Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvorfor er fotball VM så seint i år?!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her har vi gledet oss skikkelig til å sitte ute i sola og ta en øl og se på fotball til sommeren også starter det ikke før i november  :cry3: dette ble dramatisk for meg

Anonymkode: ae0ef...8d1

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det på død og liv skal holdes i Qatar, hvor det blir for varmt å spille på sommeren 🤦🏼‍♀️ Her i huset blir det boikottet.

Anonymkode: 48941...ef3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Her har vi gledet oss skikkelig til å sitte ute i sola og ta en øl og se på fotball til sommeren også starter det ikke før i november  :cry3: dette ble dramatisk for meg

Du kan heie på Norges kvinner som spiller EM i England i sommer med øl og sol og det som er :)  VM for menn boikottes her i huset også, later bare som om det ikke skjer i år..

Anonymkode: f45df...ef5

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi det på død og liv skal holdes i Qatar, hvor det blir for varmt å spille på sommeren 🤦🏼‍♀️ Her i huset blir det boikottet.

Du kan heie på Norges kvinner som spiller EM i England i sommer med øl og sol og det som er :)  VM for menn boikottes her i huset også, later bare som om det ikke skjer i år..

Setter en hundrings på at dere ikke ser på VM uansett 😅 Morsomt hvor mange som de siste årene plutselig har blitt fotballinteressert, bare for å kunne si at de skal boikotte VM 😏

Anonymkode: f87b0...231

• Liker 3
Skrevet

Da blir det juleøl foran peisen i stedet!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Setter en hundrings på at dere ikke ser på VM uansett 😅 Morsomt hvor mange som de siste årene plutselig har blitt fotballinteressert, bare for å kunne si at de skal boikotte VM 😏

Jeg ser EM og VM i fotball hver gang, og jeg følger veldig med på PL. Spiller PL Fantasy også :) Kan jeg spørre hvordan du kom frem til konklusjonen din?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skal følge med Vamos Argentina.

Er jo vanligvis håndballjentene man følger med på i de tider men i år blir det FotballVM.

AnonymBruker
Skrevet

Fotball-VM er seint i år av klimatiske årsaker, fordi dersom du bare betaler godt nok til de riktig personene, kan du få dem til å gi blaffen i alt som heter kultur og historie, og samtidig påstå at et VM egner hvor som helst.

Her har vi det nye satsningsområdet for FIFA:

standard_compressed_Wahiba_Sands.jpg

Anonymkode: f5fc8...8c2

• Liker 2
Skrevet

Fordi det er for varmt på sommeren.

Enig i at det aldri burde blitt  Qatar. Men jeg er alt for glad i fotball til at jeg kommer til å klare å motstå å se på. Så hyklerisk er jeg. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fordi det var viktig for pampene i FIFA å tilpasse verdensfotballens kalender så mesterskapet kan holdes under de klimatiske forholdene som råder i ørkenlandet på størrelse med Rogaland og med et antall statsborgere på størrelse med innbyggertallet i Bergen. FIFA mener det er passende å legge VM dit, så pengestrømmen mesterskapets interesse genererer kan bistå verdens rikeste land med byggingen av topp stadionanlegg med tilskuerkapasitet landets fotballiga aldri vil bli i nærheten av å klare å fylle.

Endret av Klossmajor
AnonymBruker
Skrevet
Klossmajor skrev (1 minutt siden):

Fordi det var viktig for pampene i FIFA å tilpasse verdensfotballens kalender så mesterskapet kan holdes i de klimatiske forholdene i ørkenlandet på størrelse med Rogaland og med et antall statsborgere på størrelse med innbyggertallet i Bergen. FIFA mener det er passende å legge VM dit, så pengestrømmen mesterskapets interesse genererer kan bistå verdens rikeste land med byggingen av topp stadionanlegg landets fotballiga aldri vil bli i nærheten av å fylle.

Det er vel helst sportsvasking og korrupsjon som ligger bak. FIFA er gjennomsyret korrupt.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi FIFA er korrupt. 

