AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #1 Skrevet 20. mars 2022 Jeg fikk ufør en gang i fjor. Jeg klaget på vedtaket da jeg ikke fikk ung ufør og fikk ikke medhold. Jeg vurderer derfor å anke saken til høyesterett. Men jeg lurer på om noen har erfaring med dette? Har dere fått medhold eller ble det enda et nytt avslag? Anonymkode: 51f40...844
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #2 Skrevet 20. mars 2022 Høyesterett behandler kun saker av prinsipiell betydning, altså at de kan sette presedens for andre saker. Tror nok ikke det gjelder din sak. Anonymkode: 77f3b...a44 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #3 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høyesterett behandler kun saker av prinsipiell betydning, altså at de kan sette presedens for andre saker. Tror nok ikke det gjelder din sak. Anonymkode: 77f3b...a44 Mulig jeg misforstod advokaten min. Men han sa jeg kunne anke saken min (kanskje ikke til høyesterett, jeg har ka skje hørt feil på telefon). Anonymkode: 51f40...844
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #4 Skrevet 20. mars 2022 Vil tro den første klagen din ble behandlet av klageinstansen? Dakan du anke saken til trygderetten. Erfaringer fra andre har jo egentlig ikke noe å si, for hver sak er ulik. Siden du allerede har en advokat, ville jeg snakket med han om hva han tenker om sjansene dine. Lykke til! Anonymkode: 56690...0a4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #5 Skrevet 20. mars 2022 Jeg hat akkurat fått svar på min klage i trygderetten. Har brukt 30.000 på advokat for å klage på saken. Jeg tapte den, pga at diagnosene mine ikke er alvorlige nok. Helt tullete siden jeg funksjonsevnen min ikke er noe bedre enn andre folk med samme funksjonsevne men med "riktige" diagnoser. Men jeg hadde ikke kunnet slått meg til ro med å ikke ha klaget. Jeg stopper her, drar den ikke lengere. Anonymkode: 716da...3d0
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #6 Skrevet 20. mars 2022 Det er en svært lang og enormt dyr vei til høyesterett, og det er svært usannsynlig at en slik sak når så langt. Hvor mange ganger har du klaget? Hvis du har klaget en gang, så må du klage til nav klageinstans. Mener klagen min var innom tre nav-kontor til vurdering før den nådde klageinstansen for atter et avslag. Så måtte jeg klage til trygderetten. Klageinstansen skrev da et oversendelsesbrev som ble sendt til det første nav-kontoret som behandlet klagen. Så lå den der en stund før den ble lagt i kø hos trygderetten. Det tok 3 år fra jeg fikk innvilget ufør før saken nådde trygderetten. Og det kostet meg 140 000 kr i advokat. Jeg vant på alle punkter i trygderetten og fikk innvilget ung ufør, men fikk kun delvis dekning av saksomkostninger fordi trygderetten syntes advokaten hadde vært for grundig 🙄 fikk betalt regningen til advokaten med etterbetalingen jeg fikk. Det er ekstremt belastende å stå i en slik klagesak og det tar enormt lang tid. Ikke minst koster det mye penger. Har du midlene og styrken til å stå i det, så må du også vurdere om du har en god sak. Hva er årsaken til at du fikk avslag? Jeg fikk avslag på alvorlighetkriteriet fordi nav ikke så at mine 6 diagnoser til sammen utgjorde er problem. Trygderetten så diagnosene samlet. Nav vurderte dem hver for seg. Det var det jeg vant på. Anonymkode: 0bec0...41a
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #7 Skrevet 20. mars 2022 Jeg fikk ufør,men klaget da jeg mente jeg hadde rett på ung ufør grunnet helse preget av omsorgssvikt. Jeg fikk nei på anken hos Nav, klagde til trygderetten og fikk medhold. Så fikk ung ufør og tilbakebetaling fra Nav. Anonymkode: 33e79...ba6
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #8 Skrevet 20. mars 2022 I denne tråden kan du lese litt om prosessen. Den er oppdatert gjennom årene Anonymkode: 0bec0...41a
Teardrop Skrevet 20. mars 2022 #9 Skrevet 20. mars 2022 Virker som det KUN er de som har noe galt med psyken som får ung ufør. Hjelper ikke å ha operert rygg, mista en arm osv om du er frisk i hodet. Men så fort man har en prsykisk diagnose, får man UNGunfør med en gang!
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #10 Skrevet 20. mars 2022 Hvis du har egenregi til dette så ville jeg heller brukt energien til noe positivt som å få en liten deltidsjobb på siden. Og jeg sier ikke det for å være spydig men fordi jeg tror det vil gir det mye mer mestring og positivitet uansett. Anonymkode: 0e43a...b47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå