Gå til innhold

Selge kattunger til 6000kr 😬

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg finkjemmet finn.no og nesten alle facebook grupper som omhandler katter til salgs/gis bort( i oslo/viken område) og enda har jeg ikke klart å finne en kattunge til rinelig pris. At dolk selger kattunger for 6000kr der kattungen ikke er halvt rasekatt eller er en rasekatt begriper jeg ikke. Er enig at kattunger skal selges til en pris men ikke til så høy pris, hvertfall hvis det er snakk om en vanlig huskatt. Hva skjer med prisene?

og mens jeg er i gang😂 hvor kan jeg få kjøpt kattunge eller få kattunge utenom FOD, finn.no ??

Har alltid elsket katter og nå er det tid for å skaffe en kattunge til meg og familien☺️

Anonymkode: eca67...edc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

kjøpte katt til 3000 på finn .. en på 9 mnd, halvt skogskatt. Helt nydelig men for en klengete pratete masekråke! herregud. og prating om natta og. Jeg lette som deg i lang tid. 

Vær forberedt på at du ikke får gå på do i fred mer om du skaffer deg en ungkatt. 

Anonymkode: 6afae...91a

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det er dems valg om de vil selge kattunge for 1000 eller 6000kr. Veldig mange har høy pris for å være sikker på at kjøper er seriøs, og ikke vil kvitte seg med katten neste sommerferie. Skulle jeg solgt kattunger hadde jeg også hatt en høy pris på de, uavhengig av rase. De er levende individer og spør du meg er de verdt mye mer enn det som har pleid å være prisen på katt tidligere. Men igjen er det viktig å faktisk sjekke dem du kjøper fra, er det noen som åpenbart får kattunger bare for å tjene penger bør røde varselstegn oppstå. 

• Liker 17
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

kjøpte katt til 3000 på finn .. en på 9 mnd, halvt skogskatt. Helt nydelig men for en klengete pratete masekråke! herregud. og prating om natta og. Jeg lette som deg i lang tid. 

Vær forberedt på at du ikke får gå på do i fred mer om du skaffer deg en ungkatt. 

Anonymkode: 6afae...91a

Jeg skal bare ha en vanlig kattunge. Korthåret, ikke noe rasekatt eller noe sånt.

Er villig til å betale max 2000kr!!! Det er MAX pris for meg men når jeg ser at vanlige katter blir solgt for over 3000kr blir jeg helt matt. Ikke nok med at det krise i strøm-gass osv men i dyreverden også?

huff nei. Vet at ting koster men flere av de kattungene på finn er ikke kastrerte eller vært hos dyrlegen engang!!

AnonymBruker
Skrevet

Vår kostet 7000, men det er rasekatt da. 

Verdt hver krone 🥰

Anonymkode: de72c...605

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skal bare ha en vanlig kattunge. Korthåret, ikke noe rasekatt eller noe sånt.

Er villig til å betale max 2000kr!!! Det er MAX pris for meg men når jeg ser at vanlige katter blir solgt for over 3000kr blir jeg helt matt. Ikke nok med at det krise i strøm-gass osv men i dyreverden også?

huff nei. Vet at ting koster men flere av de kattungene på finn er ikke kastrerte eller vært hos dyrlegen engang!!

Men hvorfor ikke adoptere en katt? 

• Liker 14
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
shorty skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor ikke adoptere en katt? 

Nei jeg ønsker meg en kattunge. Har alltid ønsket meg en liten en som vokser  opp med oss. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du klarer helt sikkert å få tak i en gratis kattunge.

Anonymkode: 2901a...72e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei jeg ønsker meg en kattunge. Har alltid ønsket meg en liten en som vokser  opp med oss. 

Kan vel godt hende du får adoptert en kattunge også. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Adopter en ung katt fra dyrebeskyttelsen.

Anonymkode: 2621d...11a

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde heller adoptert en fra dyrebeskyttelsen og lagt prisen i at de er kastrert, chippet og vaksinert enn å støtte folk som vil profitere rått økonomisk på andre

Anonymkode: bd135...6d1

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Adopter en ung katt fra dyrebeskyttelsen.

Anonymkode: 2621d...11a

Dyrebeskyttelsen gir ikke bort dyr gratis, for dere som tror det. Jeg kjøpte nylig kanin og tenkte å gå for dyrebeskyttelsen, men de kostet jo rundt 2000 kr mens folk på finn solgte til 500 kr... 

Anonymkode: c4f34...4a0

Skrevet

Dyrebeskyttelsen gir ikke bort dyr gratis, for dere som tror det. Jeg kjøpte nylig kanin og tenkte å gå for dyrebeskyttelsen, men de kostet jo rundt 2000 kr mens folk på finn solgte til 500 kr... 

Nei men da kan du nok regne med at de fra dyrebeskyttelsen har fått veterinærsjekk, etc. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er de kastrert og chippet!

Anonymkode: 7977f...bd4

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er de kastrert og chippet!

Anonymkode: 7977f...bd4

Det er sant men det er ikke ts skal kastrere eller chippe (om hun skal ha innekatt noe hun bør..) så da blir det fort dyrere. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått til dyrebeskyttelsen ol.

De selger katter som koster ja, men til forskjell fra de dyre kattene på finn, så er det inkl. vaksinering, chipping og kastrering. Det får du som regel ikke på finn.

Det er en uting at folk tar mer fordi katten er halvtrasekatt, for halvt rasekatt = huskatt. 

Anonymkode: f7f91...e17

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er sant men det er ikke ts skal kastrere eller chippe (om hun skal ha innekatt noe hun bør..) så da blir det fort dyrere. 

Selv om man har innekatt er det lurt å chippe den for det. Katten kan fort stikke av og da for en innekatt enda viktigere at den er chippet. Og hvorfor bør hun ha innekatt? 🤔

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om man skal ha innekatt bør man fortsatt chippe og kastrere katten. For har ikke kontroll på hvor mange ganger jeg leser på facebook til dage, om katter som har klart å komme seg ut.

Ikke minst er det positivt for katten at man kastrerer dem, da det kan være med på å hindre at katten får kreft.

Anonymkode: f7f91...e17

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Dyrebeskyttelsen får ofte inn kattunger også, spesielt nå som dumpingsesongen nærmer seg🥺 Da får du en kastrert og chippet katt, 1500-2000kr ca, mye bedre deal enn finn.no

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
shorty skrev (Akkurat nå):

Selv om man har innekatt er det lurt å chippe den for det. Katten kan fort stikke av og da for en innekatt enda viktigere at den er chippet. Og hvorfor bør hun ha innekatt? 🤔

For det første så ødelegger katter naturen vår og dyreliv, de er ikke en naturlig del av norsk fauna. For det andre setter du kattens liv i fare, mange blir påkjørt eller skadet av andre dyr. Levetiden til utekatter er drastisk lavere enn levetiden til innekatter. Skal du ha dyr så er det ditt ansvar å holde de trygge og passe på at de lever innholdsrike liv og det er fullt mulig å gi stimuli inne. Evt bygg utehage til katten. 

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...