AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #1 Skrevet 21. mars 2022 Hvordan gikk det, og hvor mye kostet det? Her går det mot rettssak nå, og er jo selvfølgelig engstelig men gjør dette for barnet mitt. Barnet har spesielle behov, og takler ikke 50/50-ordningen, men far nekter å gå med på noe annet selv etter flere runder med mekling og advokatmøter. Jeg hadde hovedomsorgen før vi begynte med 50/50. Jeg har hørt at retten sjelden dømmer 50/50, men bare litt spent på erfaringer. Blir jo mest sannsynlig en kostbar affære og, men håper ikke saken går helt til topps før en avgjørelse 🤞 Anonymkode: 577fb...daf
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #2 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan gikk det, og hvor mye kostet det? Her går det mot rettssak nå, og er jo selvfølgelig engstelig men gjør dette for barnet mitt. Barnet har spesielle behov, og takler ikke 50/50-ordningen, men far nekter å gå med på noe annet selv etter flere runder med mekling og advokatmøter. Jeg hadde hovedomsorgen før vi begynte med 50/50. Jeg har hørt at retten sjelden dømmer 50/50, men bare litt spent på erfaringer. Blir jo mest sannsynlig en kostbar affære og, men håper ikke saken går helt til topps før en avgjørelse 🤞 Anonymkode: 577fb...daf De forandrer skjeldent på samværsløsninger om det ikke er skadelig for barnet. Hva sier lege, skole/barnehage eller andre om dere har oppfølging om dagens situasjon? Jeg var gjennom rettsak. Far tok det til retten og han endte opp med mindre samvær. Samarbeidet ble bare værre av det... kosta 150 tusen. Anonymkode: 9e88a...faa
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #3 Skrevet 21. mars 2022 De dømmer sjeldent 50/50 om mor eller far har hovedomsorgen fra før. Men det er vanskelig å fjerne 50/50-ordning om ikke det er spesielle omstendigheter som at han er ustabil, det er rus eller vold i bildet og basic omsorgsoppgaver blir møtt. Anonymkode: 78d32...27b
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #4 Skrevet 21. mars 2022 Er det ikke et alternativ at far tar størstedelen? De jeg kjenner som har hatt en runde i rettssak har vel brukt omtrent 200.000 kr om jeg ikke husker feil. Anonymkode: 20df5...e85 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #5 Skrevet 21. mars 2022 U.t her. Ingen instanser som har påpekt direkte at barnet tar skade av 50/50, men de skriver jo tydelig at barnet har behov for stabilitet og struktur. Barnet viser store reaksjoner etter vi begynte med 50/50. Far ønsker ikke hovedomsorgen, og dessuten hadde det vært rart siden jeg har hatt dette tidligere. Som jeg skrev i innlegget, dette er et barn med spesielle behov, og nå har vi prøvd 50/50 som gjør barnets behov enda sterkere. Anonymkode: 577fb...daf 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #6 Skrevet 21. mars 2022 Vært i 2 rettsmøter. Høyt konfliktnivå og ingen samarbeid. Etter anbefaling av sakkyndig fikk far samvær et par timer i mnd. Jeg har advokatforsikring gjennom fagforbundet, så betalte bare egenandel på ca 3000kr Betaler 69ish kr i mnd. Anonymkode: 88592...b9a
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #7 Skrevet 21. mars 2022 Jeg har hatt slik sak, endte på ca 150.000 i advokathonorarer selv om jeg gjorde mye jobb selv (er jurist). Ellers kunne det lett blitt det dobbelte. Det ble dyrt fordi far lagde mye jobb for min advokat før han til sist skaffet seg egen advokat. Anonymkode: 3e49e...ca2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #8 Skrevet 21. mars 2022 Ungen må til psykolog Ellers normal rettsak. Min kom på 90000 kr, som ble delt mellom partene. Far fikk en mye dårligere avtale enn hva jeg hadde tilbudt han - idioten!! Anonymkode: 8008b...7fc
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #9 Skrevet 21. mars 2022 Når vi endte i retten, var på forhånd bv koblet inn hos far, så det var en prosess på veien dit, med hjemmebesøk av bv hos oss begge, besøk av sakkyndig fra retten, familieterapeut, samtale med barnet. Deretter hadde de dannet seg en mening før vi kom i retten. Jeg brukte i underkant av 10.000,- for å dekke advokatutgiftene mine, som var en unødvendig utgift for meg. Men det var jo verdt det til slutt, bare for at far skulle se at han gjerne må dra meg så langt, men resultatet blir likevel ikke som han ønsker. Anonymkode: 39c7c...731
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #10 Skrevet 21. mars 2022 Her måtte jeg ut med 190 000. De dømte 60- 40, i min favør. Absolutt ikke verdt pengene. Anonymkode: 00902...4ab
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #11 Skrevet 21. mars 2022 Du vil trenge støtte på offentlige instanser på din påstand om at barnet ikke takler den løsningen som dere har i det. Skole, barnehage, lege, der hvor barnet mottar hjelp for sine spesielle behov og de steder som er involverte i barnets liv. Uten støtte fra andre, vil det kun være ord mot ord. Det er som oftest også en sakkyndig oppnevt av retten med i bildet. Denne personen snakker med deg og far. Både alene og sammen med barnet. Om barnet er gammelt og modent nok, er også samtaler alene med barnet. Du har rett i et de sjeldent dømmer 50/50, men her har dere det fra før. Da er det lettere at de velger status quo. Derfor trenger du solid støtte fra andre steder. Anonymkode: 634b7...3b9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #12 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): U.t her. Ingen instanser som har påpekt direkte at barnet tar skade av 50/50, men de skriver jo tydelig at barnet har behov for stabilitet og struktur. Barnet viser store reaksjoner etter vi begynte med 50/50. Far ønsker ikke hovedomsorgen, og dessuten hadde det vært rart siden jeg har hatt dette tidligere. Som jeg skrev i innlegget, dette er et barn med spesielle behov, og nå har vi prøvd 50/50 som gjør barnets behov enda sterkere. Anonymkode: 577fb...daf Det er ikke rart å bytte på hvem som har hovedomsorgen. Om begge er like flinke så går det kun på følelsene til den som sitter igjen med minst. Jeg sitter i samme sak selv og det er vondere for meg enn for barnet. Anonymkode: c58bb...026
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #13 Skrevet 22. mars 2022 Jeg hadde forsikring , så betalte kun 5.000 i egenandel 😁 vi hadde 2 runder i retten, siden far anket. Men han gjorde det så dumt for seg selv, og sa masse urelevant, så det kom tydelig frem at han egentlig kun ønsket samvær med meg (altså mor 😅) så til slutt endte det med samvær 2 ganger i året med tilsyn, men han ønsket ikke det. Så han har ikke sett barnet på 9 år nå.. Anonymkode: 55e6b...ac7
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #14 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ungen må til psykolog Ellers normal rettsak. Min kom på 90000 kr, som ble delt mellom partene. Far fikk en mye dårligere avtale enn hva jeg hadde tilbudt han - idioten!! Anonymkode: 8008b...7fc Ble dere enig om å dele regningen? Anonymkode: 33552...430
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #15 Skrevet 22. mars 2022 Har bekjente som har tatt det til retten for et par dager ekstra med samvær i uka. Mye annet jeg kunne brukt 200 000 til for å si det sånn. Og ja jeg har barn Anonymkode: 69110...5f4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #16 Skrevet 22. mars 2022 Far tok mor til retten da hun ønsket å flytte (30mil) med ungene, de hadde 60/40 favør mor men retten dømte fast bosted hos far. Mor fikk samvær annenhver helg. Det kostet ca 80.000kr. Anonymkode: af0e0...755
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå