AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #1 Skrevet 21. mars 2022 Hei, jeg har en elev jeg gir ekstra tyskhjelp til som skal ha fagsamtale på tysk om berliner muren. Når den ble bygd etc. Hen må klare å svare på disse spørsmålene på tysk. Jeg ønsker å gjøre noe gøyt for hen, som kan bidra til bedre læring men står fast i min kreative tankegang. Jeg har prøvd kahoot, men dette blir kjedelig i lengden om det alltid er en kahoot. Noen som har tips til hvordan vi kan øve til fagsamtale om tysk historie på tysk. Lære hen gloser på en kjekk måte? 😃 Bakgrunn om elevens evne innenfor tysk: Hen er på et lavt nivå språklig og sliter med gloser fra før av. Vi øver oss på gloser, men nå må vi pugge til fagsamtalen samtidig. Forståelsen er fin og hen klarer og forstå det meste når jeg spør hen på tysk. Tar i mot alle tips og triks jeg kan få ! Anonymkode: c4a68...d02
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #2 Skrevet 21. mars 2022 Anbefaler å øve på å snakke, rett og slett. Hvordan bygge opp setninger, hva svarer du når du ikke forstår, når du ønsker at noen skal gjenta. Altfor mange sitter bare der og sier «hæ»? Anonymkode: 3bc78...30f
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #3 Skrevet 21. mars 2022 Hvis det bare er glosepugging anbefaler jeg Quizlet eller karate Squid (apper). Anonymkode: 3bc78...30f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå