Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en datter på 9 som i det siste har begynt å sove med klærne på, hun nekter plent å kle de av seg eller skifte til pysj. Hun er ellers veldig bli og glad som hun som hun pleier så tror ikke det er noe som plagerhenne.

Er dette vanlig i den alderen? Og i så fall noe de vokser av seg? (hun er den eldste så har ingen erfaring med den alderen). 

Anonymkode: 09880...215

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det vanlig eller ikke, spiller ingen rolle. Det er jo du som skal sette grenser for hva som er greit og ikke greit. 

Anonymkode: 90c1d...c42

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Om det vanlig eller ikke, spiller ingen rolle. Det er jo du som skal sette grenser for hva som er greit og ikke greit. 

Anonymkode: 90c1d...c42

Ja da det vet jeg jo, men orker ikke å gjøre det til en krangel hvis dette er noe vil og ikke fordi noe er galt. Så ville bare høre om andre har noen erfaringer med dette?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min hadde en periode der han sov med klærne på rundt samme alder. Tror det dreide seg om at han ikke gadd å kle av seg rett og slett. 😛 Jeg lot ham bare gjøre det, det varte noen uker før han fant ut på egen hånd at det var mer behagelig å sove uten klær.

Anonymkode: 83967...644

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å snakke med henne for å finne årsaken? Er hun redd for at noe skal skje i huset slik at hun må komme seg ut fort? Er det noe hun har opplevd som gjør at det føles tryggere å sove med klærne på? 

Anonymkode: c729a...20c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min sønn på snart 20 sover alltid med pysj uansett temperatur. Tror han føler deg tryggere med pysj på. Kanskje snakke med dattera di om hun kan bruke pysj i stede for klær?

Anonymkode: 6afe1...e47

AnonymBruker
Skrevet

Det kan fort bli en dårlig uvane. Det er ikke normalt å sove med klærne på. Det er noen ting vi som foreldre bare bestemmer. Og barn bør i hvert fall ikke styre som de vil. Når og hvor ofte skifter hunnklær?

Før dere vet ordet av det er hun den rare jenta som sover med klærne på.

Anonymkode: a5fa9...30a

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan fort bli en dårlig uvane. Det er ikke normalt å sove med klærne på. Det er noen ting vi som foreldre bare bestemmer. Og barn bør i hvert fall ikke styre som de vil. Når og hvor ofte skifter hunnklær?

Normalt? Hvem bestemmer det? Jeg vet om flere som sover med klær og jeg gjør det selv. Sover med ullbukse og genser. Det er fordi jeg fryser utrolig mye om natten dersom jeg ikke kler meg godt. Jeg har grei temperatur i rommet. 

Det kan selvsagt være bakomliggende årsaker til at hun vil sove med klær. Men det trenger ikke være det. Kan bare være at hun synes det er mer behagelig. 

Anonymkode: 69c25...30c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Sønnen min hadde en periode der han sov med klærne på rundt samme alder. Tror det dreide seg om at han ikke gadd å kle av seg rett og slett. 😛 Jeg lot ham bare gjøre det, det varte noen uker før han fant ut på egen hånd at det var mer behagelig å sove uten klær.

Anonymkode: 83967...644

Takk for svar, det er noe slikt jeg tror om henne også🙂

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du prøvd å snakke med henne for å finne årsaken? Er hun redd for at noe skal skje i huset slik at hun må komme seg ut fort? Er det noe hun har opplevd som gjør at det føles tryggere å sove med klærne på? 

Anonymkode: c729a...20c

Hun virker ikke redd, hun sier bare at hun liker å ha klær på. Har et par ganger nektet henne å ha vanlige klær på i senga og fått henne til å kle de av seg, men da har hun stått opp å kledd på seg igjen når vi har lagt oss. Tror kanskje det er som en annen skrev at hun gjør det for at det er mer lettvint

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Min sønn på snart 20 sover alltid med pysj uansett temperatur. Tror han føler deg tryggere med pysj på. Kanskje snakke med dattera di om hun kan bruke pysj i stede for klær?

Anonymkode: 6afe1...e47

Takk for svar, har spurt men hun vil ikke skifte til pysj, vil ha vanlige klær på

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun skifter klær og dusjer 3-4 ganger ikke ca

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Normalt? Hvem bestemmer det? Jeg vet om flere som sover med klær og jeg gjør det selv. Sover med ullbukse og genser. Det er fordi jeg fryser utrolig mye om natten dersom jeg ikke kler meg godt. Jeg har grei temperatur i rommet. 

Det kan selvsagt være bakomliggende årsaker til at hun vil sove med klær. Men det trenger ikke være det. Kan bare være at hun synes det er mer behagelig. 

Anonymkode: 69c25...30c

Takk for svar, jeg orker ikke å krangle med henne om dette mer, selv om jeg og andre synes det er ubehagelig og rart å sove med vanlige klær så virker det som hun ikke synes, hun sover godt hele natten igjennom

AnonymBruker
Skrevet

Er da ikke noe galt i å sove med klærne på om man foretrekker det! Fysj

Anonymkode: 6369c...60d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke for farlig eller uhygenisk med det. Ungen bytter klær regelmessig. Dette er noe som kan gå over like fort som det har kommet. Ungen min har også gjort det noen ganger, fordi hun ville være ferdig påkledd på morgen.

Det er ikke noe jeg anser som en av 'kampene som det er verdt å ta'.

Anonymkode: 8cb74...ae7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke for farlig eller uhygenisk med det. Ungen bytter klær regelmessig. Dette er noe som kan gå over like fort som det har kommet. Ungen min har også gjort det noen ganger, fordi hun ville være ferdig påkledd på morgen.

Det er ikke noe jeg anser som en av 'kampene som det er verdt å ta'.

Anonymkode: 8cb74...ae7

Takk for svar, er det samme jeg tenker🙂

Skrevet

Jeg tenkte med en gang at,  NEI, det er ikke vanlig.
Kan hun ha vært utsatt for noe nylig? Har hun sovet borte i det siste, hatt overnattingsbesøk, hatt barnepass, vært på skoletur,  eller lignende? Sjekk det ut!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Rett og slett en periode, min var likedan, det gikk over etter en liten stund. Så lenge hun dusjer, og skifter klær, så velg kampene dine,  😆Hun som skal sove med det. Alt trenger ikke bety traumer eller at noe er galt. I  den pre-teen alderen der så gjør de så mye de aldri har gjort før, at om man skulle hørt på flertallet her inne så fikk man ikke gjort annet enn å sitte hos Bup. 🙈

Anonymkode: dc6e8...bee

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, Teardrop said:

Jeg tenkte med en gang at,  NEI, det er ikke vanlig.
Kan hun ha vært utsatt for noe nylig? Har hun sovet borte i det siste, hatt overnattingsbesøk, hatt barnepass, vært på skoletur,  eller lignende? Sjekk det ut!

Nei har ikke vært noe sånn på lange tider

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Rett og slett en periode, min var likedan, det gikk over etter en liten stund. Så lenge hun dusjer, og skifter klær, så velg kampene dine,  😆Hun som skal sove med det. Alt trenger ikke bety traumer eller at noe er galt. I  den pre-teen alderen der så gjør de så mye de aldri har gjort før, at om man skulle hørt på flertallet her inne så fikk man ikke gjort annet enn å sitte hos Bup. 🙈

Anonymkode: dc6e8...bee

Takk🙂 Håper og tror at det er en fase som går over, hun er veldig enkel å ha med å gjøre til vanlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...