AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #1 Skrevet 21. mars 2022 Jeg har en pakke coop kyllingfilet 650 g og tenkte å lage det til middag i dag. Har aldri lagd kyllingfilet selv og er redd for å understeke. Noen som kan hjelpe? Er det best å steke den i ovn eller på panna? Jeg har ikke termometer, så hvor lenge skal den stå? Pakken inneholder 3 store fileter, 650 g til sammen som sagt. Anonymkode: 4a55a...e16
Butter Skrevet 21. mars 2022 #2 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har en pakke coop kyllingfilet 650 g og tenkte å lage det til middag i dag. Har aldri lagd kyllingfilet selv og er redd for å understeke. Noen som kan hjelpe? Er det best å steke den i ovn eller på panna? Jeg har ikke termometer, så hvor lenge skal den stå? Pakken inneholder 3 store fileter, 650 g til sammen som sagt. Anonymkode: 4a55a...e16 Jeg pleier å anbefale å bruke termometer for å hindre at kyllingen blir overstekt da jeg opplever det som et større problem hos de fleste (sikkert i frykt for å understreke), men ser du ikke har termometer. Dersom filetene er romtemperert og du bruner de i panna først pleier ca 20 min på 200-220 grader å være passe. Men følg med underveis, verken rå eller overstekt = tørr kylling er godt. De er ferdigstekt når de ikke lengre kjennes myke, men litt harde- ikke steinharde- når du trykker på dem. Tror forresten matprat og lignende sider har stekeguide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå