Gå til innhold

Barnebursdag og problemer med en gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det nærmer seg sønnen min sin bursdagsfeiring. Siden flere i klassen har valgt å feire med bare venner i år, har vi tenkt til å gjøre det samme. De fleste vennene hans, er gutter (og jenter) jeg enten liker veldig godt, eller som jeg synes er helt ok. Men så har han en venn, som er bortimot noe av det verste jeg har vært borti noen gang!

han har vært på besøk her EN gang, og jeg har sagt aldri igjen! Han ødela absolutt alt han så! Så fort vi tok øynene vekk fra dem, så var noe ødelagt. Fra sykkelen til sønnen min, til masse leker og sengebunnen. En opprydding i etterkant, ble til fire fulle søppelsekker med ødelagt ting! På 10 minutter ute, uten tilsyn, hadde han ødelagt for 4000 kroner!

sønnen min vil jo selvfølgelig invitere han i bursdagen sin. Og jeg kjenner alt stritter mot inni meg. Jeg har mer enn nok annet å gjøre den dagen, om jeg ikke skal fotfølge en 10-åring så han ikke ødelegger alt han får tak i samtidig. Men hvordan forklare dette på en god måte til sønnen min, uten å ødelegge vennskapet deres eller være ufin?

Anonymkode: b27da...a63

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør foreldrene hans om de kan komme å hjelpe til?

Anonymkode: 2cfee...4de

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan du be en av foreldrene om å være med? 

Anonymkode: 65c5b...05d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ødela han ting? 

Anonymkode: af47f...1e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sorry, men det høres sterkt overdrevet og lite troverdig ut at han ødela så mye på så kort tid

Anonymkode: 2fd98...655

• Liker 20
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Fysj, for en drittunge. Blir sikkert kriminell før han er 15. 

Anonymkode: 4162a...3d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sorry, men det høres sterkt overdrevet og lite troverdig ut at han ødela så mye på så kort tid

Anonymkode: 2fd98...655

Han var her i noen timer. Så fort vi ikke fulgte med, så var han i gang. Har fått høre fra andre at dette har skjedd hos dem og. Helt ærlig, så hadde jeg og trodd at det var sterkt overdrevet hvis jeg ikke hadde opplevd det selv. For jeg trodde ikke det var mulig!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan du be en av foreldrene om å være med? 

Anonymkode: 65c5b...05d

Han er ti. Vil det ikke virke rart å be dem være her da? Og hvordan spørre om det uten å indirekte si rett ut at ungen deres er så ufyselig at jeg ikke vil ha han her?

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjorde han med tingene? Pilte på de, og var "uheldig", eller ødela han det med vilje? 

Ville sagt det rett ut til foreldrene. At han ødelegger ting hos flere, og at du vegrer deg for å invitere han, men vil gjerne ha han der om de er med

Anonymkode: fecff...4b7

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Har denne gutten noe problemer? Altså autisme eller lignende? Om denne gutten skaper så mye trøbbel hjemme hos deg..så må jo han skape litt trøbbel på skolen også.

Føler at det kanskje er 2 sider av saken her...og om han ødla ting til 4000 kroner så burde du ha snakket med foreldrene .

Føler du burde finne ut mer om denne gutten og hans bakgrunn. Og eventuelt snakke med foreldrene og be de ha ansvar for gutten i bursdagen

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og bare sånn… min sønn var med på mye av dette. Jeg ansvarsfraskriver han ikke. Men han har hatt mange venner på besøk opp gjennom. Også barn med ulike diagnoser (inkludert en med autisme og adhd), og jeg har aldri opplevd noe lignende! Jeg vet min sliter med at han blir dratt med av andre, og kan gjøre mye rart. Men igjen… aldri opplevd lignende!

samme gutt ble tatt på skolen fordi han kastet en murstein i ruta på en bil i nabogården. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva gjorde han med tingene? Pilte på de, og var "uheldig", eller ødela han det med vilje? 

