Gå til innhold

Selge kattunger til 6000kr 😬

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ts her! Jeg har sjekket dyrebeskyttelsen og har så langt funnet litt eldre katter eller katter som ikke har de preferansene jeg ønsker( som f.eks svart katt osv) ikke at det er noe galt med katter som har forskjellige farger. Men om jeg ønsker å kjøpe/ta imot ei kattunge så må det være en slik jeg ønsker meg hvertfall hvis det er en pris på 2000kr. Jeg har planer om å kastrere og chippe katten og ha forsikring. 

syntes de som skal ha så mye for ei vanlig kattunge burde i hvertfall da ha tatt den til dyrlegen og ha gitt den ormkur. Men her vil selger bare selge kattunger for å vinne på det. 

Anonymkode: eca67...edc

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det ikke flere dyrebeskyttelser i oslo da? Google «dyrebeskyttelse oslo» eller noe. Det er jo både fod og dyrebeskyttelsen oslo, det er vell en del i nabokommuner også. 

Mennesker som selger huskatter (med eller uten «halv» rase) til slike priser er helt idiot, spesielt når de ikke er kastrert, helsesjekket, vaksinert eller fått id chip. Men de er bare idioter fordi at de avler på katter når vi har så mange hjemløse, får de solgt en vanlig huskatt til 6k er de «smart». Det er de som kjøper disse kattene til den prisen som er de virkelige idiotene, først og fremst øker man interessen slik at de avler mer katter, så viser man de at de får solgt uansett så det er bare å sette prisen opp. 

Det er helt sinnsykt, men sånn er det når folk er dumme og er villig å betale den prisen, og mange skjønner ikke at selv om katten har en forelder av rase så er det bare en helt vanlig huskatt uten stamtavle. 

Adopterer du fra dyrebeskyttelsen får du en katt under 2000kr som er chippet, helsesjekket, tatt vaksinene og kastrert. Så alt i alt mye billigere enn å kjøpe en katt, faktisk billigere enn å få en katt gratis også. De har jo som regel litt kunnskap om kattene så du kan få katter som passer best til deg. Anbefaler på det sterkeste å få deg to samtidig!! Mange selger to katter sammen som har «funnet» hverandre. Skjønner at man vil ha kattunge men det er ofte enklere med en litt eldre katt fordi man slipper den crazye katteunge perioden og man vet hva man får. De fleste har nettsider/facebook der man kan gå inn å se og lese om de kattene de har ute til adopsjon. Har du en aktiv småbarnsfamilie så vet man at en sky katt som liker å slappe av ikke passer, har man en voksen familie som ikke har så mye energi til overs til lek osv så er det ikke lurt med kattunge med ekstremt energi og leke behov osv, derfor jeg alltid liker å adoptere de over 1 år for da vet man akkurat hva man får. En kattunge vet man gjerne ikke om blir lekete/kosete/sky/utadvent. Gjebnom dyrebeskyttelsen kan du og være fosterhjem først for å se om det klaffer. 

Men hvis du googler er jeg sikker på at du finner en kattunge eller to, nå er kattungesesongen begynt. 

Anonymkode: c8318...575

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dyrebeskyttelsen gir ikke bort dyr gratis, for dere som tror det. Jeg kjøpte nylig kanin og tenkte å gå for dyrebeskyttelsen, men de kostet jo rundt 2000 kr mens folk på finn solgte til 500 kr... 

Anonymkode: c4f34...4a0

Hvor har jeg sagt at de adopterer bort gratis? Jeg sa: «adopter en ung katt fra dyrebeskyttelsen»

Anonymkode: 2621d...11a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her! Jeg har sjekket dyrebeskyttelsen og har så langt funnet litt eldre katter eller katter som ikke har de preferansene jeg ønsker( som f.eks svart katt osv) ikke at det er noe galt med katter som har forskjellige farger. Men om jeg ønsker å kjøpe/ta imot ei kattunge så må det være en slik jeg ønsker meg hvertfall hvis det er en pris på 2000kr. Jeg har planer om å kastrere og chippe katten og ha forsikring. 

syntes de som skal ha så mye for ei vanlig kattunge burde i hvertfall da ha tatt den til dyrlegen og ha gitt den ormkur. Men her vil selger bare selge kattunger for å vinne på det. 

