AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #41 Skrevet 21. mars 2022 Mooza skrev (9 minutter siden): Jeg tror jeg må få meg noen katter og la dem produsere! Har hatt katter hele livet, inntil min gamle katt døde for ett år siden. Hun var 16 år. Det var ikke noe problem å få seg katt for 16 år siden- De ble gitt vekk gratis, for å si det slik. Nå virker folk til å være flinkere med å kastrere katten sin. Jeg hadde i alle fall aldri fått en omplasseringskatt, hvis jeg ikke kjente katten fra før. Det er mye rart med dem. og enda mer annoying er kattedamene du må forholde deg til med kontrakter og fandens amanda. Jada, jeg vet dere er her i tråden, og dere er den største grunnen til at jeg ALDRI hadde fått meg en omplasseringskatt. Djises.. Nesten så jeg hadde fått en ny baby før jeg fikk en katt. Katt er kos. Du får investere i en kattunge Ts, og la være å sterilisere den, så får du nok gjerne tjent inn summen...Å ha katt som får kattunger er dessuten veldig enkelt. Katter er så renslige at det bare er kos. Hadde aldri giddet det samme med hund da. Den er også gammel nå.. så blir nok noen år uten dyr. Men gjerne en katt en gang eller to. Så kan jeg tjene inn skattefrie kroner på å selge katter. ...og til hysteriske kattedamer som nå kommer til å kommentere; Whatever! Det er ikke vi her inne som taper på dette, det er utelukkende dine egne katter som får smake prisen av en slik holdning, kanskje til og med deg selv. Det er trist, for eventuelle katter i din fremtid men når kunnskapen, forskningen og verden går videre og du velger å ikke oppdatere deg og bli med, så er ikke det noe vi får gjort noe med. Å være uviten er et valg og du har tatt ditt. Anonymkode: c8318...575 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #42 Skrevet 21. mars 2022 Mooza skrev (12 minutter siden): Jeg tror jeg må få meg noen katter og la dem produsere! Har hatt katter hele livet, inntil min gamle katt døde for ett år siden. Hun var 16 år. Det var ikke noe problem å få seg katt for 16 år siden- De ble gitt vekk gratis, for å si det slik. Nå virker folk til å være flinkere med å kastrere katten sin. Jeg hadde i alle fall aldri fått en omplasseringskatt, hvis jeg ikke kjente katten fra før. Det er mye rart med dem. og enda mer annoying er kattedamene du må forholde deg til med kontrakter og fandens amanda. Jada, jeg vet dere er her i tråden, og dere er den største grunnen til at jeg ALDRI hadde fått meg en omplasseringskatt. Djises.. Nesten så jeg hadde fått en ny baby før jeg fikk en katt. Katt er kos. Du får investere i en kattunge Ts, og la være å sterilisere den, så får du nok gjerne tjent inn summen...Å ha katt som får kattunger er dessuten veldig enkelt. Katter er så renslige at det bare er kos. Hadde aldri giddet det samme med hund da. Den er også gammel nå.. så blir nok noen år uten dyr. Men gjerne en katt en gang eller to. Så kan jeg tjene inn skattefrie kroner på å selge katter. ...og til hysteriske kattedamer som nå kommer til å kommentere; Whatever! Ts her! Du fikk meg til å le da du skrev om kattedamene😂😂 Jeg forstår kattedamene da. En katt blir som barnet ditt. Du vil det beste for ditt barn og at det er snille gode dyreglade mennesker som skal ta vare på den! Men ja jeg vil ikke ha omplasseringskatt da katten skal være innekatt. Vi er en rolig barnefamilie så en kattunge passer best for oss mtp stimuli,kos og energi. Anonymkode: eca67...edc
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #43 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke vi her inne som taper på dette, det er utelukkende dine egne katter som får smake prisen av en slik holdning, kanskje til og med deg selv. Det er trist, for eventuelle katter i din fremtid men når kunnskapen, forskningen og verden går videre og du velger å ikke oppdatere deg og bli med, så er ikke det noe vi får gjort noe med. Å være uviten er et valg og du har tatt ditt. Anonymkode: c8318...575 …..Ja, og så de hjemløse kattene da, som ikke får hjem pga overprodusering, som ikke blir tatt inn pga fulle dyrebeskyttelser og dør ute, men de bryr jo ikke du deg om så lenge du tjener en liten slant. Slapp av. Ingen problemer. Anonymkode: c8318...575 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #44 Skrevet 21. mars 2022 Eg betalte kr 0,- for vår. Hadde aldri betalt ett raudt øre. Dei hiv jo katt ungar etter deg! Anonymkode: 9b823...ede 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #45 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her! Du fikk meg til å le da du skrev om kattedamene😂😂 