Gå til innhold

Burde vi klare lavere enn 7k på butikken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres ut som at dere har et ganske godt kosthold! :)

Jeg har lært meg å ignorere samfunnets forventninger til hva som skal spises til hvilket klokkeslett. Jeg kan spise middagsrester til frokost, egg og bacon til lunsj og en omelett til middag. Spis sunn, næringsrik mat fra skikkelige råvarer og ikke la klokka styre hvilke retter du kan lage.

Anonymkode: 8a26a...0ef

Om jeg har noen bananer som begynner å bli dårlig så slenger vi sammen til bananbrød eller bananlapper. Da har barna til frokost før barnehagen neste dag. 

Anonymkode: 205d0...864

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Linser er fint næring og man trenger ikke kjøpe verken beiteforet kjøtt eller annet kjøtt for at barns skal få god næring.

Anonymkode: 923f2...70f

Nei, linser er dårlig næring sammenlignet med biff. Lær litt om biotilgjengelighet og ikke bare se på innholdet. Linser inneholder antibeitestoffer som hemmer opptak av næringsstoffer slik at opptaket kan bli lavere enn hvis du hadde spist maten uten linsene. 

Slike antibeitestoffer hemmer opptak fra andre næringsrike matvarer. Se for eksempel her hva som skjer med sink-opptaket når man LEGGER TIL svarte bønner eller maistortilla til samme mengden østers. 

oyster-zinc-graph-1024x854.png

What Are Antinutrients?

Anti-Nutrients-Is There a Downside to Plant Based Eating?

Anonymkode: 8a26a...0ef

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor. Vi bruker rundt 6000. Er 4 i familien.

Anonymkode: 73c5a...0e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns dere er kjempe flinke, vi bruker 14000 er 5 i familien, to barn og en tenåring. Har som mål å bruke 12000, men klarer det ikke. Er litt øl i vårt budsjett da. 

Anonymkode: 1bbf7...85a

Gjest Skogen4
Skrevet

Vi er en familie på 4, med to barn på 1 og 5år, og vi ligger på mellom 10.000 og 12.000kr pr mnd i husholdningsbudsjett, dette inkluderer også minimum 1 tank diesel og som oftest 1 takeaway pizza pr måned😊 så 7000kr syns jeg er veldig budsjettvennlig😅

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som kun inneholder lenker.
-Rhodiola, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...