Gnå Skrevet 21. mars 2022 #21 Del Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hører hva dere alle sier og har vel innsett at det eneste riktige blir å invitere han og ta kostnaden samt følelsen av å ha en «fremmed» i bryllupet. Det er et intimt bryllup med familie og kun noen få venner, så det er derfor jeg synes det blir litt rart. Og jo, ting ble bestilt og klargjort allerede for et år siden pga litt «uvanlige» retter osv, men siste klargjøring ble sendt for et par måneder siden og da visste jeg ikke engang om denne mannen. Anonymkode: 691cf...ea4 Hvis du inviterer ham, må du i alle fall huske at det ikke er hans skyld at han ikke ble sammen med venninnen din før du planla bryllup - og ikker være like blid mot ham som alle andre. Det tror jeg du klarer. Og han forventer jo sannsynligvis ikke at du skal være så opptatt med ham hele kvelden. Kanskje dette blir en super start på et bra vennskap? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #22 Del Skrevet 21. mars 2022 Da vi giftet oss hadde min manns forlover fått seg kjæreste rett før bryllupet, og ville ha henne med. Vi sa selvfølgelig ja, fordi det var viktig for ham- og han var viktig for oss. Så første gang vi traff kjæresten var i bryllupet vårt. Nå 15 år senere er hun min aller beste venninne, og vi fleiper titt og ofte med at jeg går rundt med giftering som viser når vårt vennskap startet. 😊 Anonymkode: 1633e...5f7 6 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #23 Del Skrevet 21. mars 2022 59 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hører hva dere alle sier og har vel innsett at det eneste riktige blir å invitere han og ta kostnaden samt følelsen av å ha en «fremmed» i bryllupet. Det er et intimt bryllup med familie og kun noen få venner, så det er derfor jeg synes det blir litt rart. Og jo, ting ble bestilt og klargjort allerede for et år siden pga litt «uvanlige» retter osv, men siste klargjøring ble sendt for et par måneder siden og da visste jeg ikke engang om denne mannen. Anonymkode: 691cf...ea4 Alternativt kan du bytte forlover og erstatte bestevenninnen din med en som ikke involverer seg med 'maaaange' «fremmede» menn og ødelegger visjonen for det svært kostbare, intime bryllup du og samboer har spart til i åresvis. Og, bare lurer, hvilken «uvanlig» rett har ligget klargjort i fryseren hos cateringen i et år allerede? Anonymkode: 85045...852 20 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AbonumBuker Skrevet 22. mars 2022 #24 Del Skrevet 22. mars 2022 Hun er din beste venninne OG forlover, og så skal hun ikke få ta med seg kjæresten sin? Nå må du passe godt på her, så ikke du mister både bestevenninne og forlover. Det vil jo virkelig føkke opp drømmebryllupet ditt. Ikke lag unødig drama på dagen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #25 Del Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 3/21/2022 den 9.24): Problemet er bare også det at dersom jeg åpner opp NÅ (altså dette er et svært kostbart bryllup jeg og samboer har spart til i åresvis) for å invitere flere så blir det jo ekstremt rart å si nei til flere. Jeg har en kusine som også har fått kjæreste de siste månedene men jeg kan jo ikke nå noen måneder før invitere mange flere. Maten er allerede bestilt og det krever en del å skulle endre på disse bestillingene nå (det er bryllupsboom i år og vanskelig å gjøre endringer).. Jeg VET også at dette forholdet ikke vil vare. Anonymkode: 691cf...ea4 Ville invitert ja, fordi hun er forloveren din. Det kan du si til andre som spør. Min forlover hadde også nettopp fått seg ny kjæreste. Inviterte han. De har holdt sammen siden. Du kan ikke dømme andres forhold, ts. Du vet ingenting om hva som skjer i fremtiden Anonymkode: 6332d...e37 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #26 Del Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 11.02): Selvsagt har jeg ikke hatt et forhold til denne personen? Absurd ting å lese ut av dette. Jeg vet det fordi han er enda en mann i en laaang rekke av korte forhold min forlover har hatt de siste ti årene og han virker ekstremt mye mindre engasjert i dette forholdet enn hva hun er. Anonymkode: 691cf...ea4 Det er jo ikke det, stilte spørsmåø bare Men da kan jeg jo forstå på en måte, men la hun få ha han med da. For alt du vet kan forholdet vare. Anonymkode: 88b30...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #27 Del Skrevet 23. mars 2022 Synes du skal invitere han, for din forlovers skyld. Jeg er selv en singel forlover, og jeg har en +1 i bryllupet i sommer i tilfelle jeg til den tid har en mann jeg ønsker å ha med. Om dette potensielle "forholdet" varer i 1 mnd, 2 år eller livet ut kan man da aldri vite, men det har jo ikke noe å si for et bryllup. Hvis det føles riktig der og da for din venninne og forlover, synes jeg du skal være raus og inkludere han også. Anonymkode: be290...ba5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #28 Del Skrevet 23. mars 2022 Skal forlover stå for kjole, sminke, hår, utdrikningslag osv? Pluss gave? Eventuelt også reisevei? Hotell? Forlovere har ofte store utgifter i forbindelse med et bryllup. Jeg synes det er veldig smålig å ikke tillate henne en +1, for så å attpåtil skylde på at det er vanskelig å gjøre endringer. Har jobbet i catering- og restaurantbransjen i årevis, og er det én ting som ALLTID tas høyde for, så er det en viss prosentandel pluss og minus ved enhver bestilling. Samme hvor eksklusiv, samme hvor unik. Faktisk, dess mer unik, dess sikrere er man på at man har råvarer nok til en viss prosentandel flere bestillinger. Hvis dette hadde vært to uker før bryllupet, så forstår jeg skepsisen litt bedre, men selv da hadde det vært fair å sjekke opp muligheten for å utvide. Her fremstår det som at du virkelig ikke ønsker å invitere denne karen, og dermed setter deg skikkelig på bakfoten, og bruker alle unnskyldninger mulig. Når jeg tenker meg om, så synes jeg egentlig det bør være på din kappe ettersom du sier hun stort sett er i et forhold, korte eller ei; hun er forlover, så du burde bare ha invitert henne med en +1 helt fra starten av! Anonymkode: 88323...f9d 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #29 Del Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skal forlover stå for kjole, sminke, hår, utdrikningslag osv? Pluss gave? Eventuelt også reisevei? Hotell? Forlovere har ofte store utgifter i forbindelse med et bryllup. Jeg synes det er veldig smålig å ikke tillate henne en +1, for så å attpåtil skylde på at det er vanskelig å gjøre endringer. Har jobbet i catering- og restaurantbransjen i årevis, og er det én ting som ALLTID tas høyde for, så er det en viss prosentandel pluss og minus ved enhver bestilling. Samme hvor eksklusiv, samme hvor unik. Faktisk, dess mer unik, dess sikrere er man på at man har råvarer nok til en viss prosentandel flere bestillinger. Hvis dette hadde vært to uker før bryllupet, så forstår jeg skepsisen litt bedre, men selv da hadde det vært fair å sjekke opp muligheten for å utvide. Her fremstår det som at du virkelig ikke ønsker å invitere denne karen, og dermed setter deg skikkelig på bakfoten, og bruker alle unnskyldninger mulig. Når jeg tenker meg om, så synes jeg egentlig det bør være på din kappe ettersom du sier hun stort sett er i et forhold, korte eller ei; hun er forlover, så du burde bare ha invitert henne med en +1 helt fra starten av! Anonymkode: 88323...f9d Enig i dette! Anonymkode: 83841...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #30 Del Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 9.15): Jeg skal gifte meg til sommeren (juli) og står nå ovenfor et dilemma. Min beste venninne og forlover har nå funnet seg en ny kjæreste, og hun har nå hintet til at han burde inviteres i mitt bryllup. Jeg synes dette er vanskelig da jeg kun har møtt han noen få ganger, samt invitasjonene og gjestelisten ble ferdig i fjor sommer. Skal jeg invitere med han er det snakk om 2000 (!!!) kroner ekstra, endre på sitteplasser i tillegg til det å ha en «fremmed» i sitt eget bryllup. Venninnen min har hatt maaaange forhold, og jeg kan ikke se at dette forholdet heller skal vare da ting hun forteller meg om han får alle varsellamper til å lyse, han