Ha litt tålmodighet. Det er sesong for parringer nå, mot sommeren kommer dyreorganisasjonenen til å flomme over av katter. Og hos DB koster kattene 1500-2000kr inkludert chipping, vaksine og kastrering, så du sparer fort 1000-1500kr bare der!

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor har jeg sagt at de adopterer bort gratis? Jeg sa: «adopter en ung katt fra dyrebeskyttelsen»

"... for dere som tror det." Lurt å lese ordentlig før du begynner å skrive. Tenkte mange foreslo dyrebeskyttelsen som en løsning for dyre katter, men kattene kan ofte være svært dyre fra dyrebeskyttelsen også. Men sikkert billigere enn 6000 kr da. Men ts har skrevet at det ikke er aktuelt uansett.

Skrevet

For det første så ødelegger katter naturen vår og dyreliv, de er ikke en naturlig del av norsk fauna. For det andre setter du kattens liv i fare, mange blir påkjørt eller skadet av andre dyr. Levetiden til utekatter er drastisk lavere enn levetiden til innekatter. Skal du ha dyr så er det ditt ansvar å holde de trygge og passe på at de lever innholdsrike liv og det er fullt mulig å gi stimuli inne. Evt bygg utehage til katten. 

Hvordan ødelegger katten naturen vår? Utenom å jakte på fugler? 
Skal du ha katt og ha den utendørs er det alltid en fare at noe kan skje, men det spørs også helt hvordan du oppdrar den fra den er liten av. Jeg ville feks. aldri hatt katt om jeg bodde i byen, da jeg ikke syntes noe om å skulle ha katter innestengt med mindre du har et rom hvor katten kan stimuleres slik den ville gjort ute (som ikke alle har ressurser til), og jeg ville heller ikke utsatt den for de farene. Jeg derimot bor på landet, langt ifra veien. Katten er vandt til å være ute mens hundene er ute og er kun rundt vårt område.

• Liker 3
Skrevet

Snart yngler det av kattunger som er født i kratt og skur

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du sparer mer på å adoptere fra dyrebeskyttelsen enn å få en gratis, alt dyrebeskyttelsen spanderer (jeg må legge til fiv/felv tester, ormekurer, generelt veldig grundig helseattest, i tillegg til det andre som er nevnt) koster MYE mer enn 2000. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om du er litt tålmodig dukker det snart opp kattunger. Våren er sesongen der mange kattunger blir født. Vi mennesker er blitt flinke til å se dem og få levert dem til noen som kan hjelpe.

Hos dyrebeskyttelsen så får du mye inkludert i prisen, de ønsker ikke å tjene penger på kattene, som mange folk på finn har som mål. 

Anonymkode: f7f91...e17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men du må jo dra til de på besøk. Bor du i Oslo så holder DOOA i Mosseveien 226. De hadde åpent hus på søndager tidligere, men det er jo bare å ringe dit å høre med de. De har katter i alle aldre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det dukker nok opp flere kattunger i mai/juni. 

Anonymkode: f71af...df8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"... for dere som tror det." Lurt å lese ordentlig før du begynner å skrive. Tenkte mange foreslo dyrebeskyttelsen som en løsning for dyre katter, men kattene kan ofte være svært dyre fra dyrebeskyttelsen også. Men sikkert billigere enn 6000 kr da. Men ts har skrevet at det ikke er aktuelt uansett.

Så hvorfor svarer du min tråd da? Enda lurere å tenke før en svarer andre sine innlegg. Katter fra DOOA har en faste priser.

