Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

babyen min har nærmest siden fødsel vært forkjølet. Hun er såvidt frisk ett par dager, så er hun forkjølet igjen med tett/rennende i nese. Syntes det har vært så mye at jeg nesten begynner å bekymre meg. Babyen har eldre søsken, så det er jo garantert derfor. Men er det normalt å nesten være forkjølet hele tiden det første halvåret? 🙈

jeg begynner nesten å tenke på astma/allergier eller noe. Syntes det er så ekstremt. har forhørt meg med lege som sier det er normalt når de har eldre søsken. Men jeg syntes det er så ekstremt.

det er også fryktelig plagsomt for det blir skikkelig dårlig søvn på oss begge. Og det er ikke godt for henne å være så tett hele tiden. 

Anonymkode: 678a9...600

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til lege. Vi kan ikke svare deg.

Anonymkode: 6ac02...70f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplever det samme her! Mini har meir eller mindre vert snørrete og tett sida ho var rundt 5/6 veker. No er ho straks 4 mnd.  Var til legen då eg var redd for allergi eller astma. Fekk berre beskjed om at så små barn ikkje viser tegn til allergi og at eg måtte passe på å kle godt på ho 🤦‍♀️ 

Anonymkode: b0501...19a

Skrevet

Vi har også slitt med dette. Gir otrababy saltvannsdråper i nese og det løsner bra! Anbefaler deg å prøve det. 

AnonymBruker
Skrevet

Mini er seks uker, og har vært forkjølet siden før hun fylte to uker. Ble smittet av eldre søsken, som går rundt og er småforkjølet hele vinterhalvåret.

Drypp med saltvann eller morsmelk, og pass på at babyen er god og varm. Babyen min har sovet mye oppå meg og da passer jeg på at hodet ligger høyere enn kroppen.

Vær nøye med håndhygiene så godt det går. Vask henda før du tar på babyen. Lær eldre søsken å hoste i hostekroken (albuekroken) og å vaske henda etter barnehagen/etter de har vært ute. Vet ikke hvor mye det hjelper, men det skader i alle fall ikke.

Man kan også bruke nesesuger om det er veldig tett. Kjøpes apoteket og er refilene er kjempedyre. Sjekk farmasiet.no.

Ja, det er veldig slitsomt med forkjølet baby, men ganske normalt.

Anonymkode: 8f200...59e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 7.16):

Hei,

babyen min har nærmest siden fødsel vært forkjølet. Hun er såvidt frisk ett par dager, så er hun forkjølet igjen med tett/rennende i nese. Syntes det har vært så mye at jeg nesten begynner å bekymre meg. Babyen har eldre søsken, så det er jo garantert derfor. Men er det normalt å nesten være forkjølet hele tiden det første halvåret? 🙈

jeg begynner nesten å tenke på astma/allergier eller noe. Syntes det er så ekstremt. har forhørt meg med lege som sier det er normalt når de har eldre søsken. Men jeg syntes det er så ekstremt.

det er også fryktelig plagsomt for det blir skikkelig dårlig søvn på oss begge. Og det er ikke godt for henne å være så tett hele tiden. 

Vår hadde det sånn, og han hadde infeksjonsutløst astma og middallergi. Har dere mye støv hjemme? Hvordan er inneklima? Sover barnet i nærheten av en ventil? Lufter dere ofte nok, hver dag? Har dere det ganske rent eller flyter det litt med hybelkaniner?

Anonymkode: 6c520...a35

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 8.41):

Gå til lege. Vi kan ikke svare deg.

Anonymkode: 6ac02...70f

Les HI før du svarer. Djeez

AnonymBruker
Skrevet

Ja, datteren min var forkjøla i et omtrent frem til hun ble to år. Da fikk hun astmamedisin og sluttet nesten å bli forkjølet.

Anonymkode: e6c8c...579

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vår hadde det sånn, og han hadde infeksjonsutløst astma og middallergi. Har dere mye støv hjemme? Hvordan er inneklima? Sover barnet i nærheten av en ventil? Lufter dere ofte nok, hver dag? Har dere det ganske rent eller flyter det litt med hybelkaniner?

Hvordan fant legen ut av det? (Blodprøve?) Og hvor gammel var babyen? 

hvordan behandling fikk dere? Må man bare vaske og lufte hele tiden? 

vi sover med åpent vindu. Ikke noe ventil. Men kan sikkert lufte mer i stuen. 

Vi har det ganske normalt vil jeg si. Før vi fikk barn nummer to, hadde jeg det nærmest sterilt. Men pga. lite søvn så er det relativt normalt - kan absolutt bli bedre! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...