Ville sagt det rett ut til foreldrene. At han ødelegger ting hos flere, og at du vegrer deg for å invitere han, men vil gjerne ha han der om de er med

Anonymkode: fecff...4b7

Ødela med vilje. Knuste, hoppa, knakk, kastet osv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han er ti. Vil det ikke virke rart å be dem være her da? Og hvordan spørre om det uten å indirekte si rett ut at ungen deres er så ufyselig at jeg ikke vil ha han her?

Hvordan kan det virke rart ut om han reser rundt som en tornado? 

De kjenner ham jo så du må jo bare være ærlig med dem å si det at du ønsker ikke gjentakelse fra sist bursdag. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ødela med vilje. Knuste, hoppa, knakk, kastet osv. 

Høres ut som denne gutten har noe sykdommer eller autisme el...dette er ikke normalt oppførsel.

Snakk med foreldrene...kanskje snakke med læreren også om hvordan han er på skolen..med tanke på venner etc

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Har denne gutten noe problemer? Altså autisme eller lignende? Om denne gutten skaper så mye trøbbel hjemme hos deg..så må jo han skape litt trøbbel på skolen også.

Føler at det kanskje er 2 sider av saken her...og om han ødla ting til 4000 kroner så burde du ha snakket med foreldrene .

Føler du burde finne ut mer om denne gutten og hans bakgrunn. Og eventuelt snakke med foreldrene og be de ha ansvar for gutten i bursdagen

Jeg vet ikke, men jeg mistenker adhd. Og noe annet jeg ikke kan sette fingeren på. Også på grunnlag av hvordan spesielt faren er. Snakket med foreldrene og de bare lo det bort med at gutter kan være litt voldsomme innimellom. Han skaper trøbbel på skolen og. Men ikke så mye der som hjemme hos folk virker det som. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vi hadde litt samme utfordring med sønnens bursdag i år. Han ville så gjerne be tre gutter som sammen blir et mareritt🙈 Jeg orket ikke tanken på å ha dem i hus, så for meg ødelagte taklamper osv (han ene tok en sprittusj og tegnet på flere møbler og interiør en gang 😰

Uansettt: vi løste det ved å feire dagen på Rush. Da fikk de ut masse energi og vi slapp å være redd for interiøret hjemme! 

Anonymkode: 7f8a3...391

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å si det som det er?!

"Sist Tommy var her ble det desverre sånn at mye utstyr ble ødelagt så fort vi ikke fulgte med, vi ønsker derfor gjerne at en av dere foreldre blir med Tommy i bursdag, da vi ikke har tid til å passe på hele tiden denne dagen. Vennlig hilsen Marte mor til Sverre." 

Strengt tatt har de vel kanskje godt av å få høre at han driver på sånn!!

Anonymkode: 57964...f7e

• Liker 14
  • Nyttig 8
Skrevet

Det er jo bare å si det som det er?!

"Sist Tommy var her ble det desverre sånn at mye utstyr ble ødelagt så fort vi ikke fulgte med, vi ønsker derfor gjerne at en av dere foreldre blir med Tommy i bursdag, da vi ikke har tid til å passe på hele tiden denne dagen. Vennlig hilsen Marte mor til Sverre." 

Strengt tatt har de vel kanskje godt av å få høre at han driver på sånn!!

Anonymkode: 57964...f7e

Enig... Skjønner jo godt at dere ikke vil br han i bursdag engang til ..om disse foreldre ikke skjønner alvoret da får de holde sønnen sin hjemme.

Hadde ikke orket å ha dette hengende over meg og gruet meg. Tros alt din sønn bursdag

• Liker 2
Skrevet

Da blir det utebursdag! Finn en skog eller en plass i nærheten, og lag opplegg ute.Høres ut som den ungen har en diagnose, men man kan ikke eksludere av den grunn.. 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fysj, for en drittunge. Blir sikkert kriminell før han er 15. 

Anonymkode: 4162a...3d9

Drittunge? Dette er antagelig et barn med store atferdsvansker. Det er selvfølgelig ikke greit å ekskludere ett barn i bursdagen, men det er forståelig at TS heller ikke ønsker å få rasert huset. Her ville jeg snakket med foreldrene, og hvis de ikke var lydhøre, sendt en bekymringsmelding til BV. Hvis de ikke tar tak i atferdsvanskene til sønnen er det bekymringsfullt.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...