AnonymBruker
Skrevet
shorty skrev (4 minutter siden):

Skal du ha katt og ha den utendørs er det alltid en fare at noe kan skje, men det spørs også helt hvordan du oppdrar den fra den er liten av. Jeg ville feks. aldri hatt katt om jeg bodde i byen, da jeg ikke syntes noe om å skulle ha katter innestengt med mindre du har et rom hvor katten kan stimuleres slik den ville gjort ute (som ikke alle har ressurser til), og jeg ville heller ikke utsatt den for de farene. Jeg derimot bor på landet, langt ifra veien. Katten er vandt til å være ute mens hundene er ute og er kun rundt vårt område.

Det er jo hovedsakelig det at den jakter på fugler og smådyr som er problemet. Fugler og smådyr som er en del av norsk natur har jo sin plass her og gjør sitt for at økosystemet skal gå rundt. For å ikke snakke om at dyreelskere burde gjøre sitt for å forhindre massedrap av dyr. Det er én ting at rovdyr dreper for å overleve, men katter dreper andre dyr kun for lek. Jeg anbefaler alle å lese seg opp på dette og undersøke hvorfor det er anbefalt å ha innekatt.

Har du ikke ressurser til å stimulere katten din så burde du se på andre dyr som er på ditt nivå. Jeg har feks ikke plass nok til å kunne gi en innekatt et verdig liv, så jeg har kanin. Så enkelt er det faktisk! Men nå skal jeg ikke kuppe tråden til ts mer.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
shorty skrev (1 minutt siden):

Det har det blitt skrevet mye om i avisene. Det er jo mange fuglearter som er på vei til å bli utryddet. Dessverre er det nok mye mer de hjemløse kattenes skyld enn de eide. 

Jeg var kjempe imot innekatter før, helt til jeg fikk innekatter selv (de må være innekatter pga sykdom) og jeg brukte flere 100 timer på å sette meg inn i det og generelt katteatferd og hva de faktisk trenger og det viste seg at jeg hadde tatt helt feil. De fleste katteeskperter(atferdskonsulenter) anbefaler faktisk innekatt. 

Det er mye man kan gjøre for at innekatter skal ha det bra (og bedre). Først og fremst betyr jo ikke alltid innekatt at de bare er inne, de kan gå på tur i sele, kattegård og ha luftemuligheter. Aktivisering, lek, miljø, tilpasse innemiljøet (hyller, tunneler, huler, gress), hjernetrim, fold puzzles, kattetv, sansematter og mye mye mer er bare litt av hva veldig mange innekatt eiere gjør for kattene sine. Jeg skal love deg at det er mange innekatter som har det mye bedre enn enkelte utekatter. Men det kommer selvfølgelig helt an på eieren. Jeg har opplevd å ha innekatter nå og jeg kommer aldri til å ha utekatt igjen. Mine innekatter trives mye bedre enn de jeg hadde som utekatter før og jeg er veldig obs på kroppsspråk, signaler og stress. 

Det er faktisk ekstremt mange farer ute for en katt en man tror, og det skjer MYE oftere enn man tror også. 

Jeg tror mange er imot innekatter fordi de rett og slett ikke har satt seg inn i det og er uviten, de har bare lagd seg en mening og holder på det helt bastant uten å se det som det faktisk er. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så hvorfor svarer du min tråd da? Enda lurere å tenke før en svarer andre sine innlegg. Katter fra DOOA har en faste priser.

Jeg kunne vel ikke tenke meg til om du visste at dyrebeskyttelsen ikke var gratis haha? Dette er heller ikke din tråd... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du sparer mer på å adoptere fra dyrebeskyttelsen enn å få en gratis, alt dyrebeskyttelsen spanderer (jeg må legge til fiv/felv tester, ormekurer, generelt veldig grundig helseattest, i tillegg til det andre som er nevnt) koster MYE mer enn 2000. 

For meg spiller det ingen rolle om jeg får den gratis eller kjøper den. Men jeg kjøper ikke en katt til 6000kr når det ikke er av rase eller vært hos dyrlegen og tatt vaksiner eller kontroll! For såpass så mye så er det selger som skal ordne det! S det er bare sagt så er det priser fra 1000-6000kr på finn.no.  Men de på 1000 kr er gjerne eldre katter 

• Liker 2
Skrevet

Det har det blitt skrevet mye om i avisene. Det er jo mange fuglearter som er på vei til å bli utryddet. Dessverre er det nok mye mer de hjemløse kattenes skyld enn de eide. 

Jeg var kjempe imot innekatter før, helt til jeg fikk innekatter selv (de må være innekatter pga sykdom) og jeg brukte flere 100 timer på å sette meg inn i det og generelt katteatferd og hva de faktisk trenger og det viste seg at jeg hadde tatt helt feil. De fleste katteeskperter(atferdskonsulenter) anbefaler faktisk innekatt. 

Det er mye man kan gjøre for at innekatter skal ha det bra (og bedre). Først og fremst betyr jo ikke alltid innekatt at de bare er inne, de kan gå på tur i sele, kattegård og ha luftemuligheter. Aktivisering, lek, miljø, tilpasse innemiljøet (hyller, tunneler, huler, gress), hjernetrim, fold puzzles, kattetv, sansematter og mye mye mer er bare litt av hva veldig mange innekatt eiere gjør for kattene sine. Jeg skal love deg at det er mange innekatter som har det mye bedre enn enkelte utekatter. Men det kommer selvfølgelig helt an på eieren. Jeg har opplevd å ha innekatter nå og jeg kommer aldri til å ha utekatt igjen. Mine innekatter trives mye bedre enn de jeg hadde som utekatter før og jeg er veldig obs på kroppsspråk, signaler og stress. 

Det er faktisk ekstremt mange farer ute for en katt en man tror, og det skjer MYE oftere enn man tror også. 

Jeg tror mange er imot innekatter fordi de rett og slett ikke har satt seg inn i det og er uviten, de har bare lagd seg en mening og holder på det helt bastant uten å se det som det faktisk er. 

Veldig bra skrevet. Det krever selvsagt mer å ha innekatt da man må tilbringe tid med den og aktivisere den, men dersom man ikke ønsker eller har tid til å tilbringe tid med dyret sitt så burde man heller kjøpe et dyr som ikke krever like mye sosialisering. Jeg ser ofte folk kategorisere katter som "lite kravstore", og det er de selvsagt om du bare slipper den ut hver gang den trenger stimuli, men du setter samtidig katten i fare og du bidrar til å ødelegge norsk fauna. Er det ikke bedre å bruke litt ekstra penger på diverse leker som gir hjernetrim og stimuli slik at katten kan være inne, trygg og kose seg? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror jeg må få meg noen katter og la dem produsere!

Har hatt katter hele livet, inntil min gamle katt døde for ett år siden. Hun var 16 år. Det var ikke noe problem å få seg katt for 16 år siden- De ble gitt vekk gratis, for å si det slik. Nå virker folk til å være flinkere med å kastrere katten sin. 

Jeg hadde i alle fall aldri fått en omplasseringskatt, hvis jeg ikke kjente katten fra før. Det er mye rart med dem. og enda mer annoying er kattedamene du må forholde deg til med kontrakter og fandens amanda. Jada, jeg vet dere er her i tråden, og dere er den største grunnen til at jeg ALDRI hadde fått meg en omplasseringskatt. Djises.. Nesten så jeg hadde fått en ny baby før jeg fikk en katt. :)

Katt er kos. Du får investere i en kattunge Ts, og la være å sterilisere den, så får du nok gjerne tjent inn summen...Å ha katt som får kattunger er dessuten veldig enkelt. Katter er så renslige at det bare er kos. Hadde aldri giddet det samme med hund da. Den er også gammel nå.. så blir nok noen år uten dyr. Men gjerne en katt en gang eller to. Så kan jeg tjene inn skattefrie kroner på å selge katter. 

...og til hysteriske kattedamer som nå kommer til å kommentere; Whatever!

AnonymBruker
Skrevet

Dette er idioti og velger idioter å betale så mye for en vanlig huskatt kommer også idioter til å avle kattunger for å tjene penger!

Anonymkode: 21725...395

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...