Jeg forstår kattedamene da. En katt blir som barnet ditt. Du vil det beste for ditt barn og at det er snille gode dyreglade mennesker som skal ta vare på den! Men ja jeg vil ikke ha omplasseringskatt da katten skal være innekatt. Vi er en rolig barnefamilie så en kattunge passer best for oss mtp stimuli,kos og energi. Anonymkode: eca67...edc Adopterte katter er jo det beste når du er ute etter innekatt. Sikkert ikke alle som har dette men våres dyrebeskyttelse har en egen kategori som heter «innekatt» det betyr at det er katter som passer til å være inne eller må være inne og det er mye flere katter i den kategorien enn de har utekatter. Hvis dere skal ha innekatt så funker det ikke med en katt. Innekatter trenger mye mer enn utekatter og det er ekstremt vanskelig å tilfredstille alle kattens behov. Innekatter trenger en artsvenn som de kan få dekket andre behov fra enn det dere klarer, i tillegg så slipper dere en katt med seperasjonsangst, som kjeder seg og blir ensom. Ville ha satt meg litt inn i hva det krever å ha innekattER. Anonymkode: c8318...575 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #46 Skrevet 21. mars 2022 1 hour ago, shorty said: Veldig mange har høy pris for å være sikker på at kjøper er seriøs, og ikke vil kvitte seg med katten neste sommerferie. Veldig mange har god råd. Det betyr IKKE at de er gode til å holde husdyr, for en ufattelig merkelig tankegang. De jeg ser rundt meg som tar lettest på det meste, er de som også har mest penger. Anonymkode: dca5a...fcc 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #47 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Adopterte katter er jo det beste når du er ute etter innekatt. Sikkert ikke alle som har dette men våres dyrebeskyttelse har en egen kategori som heter «innekatt» det betyr at det er katter som passer til å være inne eller må være inne og det er mye flere katter i den kategorien enn de har utekatter. Hvis dere skal ha innekatt så funker det ikke med en katt. Innekatter trenger mye mer enn utekatter og det er ekstremt vanskelig å tilfredstille alle kattens behov. Innekatter trenger en artsvenn som de kan få dekket andre behov fra enn det dere klarer, i tillegg så slipper dere en katt med seperasjonsangst, som kjeder seg og blir ensom. Ville ha satt meg litt inn i hva det krever å ha innekattER. Anonymkode: c8318...575 Slapp av. Jeg har satt meg inn idet. Søstern min har hatt EN innekatt i 10 år og den har det dritbra!! Skal bare ha en katt! Anonymkode: eca67...edc
Matas Skrevet 21. mars 2022 #48 Skrevet 21. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei jeg ønsker meg en kattunge. Har alltid ønsket meg en liten en som vokser opp med oss. Anonymkode: eca67...edc Dumpingsesongen begynner nå, dessverre, så ta kontakt med dyrebeskyttelsene rundt deg og sett deg opp på liste, så dukker det med stor sannsynlighet opp en kattunge snart. Slik er det hvert år. Da betaler du også maks 2000 kroner for en katt som i tillegg er ferdig kastrert og chippet, så det blir rimeligere for deg i det store og hele enn å gjøre det i etterkant. Edit: Her er det da snakk om gravide katter som blir dumpet, og små kattunger også, så det går fint å ha disse kattene som innekatter. Å ha én innekatt går fint så lenge du leser deg opp på hva katten har behov for. Jeg har hatt innekatt i over 15 år nå, så har litt erfaring med den biten Endret 21. mars 2022 av Matas 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #49 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slapp av. Jeg har satt meg inn idet. Søstern min har hatt EN innekatt i 10 år og den har det dritbra!! Skal bare ha en katt! Anonymkode: eca67...edc Det du skriver nå viser jo at du ikke har satt deg inn i det for vist du hadde det så hadde du endret mening. «Søsteren min blabla», er det det du mener med å sette deg inn i det? Vet du og hun nok om atferd og kroppsspråk til å vite at katten faktisk har det så bra? https://www.thesprucepets.com/two-kittens-better-than-one-555608 ….. Hvis du vil lære mer: https://www.discoveryplus.com/no/show/my-cat-from-hell Anonymkode: c8318...575
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #50 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det du skriver nå viser jo at du ikke har satt deg inn i det for vist du hadde det så hadde du endret mening. «Søsteren min blabla», er det det du mener med å sette deg inn i det? Vet du og hun nok om atferd og kroppsspråk til å vite at katten faktisk har det så bra? https://www.thesprucepets.com/two-kittens-better-than-one-555608 ….. Hvis du vil lære mer: https://www.discoveryplus.com/no/show/my-cat-from-hell Anonymkode: c8318...575 Jeg har lest meg opp om katter i mange år da jeg ELSKER katter! Og ja katten til søstern min har det veldig bra da den er til kontroll hos dyrlegen og erklæres sunn og frisk hver gang! Den får nok med stimuli, kos og næring! Så nei du MÅ ikke ha to katter for å ha innekatt!! Anonymkode: eca67...edc
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #51 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har lest meg opp om katter i mange år da jeg ELSKER katter! Og ja katten til søstern min har det veldig bra da den er til kontroll hos dyrlegen og erklæres sunn og frisk hver gang! Den får nok med stimuli, kos og næring! Så nei du MÅ ikke ha to katter for å ha innekatt!! Anonymkode: eca67...edc Sunn og frisk er ikke det samme som å ha det bra og å være lykkelig. Ja, det finnes katter som virkelig ikke tåler trynet på andre katter, men det er faktisk ganske sjeldent. Det fleste som tror at kattene hater andre tror det fordi 1. de har introdusert kattene feil 2. de venter til katten er 14 år før de prøver eller 3. de skaffer seg en katt som har totalt forskjellig alder/aktivitetsnivå. De aller aller fleste katter vil få fordeler ved å ha en kattevenn. Det å skaffe seg to samtidig gir mange fordeler, bidrar til økt aktivitetsnivå, mindre kjedsomhet og gir selskap til katten når dere ikke er hjemme og mye mye mer. Det er også mye mindre risiko for atferdsproblemer som biting osv og du som eier må jobbe mye hardere for å aktivisere katten. Si at du adopterer bare en katt, innser at katten har et mye større aktivitetsbehov enn dere klarer og tilfredstille, ser at katten ikke tåler å være så mye alene eller får atferdsproblemer av å være understimulert og at dere faktisk burde ha fått en til katt, så er det mye mer jobb og innsats med å introdusere de enn å bare ha skaffet seg en samtidig. Slikt kan ta flere uker. Anonymkode: c8318...575 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #52 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sunn og frisk er ikke det samme som å ha det bra og å være lykkelig. Ja, det finnes katter som virkelig ikke tåler trynet på andre katter, men det er faktisk ganske sjeldent. Det fleste som tror at kattene hater andre tror det fordi 1. de har introdusert kattene feil 2. de venter til katten er 14 år før de prøver eller 3. de skaffer seg en katt som har totalt forskjellig alder/aktivitetsnivå. De aller aller fleste katter vil få fordeler ved å ha en kattevenn. Det å skaffe seg to samtidig gir mange fordeler, bidrar til økt aktivitetsnivå, mindre kjedsomhet og gir selskap til katten når dere ikke er hjemme og mye mye mer. Det er også mye mindre risiko for atferdsproblemer som biting osv og du som eier må jobbe mye hardere for å aktivisere katten. Si at du adopterer bare en katt, innser at katten har et mye større aktivitetsbehov enn dere klarer og tilfredstille, ser at katten ikke tåler å være så mye alene eller får atferdsproblemer av å være understimulert og at dere faktisk burde ha fått en til katt, så er det mye mer jobb og innsats med å introdusere de enn å bare ha skaffet seg en samtidig. Slikt kan ta flere uker. Anonymkode: c8318...575 …. Hvis du elsker katter og har satt deg inn i det så bare skjønner jeg ikke at du vil frata katten din de fordelene og gledene. Anonymkode: c8318...575
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #53 Skrevet 21. mars 2022 Hadde aldri betalt for en katt. De ble gitt bort for 20 år siden. Anonymkode: 07589...8f8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #54 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sunn og frisk er ikke det samme som å ha det bra og å være lykkelig. Ja, det finnes katter som virkelig ikke tåler trynet på andre katter, men det er faktisk ganske sjeldent. Det fleste som tror at kattene hater andre tror det fordi 1. de har introdusert kattene feil 2. de venter til katten er 14 år før de prøver eller 3. de skaffer seg en katt som har totalt forskjellig alder/aktivitetsnivå. De aller aller fleste katter vil få fordeler ved å ha en kattevenn. Det å skaffe seg to samtidig gir mange fordeler, bidrar til økt aktivitetsnivå, mindre kjedsomhet og gir selskap til katten når dere ikke er hjemme og mye mye mer. Det er også mye mindre risiko for atferdsproblemer som biting osv og du som eier må jobbe mye hardere for å aktivisere katten. Si at du adopterer bare en katt, innser at katten har et mye større aktivitetsbehov enn dere klarer og tilfredstille, ser at katten ikke tåler å være så mye alene eller får atferdsproblemer av å være understimulert og at dere faktisk burde ha fått en til katt, så er det mye mer jobb og innsats med å introdusere de enn å bare ha skaffet seg en samtidig. Slikt kan ta flere uker. Anonymkode: c8318...575 Jeg har allverdens tid til å jobbe og gi innsats til katten hvis det skulle by på problemer med atferds osv! Får man seg en katt så må man belage seg å ha et ansvar for en dyrbar skatt som en katt i maaange ås(hvis den lever lenge)Så fortsatt nei til to katter for meg! Anonymkode: eca67...edc
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #55 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har allverdens tid til å jobbe og gi innsats til katten hvis det skulle by på problemer med atferds osv! Får man seg en katt så må man belage seg å ha et ansvar for en dyrbar skatt som en katt i maaange ås(hvis den lever lenge)Så fortsatt nei til to katter for meg! Anonymkode: eca67...edc Og nettopp derfor skal man ha to. Se filmen og linkene 🙃 Du kan leke med katten hele dagen, det er fortsatt ikke sikkert det stimulerer katten din på riktig måte. Du kan også være uheldig å få en katt som ikke liker noen typer lek du kan leke med han. Så er det mange som faktisk ikke vet hvor mye energi de har og faktisk krever hver eneste dag. Det er heller ikke bare det det handler om. Det er ikke uten grunn at innekatter topper statistikken for stressrelatert UVI. Det er veldig vanskelig å se at katten er stresset eller kjeder seg, gjerne så ser man det ikke før det gjør skikkelig utslag som hyperslikking, UVI, manglende matlyst, overvektig, atferdsproblemer, trekker seg tilbake osv og da har det allerede gått mye lengre enn det burde. Anonymkode: c8318...575
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #56 Skrevet 21. mars 2022 Hvorfor skal ikke blandingskatter selges for 6000 når det finnes blandingshunder som koster 30-40000? Anonymkode: ca87f...4ee 8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #57 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og nettopp derfor skal man ha to. Se filmen og linkene 🙃 Du kan leke med katten hele dagen, det er fortsatt ikke sikkert det stimulerer katten din på riktig måte. Du kan også være uheldig å få en katt som ikke liker noen typer lek du kan leke med han. Så er det mange som faktisk ikke vet hvor mye energi de har og faktisk krever hver eneste dag. Det er heller ikke bare det det handler om. Det er ikke uten grunn at innekatter topper statistikken for stressrelatert UVI. Det er veldig vanskelig å se at katten er stresset eller kjeder seg, gjerne så ser man det ikke før det gjør skikkelig utslag som hyperslikking, UVI, manglende matlyst, overvektig, atferdsproblemer, trekker seg tilbake osv og da har det allerede gått mye lengre enn det burde. Anonymkode: c8318...575 Og nei til to katter! Skal bare ha en katt og sørge for alt den trenger! Anonymkode: eca67...edc
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #58 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal ikke blandingskatter selges for 6000 når det finnes blandingshunder som koster 30-40000? Anonymkode: ca87f...4ee Jeg er all for at kattunger skal koste litt for at det ikke skal være like lett å skaffe seg en uten å tenke seg om og faktisk signalisere at de er verdt noe. Problemet med dette er at vi har 100.000 hjemløse katter i Norge. Dette er jo et resultat av at folk ikke gidder å påkoste seg en kastrering på 1-2 k, dette er jo fra tiden de var gratis. Mye unødvendig avl på katter, så hva tror du skjer hvis noen finner ut at man kan ta 30k for en kattunge? Det kommer til å eksplodere og den hjemløse bestanden vil bli enda større. Det er ikke et like stort problem med hunder rett og slett. Anonymkode: c8318...575 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #59 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skal ikke blandingskatter selges for 6000 når det finnes blandingshunder som koster 30-40000? Anonymkode: ca87f...4ee Øhhh fordi det er forskjell på katter og hunder samme som kaniner og høner.. Anonymkode: eca67...edc
Anonym 445 Skrevet 21. mars 2022 #60 Skrevet 21. mars 2022 Vi har adoptert to katter fra Kattehuset i Moss, med stor suksess! Du kan jo sjekke de ut på Facebook, der står det alder og litt om "personligheten" til kattene. Også er de alltid kastrert/sterelisert med alt av vaksiner og helsesjekk. Koster 2000 kr for å adoptere en katt der. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå