Gå til innhold

Bror og sambuar gir ikkje gåve til onkel/tantebarna sine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dei blir invitert i selskap som oss andre, men brukar ikkje å dukke opp. Seie nokre gongar å ikkje svare eller seie dei er opptatt, noko som resultera i at tante/ onkel barna deira ikkje får bursdagsgåve med dei i det heile tatt. 

Dei sjølv er veldig på å invitere når deira eiga datter har bursdag og vi alle dukkar som regel opp då.

Mine barn er små endå til å forstå det, men veit søstra mine sine barn som er større byrjar å stille litt spørsmål kring dette. 

Anonymkode: 10f5e...e65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier broren din når du spør? 

Anonymkode: 55fad...af5

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Hvorfor bruker du ikke bare tråden som er opprettet om samme tema?

Anonymkode: 155cd...2cf

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok. Hvorfor bruker du ikke bare tråden som er opprettet om samme tema?

Anonymkode: 155cd...2cf

Ikkje alle har tid til å sitte her og skrolle gjennom alle tema og alt som er blitt tatt opp frå før🙂. Takk uansett for at nettopp du tok deg bryet til å svare på den måten 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier broren din når du spør? 

Anonymkode: 55fad...af5

Er vel aldri blitt tatt opp som noko tema. Tenkte eg skulle ta opp tråden mtp kostnad på gåvene ( det gjer sambuaren min sin familie,  200 kr på gåve til barna). Håper det er ein mogeligheit då😊

AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke hvorfor gaver er så ekstremt viktig. Både til bursdager og jul! Det er selvfølgelig en annen sak om man drar i et bursdagsselskap, da bør man ha med seg en liten gave. Har selv hatt onkler og tanter som veldig sjeldent har gitt meg gave, men de har heller aldri komt i bursdagsselskaper. Har ikke tatt skade av det, og har heller aldri forventet å få noe fra dem heller.

Anonymkode: be6a4...fdc

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så grådige. Dere fikk ikke gave MOVE ON!!

Anonymkode: 53fe3...eef

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er frekt å ikke ha med seg gave når man kommer i selskap. 

Anonymkode: 7c5bd...b7c

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok jeg ville droppet stille opp i deres bursdagsfeiringer om de ikke gidder stille opp i deres. En ting at det ikke passer hver gang, men at de konsekvent ikke passer sier endel om prioriteringene deres. 

Anonymkode: ea013...62a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke snakke med din bror om dette? Si at barna hadde satt pris på at de kom i bursdagen dems. Ikke nevn gave.

Anonymkode: 3a50c...4c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Forstår ikke hvorfor gaver er så ekstremt viktig. Både til bursdager og jul! Det er selvfølgelig en annen sak om man drar i et bursdagsselskap, da bør man ha med seg en liten gave. Har selv hatt onkler og tanter som veldig sjeldent har gitt meg gave, men de har heller aldri komt i bursdagsselskaper. Har ikke tatt skade av det, og har heller aldri forventet å få noe fra dem heller.

Signerer denne. Kommer man i selskap er det naturlig med gave, ikke ellers.

Vi er nærmere 20 søskenbarn på min ene side - hvis tanter og onkler skulle kjøpt gave til alle nieser og nevøer hver bursdag hadde de ikke fått gjort annet :lol:

Anonymkode: fa107...d47

• Liker 2
Skrevet

Her er vel problemet at han ikke dukker opp, ikke at det ikke er noen gave... Gave trenger ikke være dyrt eller vanskelig å gi, men for noen er det visst vanskelig å ta seg tid til det allikevel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er faktisk viktig for ungene når de ser deres barn jo får 🤷‍♀️ 

Du må ta det opp rett og slett TS. På en hyggelig måte. 

«Dere inviterer og får gave - men gir ikke tilbake og dukker sjeldent opp. Hva tenker dere om det». 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså om dei ikkje vil gi gåve, så fine by me😅. Er vel meir at dei forventa at deira jente skal få gåve med oss... Gåver er jo noko som barna får nok av så klart! 

AnonymBruker
Skrevet

Signerer denne. Kommer man i selskap er det naturlig med gave, ikke ellers.

Vi er nærmere 20 søskenbarn på min ene side - hvis tanter og onkler skulle kjøpt gave til alle nieser og nevøer hver bursdag hadde de ikke fått gjort annet :lol:

Anonymkode: fa107...d47

Ein må sjølsagt sjå på storleiken av familien,  men for vår del er det ikkje det som er problemet. Er vel meir at det blir unngått å kome i selskap ( iallfall slik det føles). Til jul får dei noko lite og det synst eg er heilt ok! Ingen med pris eller noko, men for barna sin del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...