Jeg har bestemt meg for å se på. Joda, tusenvis av arbeidere har dødd under utbyggelsen, og titusenvis av arbeidere har tjent knappenåler på arbeidet, men jeg antar at disse arbeiderne ikke mener at man burde boikotte når de først har gjort alt ferdig eller dødd underveis. Så jeg tar en for laget, og ser på fordi disse heltearbeiderne skal få utbytte av jobben sin. :) 

Anonymkode: c4013...409

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi FIFA er korrupt. 

Jeg har bestemt meg for å se på. Joda, tusenvis av arbeidere har dødd under utbyggelsen, og titusenvis av arbeidere har tjent knappenåler på arbeidet, men jeg antar at disse arbeiderne ikke mener at man burde boikotte når de først har gjort alt ferdig eller dødd underveis. Så jeg tar en for laget, og ser på fordi disse heltearbeiderne skal få utbytte av jobben sin. :) 

Får disse stakkars menneskene noe ekstra for at folk ser på mesterskapet? Det tviler jeg sterkt på, så noe ubytte av det får de jo strengt tatt ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Får disse stakkars menneskene noe ekstra for at folk ser på mesterskapet? Det tviler jeg sterkt på, så noe ubytte av det får de jo strengt tatt ikke.

Utbytte i form av anerkjennelse. 

Hadde du jobbet i mange år og risikert liv og helse for luselønn, og endelig blitt ferdig med jobben din, så hadde det vært tragisk om ingen gadd å se på produktet ditt. 

Sånn tenker jeg. 

Uansett så er korrupsjon gjennomsyret i samfunnet. FIFA og UEFA legger ikke engang skjul på det. Det gjør man heller ikke Norge. Så hvem som er best/verst kan spekuleres i. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel helst sportsvasking og korrupsjon som ligger bak. FIFA er gjennomsyret korrupt.

FIFAs leder Gianni Infantino flyttet nylig til Qatar. Han og sjeikene der nede får godt med armslag når de går for å se qatarisk fotball fra tribuneplass framover.

Klovner i Kamp burde vurdere lansere en VM-versjon av låta «20 000 tomme seter».
«50 000 tomme seter jubler for [sett inn navn på hvilkensomhelst qatarisk toppklubb].»

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde du jobbet i mange år og risikert liv og helse for luselønn, og endelig blitt ferdig med jobben din, så hadde det vært tragisk om ingen gadd å se på produktet ditt. 

Sånn tenker jeg. 

Uansett så er korrupsjon gjennomsyret i samfunnet. FIFA og UEFA legger ikke engang skjul på det. Det gjør man heller ikke Norge. Så hvem som er best/verst kan spekuleres i. 

Tja, jeg tror jeg heller hadde hatt et svært anstrengt forhold til arbeidsgiver, og ikke unnet dem noe godt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tja, jeg tror jeg heller hadde hatt et svært anstrengt forhold til arbeidsgiver, og ikke unnet dem noe godt.

Jaja. Jeg velger å se på VM. Så får andre ta sine veivalg i saken. Men enig med TS at det er tullete å pause seriespillene over hele verden bare for å ha VM i desember bare fordi det er da det passer Qatar. Qatar er ikke akkurat verdens navle. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sånn tenker jeg. 

Joda. FIFA prøver å legge skjul på det. På et vis tatt rett ut av læreboka til Komiske Ali.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Mannen min har alltid vært fotballinteressert og han har selv sagt han vurderer å boikotte VM i Qatar. 

Anonymkode: f480b...694

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Har selv spilt i over 20 år og spiller fortsatt. Følger lagene mine i PL, toppserien og tippeligaen (hvor jeg har sesongbillett for 12. året på rad). Reist og sett 2 EM og 2 VM live (for kvinner og menn), sett 8 kamper PL/league 1 i England og følger ellers med på det aller meste. Men hele fadesen i Quatar dropper jeg. Akkurat som om jeg hadde droppet/tatt pause fra favoritt-laget mitt dersom det het Newcastle (men det gjør det heldigvis ikke). Heier på nedrykk der altså.

Sender du hundringsen i posten eller vil du helst vippse?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...