virker rett og slett ubehagelig. Allikevel vet jeg at hun ønsker å ha med seg en «date» og at det hadde gjort dagen veldig fin for henne, og hun vil bli såret dersom jeg sier nei. Hva i alle dager skal jeg gjøre? Anonymkode: 691cf...ea4 Selvfølgelig inviterer du. Jeg traff kjæresten til min svoger for første gang i mitt eget bryllup. Helt udramatisk. Anonymkode: 92197...2f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #31 Del Skrevet 27. mars 2022 Det er forloveden din. Hun skal få ha med kjæresten sin og 2000 kr ekstra er ikke så mye i det store og hele. Anonymkode: c40a0...a6e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #32 Del Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 21.13): Jeg hører hva dere alle sier og har vel innsett at det eneste riktige blir å invitere han og ta kostnaden samt følelsen av å ha en «fremmed» i bryllupet. Det er et intimt bryllup med familie og kun noen få venner, så det er derfor jeg synes det blir litt rart. Og jo, ting ble bestilt og klargjort allerede for et år siden pga litt «uvanlige» retter osv, men siste klargjøring ble sendt for et par måneder siden og da visste jeg ikke engang om denne mannen. Anonymkode: 691cf...ea4 Denne lurer jeg litt på, avler dere opp maten deres? Eller sådd noe? Anonymkode: f92e3...963 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #33 Del Skrevet 27. mars 2022 Skal folk som ikke har troen på ekteskapet ditt droppe å komme i bryllupet? De som bare veeeet at det ikke kommer til å holde? 😃 Anonymkode: 55868...43a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #34 Del Skrevet 27. mars 2022 Forlover bør få ha kjæreste med. Hva med å være litt mer åpen og finn på noe med de et par ganger før bryllupet? 2000kr ekstra er ikke mye til eller fra. Anonymkode: 2bb1f...cbc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #35 Del Skrevet 27. mars 2022 Er det ikke helt vanlig at alle som er invitert kan ta med +1 i bryllupet? Anonymkode: f6241...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #36 Del Skrevet 27. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det ikke helt vanlig at alle som er invitert kan ta med +1 i bryllupet? Anonymkode: f6241...a21 Nei, kun om man er par ved invitasjonstidspunktet. Anonymkode: ba7c7...7e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #37 Del Skrevet 27. mars 2022 Jeg skjønner deg godt og går alle er faktisk 2000 kr ganske mye penger Anonymkode: e8046...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #38 Del Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 21.13): Jeg hører hva dere alle sier og har vel innsett at det eneste riktige blir å invitere han og ta kostnaden samt følelsen av å ha en «fremmed» i bryllupet. Det er et intimt bryllup med familie og kun noen få venner, så det er derfor jeg synes det blir litt rart. Og jo, ting ble bestilt og klargjort allerede for et år siden pga litt «uvanlige» retter osv, men siste klargjøring ble sendt for et par måneder siden og da visste jeg ikke engang om denne mannen. Anonymkode: 691cf...ea4 Skjønner deg godt… kjipt å måtte invitere han , dyrt med ekstra gjester. men du får bare se gjennom fingrene siden det er forlover sin kjæreste, hun kommer sikkert til å bruke litt penger på bryllupet ved å kjøpe seg ny kjole, gave, arrangere utdrikningslag osv. Anonymkode: 23367...47d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 19. april 2022 #39 Del Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (På 27.3.2022 den 21.47): Nei, kun om man er par ved invitasjonstidspunktet. Anonymkode: ba7c7...7e2 Rart. Jeg har ved flere anledninger vært +1 for kompisene da jeg var singel. Ikke har vi vært sammen noen gang eller rotet. Jeg trodde det var vanlig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #40 Del Skrevet 19. april 2022 34 minutter siden, ItchyBitchySpider said: Rart. Jeg har ved flere anledninger vært +1 for kompisene da jeg var singel. Ikke har vi vært sammen noen gang eller rotet. Jeg trodde det var vanlig? Det har jeg aldri opplevd (i norge). Anonymkode: ba7c7...7e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå