mars 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Sant nok, men jeg betaler ikke for noe som andre ønsker å bli kvitt. Chipping av katt er også bare tull. Anonymkode: 07589...8f8 Hvorfor mener du det? Anonymkode: 048b0...38b 4
Tvist Skrevet 22. mars 2022 #83 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Sant nok, men jeg betaler ikke for noe som andre ønsker å bli kvitt. Chipping av katt er også bare tull. Anonymkode: 07589...8f8 Det er jo ingen som tvinger deg til å ha katt. Det er helt greit. 2
shorty Skrevet 24. mars 2022 #84 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 16.36): Veldig mange har god råd. Det betyr IKKE at de er gode til å holde husdyr, for en ufattelig merkelig tankegang. De jeg ser rundt meg som tar lettest på det meste, er de som også har mest penger. Anonymkode: dca5a...fcc Jeez det har jeg heller ikke sagt. Ved alle kjøp av dyr må man sjekke godt opp de man vil kjøpe fra. Jeg hadde heller ikke solgt til hvem som helst selv om de har pengene.
Iterion Skrevet 24. mars 2022 #85 Skrevet 24. mars 2022 (endret) Katteelsker her. Stussa veldig over det selv da jeg leita etter kattunge(r)på finn.no sent i fjor .Ikke bare var de høyt priset, men så var det utrolig(!!) mange av kattungene som allerede var reserverte. Var på utkikk etter en kattunge(12 uker), helst grå eller lysegrå og det tok meg flere mnd å finne den rette. Ho skulle ha 3000 kr for en, men heldig som jeg var hadde katteier to nydelige kattunger igjen så jeg slo på stortromma og kjøpte begge to i november i fjor. To nusselige søsken(en gutt og en jente) som på den tiden var umulig å se forskjell på. Litt lysegrå i pelsen(korthåret) og minner veldig om russian blue rasen. Hadde rett og slett ikke hjerte til å skille de fra hverandre også er jeg en katteelsker da 😄 Fikk begge to for 5000. Kunne ikke vært mer fornøyd og heldig med disse to kattene, er utrolig glad for at jeg gikk for begge to. Søskenkjærligheten er stor, de leker og vasker hverandre og stortrives i hverandres selskap. De er nå rundt 5 mnd gamle, har masse energi, er veldig kosete og kommer alltid løpene bort til meg når jeg kommer hjem fra jobb. Utrolig bra selskap rett og slett. Mye jobb ja, men er så definitivt verdt det. Selv om 5000 kr kanskje er mye der og da, blir det jo ikke så mye i lengden når en katt kan leve i nærmere 20 år. Endret 24. mars 2022 av Iterion 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #86 Skrevet 25. mars 2022 On 3/21/2022 at 3:15 PM, AnonymBruker said: Nå har jeg finkjemmet finn.no og nesten alle facebook grupper som omhandler katter til salgs/gis bort( i oslo/viken område) og enda har jeg ikke klart å finne en kattunge til rinelig pris. At dolk selger kattunger for 6000kr der kattungen ikke er halvt rasekatt eller er en rasekatt begriper jeg ikke. Er enig at kattunger skal selges til en pris men ikke til så høy pris, hvertfall hvis det er snakk om en vanlig huskatt. Hva skjer med prisene? og mens jeg er i gang😂 hvor kan jeg få kjøpt kattunge eller få kattunge utenom FOD, finn.no ?? Har alltid elsket katter og nå er det tid for å skaffe en kattunge til meg og familien☺️ Anonymkode: eca67...edc Det er slik det er i Oslo og omegn nå, og har vært sånn i hele korona-tider. Oslo-folk har vært veldig flinke til å kastrere kattene sine, og nå er det rett og slett kattemangel. Men, om du kunne vurdere å utvide søke litt. Hvis du har slekt en annen plass, jeg vet ikke, samme om det er Skien eller Tvedestrand eller Namsøs, uansett bare minst tre timers kjøretur fra oslo, men du får fortsatt kattunger gratis der, eller til symbolsk sum på 500 kr. Anonymkode: fa8b4...caf
Anonymbruker*** Skrevet 26. mars 2022 #87 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 15.59): Det er jo hovedsakelig det at den jakter på fugler og smådyr som er problemet. Fugler og smådyr som er en del av norsk natur har jo sin plass her og gjør sitt for at økosystemet skal gå rundt. For å ikke snakke om at dyreelskere burde gjøre sitt for å forhindre massedrap av dyr. Det er én ting at rovdyr dreper for å overleve, men katter dreper andre dyr kun for lek. Jeg anbefaler alle å lese seg opp på dette og undersøke hvorfor det er anbefalt å ha innekatt. Har du ikke ressurser til å stimulere katten din så burde du se på andre dyr som er på ditt nivå. Jeg har feks ikke plass nok til å kunne gi en innekatt et verdig liv, så jeg har kanin. Så enkelt er det faktisk! Men nå skal jeg ikke kuppe tråden til ts mer. Anonymkode: c4f34...4a0 Skal ikke ha katt, men skulle jeg det hadde det blitt tur i sele og langt bånd om jeg ikke slapp den løs ut. Synes synd på kattene som er sperrer inne hele livet (også de som får stimuli) , det er de virkelig ikke skapt til. Har sett hvordan innekatter står å ser og ser ut. Og er interessert i hver minste lille nye gjenstand i huset og aktivitet som skjer siden det er noe annet enn samme gamle.
Minya Skrevet 26. mars 2022 #88 Skrevet 26. mars 2022 On 3/21/2022 at 3:26 PM, AnonymBruker said: Nei jeg ønsker meg en kattunge. Har alltid ønsket meg en liten en som vokser opp med oss. Anonymkode: eca67...edc Kattungesesongen starter nå snart, avhengig av hvor i landet du bor, kontakt Foreningen for Omplassering av Dyr, (feks FoD Oslo), Dyrebeskyttelsen, eller andre kattehus i ditt nærområde. I Stavanger og omegn er det absolutt verdt å snakke med Kari Mills. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #89 Skrevet 26. mars 2022 Minya skrev (1 time siden): Kattungesesongen starter nå snart, avhengig av hvor i landet du bor, kontakt Foreningen for Omplassering av Dyr, (feks FoD Oslo), Dyrebeskyttelsen, eller andre kattehus i ditt nærområde. I Stavanger og omegn er det absolutt verdt å snakke med Kari Mills. Ts her. Jeg har sendt mail til FOD, jeg har sjekket alle mulige facebook grupper som selger/gir bort katt og kattunger(dog jeg ser etter kattunger) Føler jeg blir søren meg provosert når selger ikke gidder å svare tilbake når man spør om katten er solgt eller ikke. Det ligger flere helt vanlige huskatter inne på finn til over 5000kr noe som jeg ikke er villig til å gi. Altså det er ikke snakk om at det er rasekatter og heller ikke at kattungen får ormkur eller helsesjekk! De skriver allerede i annonsen at pruting( katter fra 4000-6000kr) ikke vil bli besvart. Jeg skal vente litt til kattesesongen begynner og da finner jeg sikkert den lille perfekte nye familie medlemmet. Anonymkode: eca67...edc
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #90 Skrevet 26. mars 2022 shorty skrev (På 21.3.2022 den 15.25): Men hvorfor ikke adoptere en katt? Fordi omplasseringssenterne i Norge er et forbanna hån og skitten bedrift. Har vært i kontakt på grunn av forsvunnet og skadde katter og for å adoptere selv. Ble også møtt på en stygg måte da jeg spurte om å bli fosterhjem. Ingen god erfaring med dem i det hele tatt og kommer aldri til å ta kontakt med dem igjen. I min by så har vi en liten bedrift av et ektepar, han er veterinær og hun er hundetrener. De tar inn hovedsakelig hunder, men også noen katter og kaniner. Der snakker vi kvalitet, vi har hatt tre hunder fra dem. God oppfølging i mange år, du får tilbud om kurs. Du får tilbud om hundepass i ferier. De er god på å matche hund/katt med eier osv. Men FOD og alle de andre er så dårlig og folket som jobber der er direkte frekke. Jeg har aldri møtt noen med god erfaring med dem. Tror flere hadde adoptert, dersom de endret holdning og arbeidsmåte. Deres diskriminering og hat mot innekatter er også jævlig ufortjent. Anonymkode: 170ef...a41 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #91 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Fordi omplasseringssenterne i Norge er et forbanna hån og skitten bedrift. Har vært i kontakt på grunn av forsvunnet og skadde katter og for å adoptere selv. Ble også møtt på en stygg måte da jeg spurte om å bli fosterhjem. Ingen god erfaring med dem i det hele tatt og kommer aldri til å ta kontakt med dem igjen. I min by så har vi en liten bedrift av et ektepar, han er veterinær og hun er hundetrener. De tar inn hovedsakelig hunder, men også noen katter og kaniner. Der snakker vi kvalitet, vi har hatt tre hunder fra dem. God oppfølging i mange år, du får tilbud om kurs. Du får tilbud om hundepass i ferier. De er god på å matche hund/katt med eier osv. Men FOD og alle de andre er så dårlig og folket som jobber der er direkte frekke. Jeg har aldri møtt noen med god erfaring med dem. Tror flere hadde adoptert, dersom de endret holdning og arbeidsmåte. Deres diskriminering og hat mot innekatter er også jævlig ufortjent. Anonymkode: 170ef...a41 Ok så jeg kan egentlig glemme å adoptere derifra siden jeg skal ha innekatt? Anonymkode: eca67...edc
Teardrop Skrevet 26. mars 2022 #92 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 15.17): kjøpte katt til 3000 på finn .. en på 9 mnd, halvt skogskatt. Helt nydelig men for en klengete pratete masekråke! herregud. og prating om natta og. Jeg lette som deg i lang tid. Vær forberedt på at du ikke får gå på do i fred mer om du skaffer deg en ungkatt. Anonymkode: 6afae...91a Har en katt på 12år, jeg får fortsatt ikke gå på do aleine 🤣 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #93 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ok så jeg kan egentlig glemme å adoptere derifra siden jeg skal ha innekatt? Anonymkode: eca67...edc Eneste håper er hvis katten er blind, døv, mangler en fot, er alvorlig syk/skadet eller eldgammel. Jeg skulle ha innekatt på ubestemt tid, men maks 5 år før jeg kjøpte bolig. Leide den gang på en kattefiendtlig sted. Fikk blankt nei, fikk ikke sette meg på venteliste for en katt som måtte være inne gang og ble kalt for dyremishandler av hun ene. Du må forsøke de små useriøse omplasseringsplassene, som er mer smålokal bedrift av katteelskere, men FOD og de og store kan du bare glemme for de er imot innekatter og du må skrive under på en kontrakt om at de ikke får være innekatter. Anonymkode: 170ef...a41
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #94 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eneste håper er hvis katten er blind, døv, mangler en fot, er alvorlig syk/skadet eller eldgammel. Jeg skulle ha innekatt på ubestemt tid, men maks 5 år før jeg kjøpte bolig. Leide den gang på en kattefiendtlig sted. Fikk blankt nei, fikk ikke sette meg på venteliste for en katt som måtte være inne gang og ble kalt for dyremishandler av hun ene. Du må forsøke de små useriøse omplasseringsplassene, som er mer smålokal bedrift av katteelskere, men FOD og de og store kan du bare glemme for de er imot innekatter og du må skrive under på en kontrakt om at de ikke får være innekatter. Anonymkode: 170ef...a41 Det er jævlig kjipt. Tenk på hvor mange katter som kunne ha blitt adoptert av de som bor i blokk eller det lar seg ikke gjøre å ha utekatt. Vi som ønsker innekatt har ikke sjans til å hjelpe da! Urettferdig! Anonymkode: eca67...edc
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #95 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jævlig kjipt. Tenk på hvor mange katter som kunne ha blitt adoptert av de som bor i blokk eller det lar seg ikke gjøre å ha utekatt. Vi som ønsker innekatt har ikke sjans til å hjelpe da! Urettferdig! Anonymkode: eca67...edc Jeg vet, og jeg skulle ikke ha innekatt livet ut en gang. Planen var jo maks 5 år før jeg kjøpte fast bolig. Endte opp med to fra finn.no. Han ene ble blind ganske ung, var uoppdaget sykdom. Så nå er de faktisk innekatt, han ene fordi han må og andre fordi han ikke vil ut. Men begge fikk tilbudet da jeg flyttet. Jeg var ung og dum før i tiden og var imot innekatter. Hadde ikke planer om å ha innekatt med de jeg har nå heller, bare midlertidig og det er det beste som har skjedd. Jeg har hatt 3 utekatter og 2 innekatter. Alle de tre første døde før de fylte 5 år. To ble påkjørt, ene ble syk av urinsteiner. Kunne ha vært unngått hvis han var innekatt og jeg hadde hatt mer kontroll over dovanene hans. Første veterinæren sa også, at jeg må ikke klandre meg selv for å ikke ha oppdaget det raskt nok. For hvordan skulle jeg ha vist at han ikke klarte å tisse, når han tisset ute. Kommer aldri til å ha utekatt igjen. Jeg kjenner til én utekatt som ble 21 år. Men hun forlot nesten aldri tomten sin og lå på verandaen 90% av tiden hun var ute. Hun var veldig hjemkjær, forsvant aldri, aldri i nå slåsskamp, hun var alltid nær hjemmet og nektet å gå ut i regn og minusgrader. Det er eneste utekatten jeg har møtt og hørt om som har levd lenge. Alle andre har forsvunnet eller død på grunn av andre folk og katter. Min erfaring er at folk hater katter og vil katter vondt. Ene katten min ble mishandlet av to guttunger i nabolaget. De stengte inne en nabokatt i en sanddunk i nabolaget, den døde. Barndomsvenninnen min fikk katten sin stjålet av ei gal nabokjerring, og naboens katt havnet på FOD sin sider. Jeg har ingen positive historier om utekatter. De blir torturert, påkjørt, stjålet, de forsvinner og de vandrer langt. Jeg følger med på en funnet og forsvunnet gruppe i byen på facebook. Daglig så er det friske, fine katter som blir tatt inn av dumme folk og gitt mat, og spørsmål om "Hvor hører denne til?". Er så glad for at mine to aldri vil havne på den siden. Anonymkode: 170ef...a41 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #96 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ts her. Jeg har sendt mail til FOD, jeg har sjekket alle mulige facebook grupper som selger/gir bort katt og kattunger(dog jeg ser etter kattunger) Føler jeg blir søren meg provosert når selger ikke gidder å svare tilbake når man spør om katten er solgt eller ikke. Det ligger flere helt vanlige huskatter inne på finn til over 5000kr noe som jeg ikke er villig til å gi. Altså det er ikke snakk om at det er rasekatter og heller ikke at kattungen får ormkur eller helsesjekk! De skriver allerede i annonsen at pruting( katter fra 4000-6000kr) ikke vil bli besvart. Jeg skal vente litt til kattesesongen begynner og da finner jeg sikkert den lille perfekte nye familie medlemmet. Anonymkode: eca67...edc Det kan hende det kommer flere til sommeren, men jeg tror du må belage deg på at de koster det de koster. Det har vært vanskelig å få tak i kattunger i Oslo-området i årevis, lenge før korona. 5-6000 er mindre enn du ville betalt for en ny sofa, så dyrt er det ikke. Anonymkode: e8e35...e93
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #97 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ok så jeg kan egentlig glemme å adoptere derifra siden jeg skal ha innekatt? Anonymkode: eca67...edc AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jævlig kjipt. Tenk på hvor mange katter som kunne ha blitt adoptert av de som bor i blokk eller det lar seg ikke gjøre å ha utekatt. Vi som ønsker innekatt har ikke sjans til å hjelpe da! Urettferdig! Anonymkode: eca67...edc Katter med FIV må være inne, tror bla DB Nord- Jæren har hatt katter med FIV før. Anonymkode: 3a8d7...1d4 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #98 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eneste håper er hvis katten er blind, døv, mangler en fot, er alvorlig syk/skadet eller eldgammel. Jeg skulle ha innekatt på ubestemt tid, men maks 5 år før jeg kjøpte bolig. Leide den gang på en kattefiendtlig sted. Fikk blankt nei, fikk ikke sette meg på venteliste for en katt som måtte være inne gang og ble kalt for dyremishandler av hun ene. Du må forsøke de små useriøse omplasseringsplassene, som er mer smålokal bedrift av katteelskere, men FOD og de og store kan du bare glemme for de er imot innekatter og du må skrive under på en kontrakt om at de ikke får være innekatter. Anonymkode: 170ef...a41 Helt idiotisk. Har 0 erfaring med FOD, men er forvert i en dyrebeskyttelse. Her ser vi an dyrene. Det er vi som forverter som kjenner dem. Han jeg har inne nå er 0 interessert i å gå ut. Vi kan forlate han alene med åpen verandadør og han går ikke ut. Dermed: han forblir innekatt. Den forrige vi hadde ble adoptert som innekatt også. Uten spesiell grunn. Så lenge katten trives ser jeg ikke problemer med det🤷🏼♀️ Anonymkode: ca87f...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #99 Skrevet 26. mars 2022 Det er mange dyrebeskyttelser som er dårlig, mange sure damer, mange som fortsatt avliver friske katter med fiv selv om det er en ganske ufarlig sykdom, mange som er totalt imot utekatter, mange som avliver med lav sko, mange som bare adopterer en og en katt selv om katten helt tydelig trives med andre katter, mange regler (mange synes jeg er bra da)… mye rart. Mange som dessverre ikke sitter seg inn i kattehold, katteatferd og bruker tiden sin på å undersøke om det er kommet noe nytt. Så ny forskning går de hus forbi. Men det finnes veldig mange gode dyrebeskyttelser og. Jeg er glad for at jeg bor i Bergen, der har vi 4 dyrebeskyttelser, av de vil jeg si at to er dårlige og jeg hadde aldri brukt de, en er ok og en er helt fantastisk. Valgmuligheter kan være greit, men vil tro at TS som bor i Oslo har mange muligheter rett utenfor kommunen. Anonymkode: c8318...575 1
Gjest hellokitty Skrevet 29. mars 2022 #100 Skrevet 29. mars 2022 Jeg betalte GLADLIG 3000kr for min. Det er for å sikre at den kommer til noen som faktisk VIL ha den. Men for 6k burde den hvertfall ha fått grunnvaksiner før den kommer til ny eier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå