Gå til innhold

Under pandemien har jeg unngått alt av sykzom, men nå bygger det seg opp. Hvordan få venner som ikke har nærkontakter og droppe de jeg har?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i dem, men jeg kjenner at det ikke er verdt å besøke noen som ikke tar smittevern alvorlig når resultatet av en hyggelig fredagskveld er en uke med forkjølelse. 

Anonymkode: ae5f9...02d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Wow, seriøst?

Anonymkode: 95398...84d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal være rett forkjølelser så må du nok bli ensom. Ingen unngår all form for sykdom, da er det ikke mulig å leve bra. 

Anonymkode: 943f1...0db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo ingen garanti for noe uansett, da må du avstå fra all kontakt med andre mennesker og til og med da kan du bli forkjølet. 

Anonymkode: b3bde...658

AnonymBruker
Skrevet

Hva leste jeg nå på morgenkvisten? 

Du får nesten isolere deg selv da. 

Anonymkode: e8c18...d65

Skrevet

Kan jeg foreslå å flytte til en øde øy?

AnonymBruker
Skrevet

Du får bli venn med svigers. De har så og så isolert seg.

Anonymkode: 773e0...5f1

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke ha minglet med andre mennesker før pandemien heller da. Sykdom er rundt oss 24/7, i en eller annen form. 

Anonymkode: 8e932...d71

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du kan jo ikke ha minglet med andre mennesker før pandemien heller da. Sykdom er rundt oss 24/7, i en eller annen form. 

Anonymkode: 8e932...d71

Jo, men da tenkte jeg ikke noe over det bortsett fra at jeg irriterte meg litt over hvor lett jeg blir forkjølet. De to årene uten sår hals har vært magiske. Jeg har klart å holde oppe motivasjonen for trening og mye annet

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er glad i dem, men jeg kjenner at det ikke er verdt å besøke noen som ikke tar smittevern alvorlig når resultatet av en hyggelig fredagskveld er en uke med forkjølelse. 

Selv med helt elendig immunforsvar så må du først ta på basselusker og så stikke dine uvaskede hender i øyne, munn eller nese for å faktisk bli forkjøla - uavhengig av andres hygiene. Så å bedre håndhygienen er et tips. Smør chili på fingertuppene og øv på dette: aldri ta deg i ansiktet eller til munnen om ikke nevene er nyvaskede. Grunnleggende hygiene man forteller småbarn. :)

Anonymkode: 7c06d...bad

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selv med helt elendig immunforsvar så må du først ta på basselusker og så stikke dine uvaskede hender i øyne, munn eller nese for å faktisk bli forkjøla - uavhengig av andres hygiene. Så å bedre håndhygienen er et tips. Smør chili på fingertuppene og øv på dette: aldri ta deg i ansiktet eller til munnen om ikke nevene er nyvaskede. Grunnleggende hygiene man forteller småbarn. :)

Anonymkode: 7c06d...bad

Man smittes oftere via dråpesmitte fra folk som snakker, puster, nyser osv.

Anonymkode: 6d9fc...ac7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva mener du med at de ikke tar smittevern alvorlig? Enig med deg at det er en uting pandemi eller ikke og gå på besøk med forkjølelse spesielt hvis man sitter og hoster i maten som andre skal spise. 

Anonymkode: 205c8...2e5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...