Gå til innhold

Hvilke mennesker går du forbi/ ignorerer du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ofte forfjamset i hverdagen over at bekjente velger å gå forbi meg, og late som at de ikke har sett meg. Har ikke gjort dem noe vondt, og jeg har alltid vært vennlig de gangene vi har måttet omgås hverandre. Så jeg lurer egentlig på hvilke mennesker du ikke ofrer et vennlig hei? Synes det er sårende å bli ignorert på den måten.

Jeg har selv gjemt meg/ tatt en omvei om jeg har sett noen som jeg ikke ønsker å møte (uten at de har sett meg).
Men dette gjelder min egen usikkerhet, og det har egentlig ingenting med den andre personen å gjøre. Det kan være en teori, men jeg tror jeg blir ignorert av andre grunner.. Hva er deres tanker om dette?

Anonymkode: b83cb...b07

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du aldri sier hei først selv, oppfatter kanskje de andre deg likedan.

Opplever det av og til selv, men så lenge de ser min vei passer jeg alltid på og prøve å si hei først, nettopp for å ikke risikere å bli opplevd og ignorant og avvisende.

Anonymkode: bdb7f...334

• Liker 1
Gjest MuggenKanari
Skrevet

Sier ikke alltid hei til folk jeg bare kjente en gang i tiden. Kan nikke eller slå til med et lukket munn halvsmil. Men når jeg har like mye kontakt med de som en fremmed så  er de som en fremmed. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg blir ofte forfjamset i hverdagen over at bekjente velger å gå forbi meg, og late som at de ikke har sett meg. Har ikke gjort dem noe vondt, og jeg har alltid vært vennlig de gangene vi har måttet omgås hverandre. Så jeg lurer egentlig på hvilke mennesker du ikke ofrer et vennlig hei? Synes det er sårende å bli ignorert på den måten.

Jeg har selv gjemt meg/ tatt en omvei om jeg har sett noen som jeg ikke ønsker å møte (uten at de har sett meg).
Men dette gjelder min egen usikkerhet, og det har egentlig ingenting med den andre personen å gjøre. Det kan være en teori, men jeg tror jeg blir ignorert av andre grunner.. Hva er deres tanker om dette?

Det er bare sånn typisk norsk. 

Anonymkode: b606a...a62

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dersom du aldri sier hei først selv, oppfatter kanskje de andre deg likedan.

Opplever det av og til selv, men så lenge de ser min vei passer jeg alltid på og prøve å si hei først, nettopp for å ikke risikere å bli opplevd og ignorant og avvisende.

Anonymkode: bdb7f...334

Hun skriver jo at hun IKKE er slik selv! 

Anonymkode: b606a...a62

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
MuggenKanari skrev (4 minutter siden):

Sier ikke alltid hei til folk jeg bare kjente en gang i tiden. Kan nikke eller slå til med et lukket munn halvsmil. Men når jeg har like mye kontakt med de som en fremmed så  er de som en fremmed. 

Takk for svar.
Dette gjelder mennesker jeg omgås på omtrent ukentlig basis..

Mvh TS

Gjest MuggenKanari
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar.
Dette gjelder mennesker jeg omgås på omtrent ukentlig basis..

Mvh TS

Da er det sært. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg aldri gjort med mindre jeg er så fordypet i egne tanker at jeg ikke ser dem. Kan det være de ikke ser deg?

Anonymkode: d3391...cf5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ignonerer kun fremmede og tidligere mobbere. De jeg kjenner hilser jeg på.

Anonymkode: 97384...3e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig imøtekommende og hyggelig. Men går ofte i egne tanker dessverre, og da enser jeg ikke folk 1 m foran meg engang 😬😬 beklager!!

Anonymkode: 8e5b2...05e

• Liker 1
Skrevet

Det hender at jeg later som jeg ikke ser folk jeg vet har mye på hjertet. Noen ganger er jeg for trøtt, sliten eller travel til å stå og skravle med noen. 

• Liker 6
Skrevet
youcancallmejune skrev (10 minutter siden):

Det hender at jeg later som jeg ikke ser folk jeg vet har mye på hjertet. Noen ganger er jeg for trøtt, sliten eller travel til å stå og skravle med noen. 

Samme her. Ett par stykker jeg kjenner snakker i minst 20-30 minutter hver gang, om INGENTING, ikke ett spørsmål om meg og mine. Om de klarer å få øyekontakt, så hilser jeg og tar telefonen opp av lomma, og lager som om noen ringer meg.. 

Kanskje du snakker for mye/lenge, og kun om deg selv?

• Liker 1
Skrevet

De jeg ikke kjenner igjen eller ikke har noe forhold til. 

AnonymBruker
Skrevet

Er ofte fordypet i egne tanker og får ikke med meg mer enn det nødvendigste som å ikke bli påkjørt. 

Hvis jeg ikke er i humør til å prate med folk unngår jeg å hilse på de jeg vet ønsker å slå av en prat. Noen ganger har jeg havnet i en slik klein situasjon hvor vi begge har stansrt og snakket av "plikt" og vi hadde svært lite å snakke om. Ble veldig sært.

Noen ganger er det godt å gå i sin egen verden og ikke bli forstyrret.

Anonymkode: 97e0d...362

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MuggenKanari skrev (2 timer siden):

Da er det sært. 

Det er rart ja. Flott nick forresten 😂

Ts: Jeg er av og til i min egen verden. Når jeg er skikkelig stressa, legger jeg ikke alltid merke til omgivelsene. Jeg ignorerer ikke folk jeg kjenner med vilje.

Anonymkode: 7564d...826

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går forbi alle for jeg ser så dårlig ansikter.

Anonymkode: 45a4a...abd

AnonymBruker
Skrevet

Alle, hater mennesker som skal prate med meg. La meg være i fred for faen.

Eller unntatt min pene nabo Guri da 🥰

Anonymkode: 1906a...bec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ignorerer dem som virker tilbakestående. Man vet aldri hva de finner på. 

Anonymkode: 5706d...548

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg går forbi noen ute er det som regel fordi jeg er uoppmerksom, går i egne tanker, er generelt dårlig på å kjenne igjen folk, særlig utenfor vante omgivelser/der jeg kan regne med å treffe dem og ikke ser ansikter tydelig for de er så nærme at jeg ikke rekke å reagere. I butikker, på kollektivtransport o.l. kan det være fordi jeg ikke orker tomt småprat.

Jeg synes jo det er litt pussig at du selv sier at du unngår folk uten at det har noe med dem å gjøre, men samtidig tar for gitt at hvis noen overser deg skal du ta det personlig. De aller fleste er like opptatt av seg og sitt som du er av ditt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I dag ignorerte jeg en gammel kollega. Merket at hun så på meg.  Men kjente at jeg hadde ikke lyst til å svare på hvordan det går, hvordan jeg har det osv. Det var så lenge siden, lurer ikke på hvordan det går med henne heller. Hun har blitt en fremmed nå, føltes det som. Andre ganger er det bare dagsformen som avgjør. Kanskje jeg har vært på tur og lukter hest. Eller jeg er syk og orker ikke prate. 

Anonymkode: 278e2...21d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...