Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har skjønt det som at man ikke skal spise pålegg som har vært i åpnet pakke lenge. Hva definerer man som lenge? Jeg har bare spist pålegget samme dag som det er åpnet, men vi åpnet en pakke på lørdag, er den ok i dag, mandag?

Før hylekoret begynner, jada, jeg er sikkert hysterisk, men la meg nå være det da.

Anonymkode: 39cfb...15d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit idag mandag.  Og tirsdag :) kos deg og bruk sunn fornuft 😃

Anonymkode: e2b9b...f6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gravid som ikke gravid har jeg alltid hatt en 3-dagers-regel på slikt. (Unntaket er spekeskinke som holder nesten evig, men det er jo uvesentlig i denne sammenheng.)

Anonymkode: 37397...f4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Gravid som ikke gravid har jeg alltid hatt en 3-dagers-regel på slikt. (Unntaket er spekeskinke som holder nesten evig, men det er jo uvesentlig i denne sammenheng.)

Men spekeskinke skal du vel uansett ikke spise om gravid?

Jeg har en 5 dagers regel. Litt hysterisk, men det var det som var rådene første gan jeg vat gravid, så følger det fortsatt

Anonymkode: ae112...40f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

3 dager? For et unødvendig matsvinn. Tenker du ikke på miljøet i det hele tatt? 

Anonymkode: a4d45...ef8

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg og har ting åpent maks tre dager nå som jeg er gravid. Men hvis jeg åpner en pakke med noe kjøttpålegg, spiser jeg KUN det de tre dagene. Evt. fryser jeg ned med en gang jeg åpner dersom jeg ser at jeg ikke vil rekke det på tre dager. Så åpner jeg en ny pakke, og spiser kun av den. Så jeg kaster ikke noe mat! 

Anonymkode: f60b7...717

AnonymBruker
Skrevet

3 dager synes jeg også høres greit ut, men jeg er også i overkant hysterisk når det gjelder sånt. Er det når jeg ikke er gravid også (og ja, jeg vet det er dumt). 

Anonymkode: d580f...140

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar! Da hoppet jeg i det og tok kjøttpålegget til lunsj i dag. Det smakte! 😊

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men spekeskinke skal du vel uansett ikke spise om gravid?

Og derfor skrev jeg at det var uvesentlig i denne sammenhengen.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det unødvendig matsvinn å spise ting opp kjapt?

Når jeg åpner opp noe er det fordi jeg vet jeg kommer til å spise mer av dette de neste dagene.

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Og derfor skrev jeg at det var uvesentlig i denne sammenhengen.

Jeg tolket holdbarhet som uvesentlig fordi den holdt lenge. Beklager at jeg misforsto deg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 8.35):

Har skjønt det som at man ikke skal spise pålegg som har vært i åpnet pakke lenge. Hva definerer man som lenge? Jeg har bare spist pålegget samme dag som det er åpnet, men vi åpnet en pakke på lørdag, er den ok i dag, mandag?

Før hylekoret begynner, jada, jeg er sikkert hysterisk, men la meg nå være det da.

Fem dager. 

Anonymkode: c6a16...4fe

AnonymBruker
Skrevet

Leste på siden til en av produsentene (husker ikke hvem) at de anbefalte innen fire dager hos gravide. Har spist det flere dager enn det frem til nå, men det var fordi jeg ikke visste om den anbefalingen tidligere. 

Anonymkode: a3e99...820

AnonymBruker
Skrevet

har jobbet innen mat.  der var alt kjøtt 4dager (mattilsynets pålegg), etter fire dager så er bakterier så høye at det kan være farlige stoffer. fisk var 2 dager. tell åpningsdag som første dag. 

følger disse rådene enda 😊

Anonymkode: 7688b...fb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...