Gå til innhold

Jeg sitter bare i senga når jeg er hjemme. Investere i stol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Hjemme hos meg der jeg leier rom i bofelleskap er det bare en seng og et skap. Ikke noe bord, teppe eller stol. Jeg sitter i senga når jeg er hjemme. Grunnen til at jeg ikke har møbel er at jeg ikke klarer å bestemme meg for hva jeg skal velge. Og jeg tenker på når jeg skal flytte ut igjen. Jeg er også usikker på montering. Har aldri montert stol før. Kan poste bilde av hvilke stoler jeg ser på om ønskelig. Hva er fordelene med stol? Bedre for ryggen kanskje?

Anonymkode: 133b8...6bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jepp. Hjemme hos meg der jeg leier rom i bofelleskap er det bare en seng og et skap. Ikke noe bord, teppe eller stol. Jeg sitter i senga når jeg er hjemme. Grunnen til at jeg ikke har møbel er at jeg ikke klarer å bestemme meg for hva jeg skal velge. Og jeg tenker på når jeg skal flytte ut igjen. Jeg er også usikker på montering. Har aldri montert stol før. Kan poste bilde av hvilke stoler jeg ser på om ønskelig. Hva er fordelene med stol? Bedre for ryggen kanskje?

En stol vil være bedre for ryggen enn å bare ligge/sitte i senga. Og nei det er ikke vanskelig å montere en stol. Det kan egentlig alle.

Anonymkode: 4d213...4e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en stol på ikea, de er greie å montere. Når du skal flytte kan du selge den mot henting på finn.no dersom du ikke kan ta den med deg.

Anonymkode: 1903a...7d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kjøp en stol på ikea, de er greie å montere. Når du skal flytte kan du selge den mot henting på finn.no dersom du ikke kan ta den med deg.

IKEA har INGENTING jeg vil ha. Men har funnet noe trademax/chili. De har mye av det samme. Eller Furniturebox. Men problemet er at jeg ikke får sett bilde av stolen i virkeligheten siden de bare har studiobilder. Elsker hvitt, men er redd den ikke er så hvit som på bildet. Og så tenkte jeg på et teppe. Og et sidebord. Men fargen på dette kommer igjen an på fargen på stolen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

IKEA har INGENTING jeg vil ha. Men har funnet noe trademax/chili. De har mye av det samme. Eller Furniturebox. Men problemet er at jeg ikke får sett bilde av stolen i virkeligheten siden de bare har studiobilder. Elsker hvitt, men er redd den ikke er så hvit som på bildet. Og så tenkte jeg på et teppe. Og et sidebord. Men fargen på dette kommer igjen an på fargen på stolen. 

Vil bla ha brede armlener.

B8AC56A9-BFCA-47D0-B2CF-D40F22F1EF71.jpeg

5A55AA01-96F7-4ACF-AE00-C2331E32E412.jpeg

Gjest Ghostface
Skrevet

Tror det. Det må jo være kjedelig å sitte i senga hele tiden? Kjøp deg god lenestol.

AnonymBruker
Skrevet

Hva syntes dere om dissse?

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes ikke de ser noe gode å sitte i

Anonymkode: 0abf5...4db

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

De var fine :) 

Ville ha investert i en stol, ja!  Man kan få problemer med innsovningen, hvis man sitter for mye i senga på dagtid. 

Anonymkode: 1c222...fc6

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpt meg noen hotell puter ot sitti i senga.

Anonymkode: 86166...b20

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Noe av det styggeste jeg har sett. 

Anonymkode: a2b10...fd1

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg en god stol og et lite bord. Sove og satt i sengen når jeg var student xD synes det var vanskelig å legge seg for å sove et plass man ellers bruker til alt annet.

Anonymkode: 609b0...392

• Liker 1
Skrevet

Har du plass til en såpass massiv og "tung" lenestol som det der du viser bilde av da, når du bare leier et enkelt rom? Dersom ikke rommet ditt er uvanlig stort da, så kan det bli litt trangt. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Voldsomt klumpete. De tar jo masse plass.

Ta en tur på møbelbutikker, så finner du vel noe du liker.

Anonymkode: 74ff5...879

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta turen i møbelbutikker og prøv stoler! Du bør ikke gå etter utseende, men komfort :) Noen i bofellesskapet kan helt sikkert hjelpe deg å montere om du er usikker, ærlig sak det! :)

Anonymkode: 89c1e...64e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Trademax har fysiske butikker, så du kan jo ta en tur og se om de har den utstilt. Du kan og se på finn.no om du finner noe som ligner i området ditt.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp brukt for da slipper du å montere stolen!

Anonymkode: 263b3...582

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2022 den 21.28):

Kjøp stol om du trenger en stol. Men 90-tallets myte om ta "god holdning gir god rygg" er for lange siden avfeid som nettopp det - en ren myte. Hyppige endringer av stilling kombinert med vektkontroll og trening gir god rygg. Så lenge du passer på dette, og ikke gjør noe umiddelbart dumt når du løfter tunge ting vil ryggen din være helt ok. Noen av oss har genetisk dårlig rygg, men de kan med hell trene opp kjernemusklatur og vil da ikke ha nevneverdig med plager. 

Som student (trolig) - ikke kjøp en stol, verken brukt eller ny. Det er bortkasta penger du kunne brukt på egenkap eller øl. Gå på finn eller ut på gata og finn deg en gratis. Bær den hjem, vask og kos deg.

Anonymkode: dce69...82d

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 20.22):

Jeg synes den tar uforholdsmessig mye plass på et rom i kollektiv. Ikke ser den spesielt behagelig ut heller.  

Endret av Traktor
  • Liker 2
Skrevet

De stolene var ikke fine, og uforholdsmessig STORE!! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...