Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet der i over 10 år, men kjenner at miljøet knekker meg. Søker en ny jobb, men må jeg fortelle sjefen i første omgang?

Anonymkode: bf9c5...dfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg ville ikke sagt noe før jeg hadde signert kontrakt hos ny arbeidsgiver. Kan skape dårlig stemning lenge hvis det tar lang tid å få ny jobb.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Millaz skrev (32 minutter siden):

Nei, jeg ville ikke sagt noe før jeg hadde signert kontrakt hos ny arbeidsgiver. Kan skape dårlig stemning lenge hvis det tar lang tid å få ny jobb.

Enig, eller at de ler av deg hvis du ikke finner noe. 

Anonymkode: 98c68...a58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Millaz skrev (35 minutter siden):

Ringer de ikke referanser da?

AnonymBruker
Skrevet

Når du søker jobber er det vanlig at du oppgir referanser på forespørsel. Dvs. rett før den nye jobben er i ferd med å gi deg tilbud om jobb. De trenger ikke få din nåværende sjef som referanse i første omgang, men det kan hende de spør om det til slutt likevel. Det er viktig å gi beskjed til dem som du oppgir som referanse om hvilken type jobb du har søkt på og hvorfor du har lyst på jobben. 

Anonymkode: 0bacc...03f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Når du søker jobber er det vanlig at du oppgir referanser på forespørsel. Dvs. rett før den nye jobben er i ferd med å gi deg tilbud om jobb. De trenger ikke få din nåværende sjef som referanse i første omgang, men det kan hende de spør om det til slutt likevel. Det er viktig å gi beskjed til dem som du oppgir som referanse om hvilken type jobb du har søkt på og hvorfor du har lyst på jobben. 

Anonymkode: 0bacc...03f

Takk for info.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ringer de ikke referanser da?

Referansene kan du velge selv, og det trenger ikke være nærmeste leder. Jeg fikk et jobbtilbud for en stund siden hvor jeg på intervjuet sa at jeg ikke var komfortabel med å oppgi nærmeste leder som referanse, men da sa de at det godt kunne være en kollega også, så da fikk de prate med en nær kollega av meg og en veileder på studiet jeg gikk på :) Referansene fikk de ikke før etter intervjuet uansett.

Anonymkode: 648e4...ba9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...