Gå til innhold

Hva slags rom ville du valgt? (Planløsning)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer å endre planløsning i huset ifm oppussing, men er uenige om hva vi ønsker. Tenker det er fornuftig å lodde stemningen blant andre, mtp fremtidig salg (ikke planlagt på en god stund, vi skal bo her).

Hva ville du valgt?

1. Lite ekstra soverom/kontor, som er godkjent som soverom iht gamle regler og med lite, høyt kjellervindu. For å ikke miste verdi på huset ved å ha et mindre rom. (Det blir da 3 soverom totalt uten dette.)

2. Lite rom med plassbygde skap/kjøkkenskap til lagring av alt mulig (ekstra kjøkkenting, matlager, leker, klær, etc). Og plass til ekstra fryseskap, ev. også ekstra kjøleskap. 

3. Slå sammen med naborom og få stort bad med bedre planløsning, større dusj, større varmtvannsbereder og vask/tørk gjemt i skap, skapplass til sengetøy, håndklær og ev. barnetøy i umiddelbar nærhet og plass til at tørkestativ kan stå der i stedet for i stua.

Kjør debatt!😄

Anonymkode: 3eefa...db0

Gjest theTitanic
Skrevet

Nr 1 gjør boligen mer verd. Nr 3 er veldig kjekt å ha. Vi valgte 3. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville valgt nr. 1 eller nr. 3. Kanskje først og fremst nr. 1? 

Anonymkode: 327f2...129

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller laget vaskerom enn stort bad med vask og tørk jeg, da. Ikke særlig pent eller koselig å ha masse klær til tørk på badet hvis man kan unngå det. 

Anonymkode: ea54e...5ce

Skrevet

Om det er sannsynlig med stor verdistigning i området du bor i, 1. 

Av praktiske årsaker, 3. 

Om du/dere ikke har planer om å selge huset og bli boende, så definitivt 3. 

Gjest Blondie65
Skrevet

4. Lage eget vaskerom med varmtvannstank og plass til oppbevaring av sengetøy osv. (det som skal inn i bod i forslag 2).

Skrevet

3, definitivt! Et must når man har barn. Tørkestativ med klesvask i stua er noe av det kjipeste som finnes for trivselen der etter min mening.

For vår del lager vi separat bad og vaskerom. Vaskerommet er ikke stort og det er rotete hele tiden, men jeg er så glad vi gjorde det og fikk klesvasken unna.

AnonymBruker
Skrevet

Et ekstra soverom øker i verdi når det er få soverom. Et fjerde lite soverom vil ikke øke verdien på huset i like stor grad. Da ville jeg absolutt heller valgt nummer 2 eller 3. 

Anonymkode: 72b38...7ee

AnonymBruker
Skrevet

Enten 1. men bruke det som 2. om du ikke skal bruke et ekstra soverom nå, eller 3. Avhenger av hvilke løsninger dere ellers har i huset. Har der et lite bade fra før er 3 også noe som øker verdien tenker jeg.

Her har vi en bod i gangen til klær, spiskammers ved kjøkkenet og wic ved soverommet. Veldig greit med bodplass!

Anonymkode: a8f6d...10e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...