AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #101 Skrevet 21. mars 2022 Trenger ikke så mye penger, så hadde donert alt til MDG. Anonymkode: badc5...60e 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #102 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Trenger ikke så mye penger, så hadde donert alt til MDG. Anonymkode: badc5...60e syke jævel Anonymkode: 00df6...14d 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #103 Skrevet 21. mars 2022 19 minutter siden, AnonymBruker said: Det håper jeg virkelig! Anonymkode: 14c2a...f8d Hvorfor?? Anonymkode: 095bd...8b2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #104 Skrevet 21. mars 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Trenger ikke så mye penger, så hadde donert alt til MDG. Anonymkode: badc5...60e Hvorfor spiller/tipper du lotto spill da? Anonymkode: 095bd...8b2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #105 Skrevet 21. mars 2022 Nå har jeg studert litt psykologi og hva som gjør oss lykkelige. Og penger gjør oss mer lykkeligere der og da, men etter noen måneder så er du tilbake på det sinnsnivået var før du vant premien. Kanskje du blir litt mer deprimerte fordi du trodde ett stort pengebeløp ville gjøre deg lykkeligere. Dette ser jeg litt igjen og igjen i blant annet folk som tar f.eks en master, reiser jorden rundt eller med på et tv-program ala skal vi danse, farmen osv . Du blir løftet der og da og får mye oppmerksomhet og øker dopaminen i hjernen (belønnings systemet), men etterhvert så får du ikke den oppmerksomheten lengre og du må hele tiden søke etter nye ting som øker dopaminnivået i hjernen. Blir som evig jakt etter en rus Personlig så ville nok jeg ikke taklet så mye penger. Tror kanskje jeg ville blitt litt mer en arrogant person som ingen ville like. Holder med å vinne 3-4 mill (investert pengene i ei hytte og ellers jobbet slik jeg gjør). Anonymkode: e6cdf...bbe
Pølsevann Skrevet 21. mars 2022 #106 Skrevet 21. mars 2022 Åhh, det hadde vært noe det. - Da hadde jeg i første omgang tatt 1 års permisjon fra jobb. Kanskje jeg hadde sluttet å jobbe, usikker. Kan hende det hadde vært kjedelig på sikt. Men hadde nok i hvertfall jobbet redusert. Kanskje 50% - hadde bygd drømmehuset på drømmetomta - hadde sørget for at mamma kunne førtidspensjonere seg og at hun og pappa hadde levd godt resten av livet - hadde kjøpt hus til svigermor - dratt på en laaaang ferie til alle drømmestedene og tatt med mann, barn, foreldrene mine og svigers/svogere - Investert i noe eiendom, kanskje et helt bygg med mange leiligheter og leid ut billig til aleneforeldre eller lignende - gitt et betydelig beløp til veldedige organisasjoner - kanskje gjort noe ala han youtubern som bruker formuen sin på å glede fremmede som trenger det. Typ kjøpe ny bil til noen, kjøpe hus til en familie som trenger det, ny iPhone til en 15 åring hvor familien ikke har råd osv. - Kjøpt hus til fetterene mine og ekskona til en av de - satt et stort beløp i fond til barna - bil til samboern - betalt for privat IVF for bestevenninna mi - funnet meg noen små selskaper i u land å investere i for at de skal få mulighet til å skape arbeidsplasser der - gitt en bonus til alle ansatte og vikarer i bhg vår og oppgradert lekene Og sikkert mye mer.. men det var det jeg kom på nå.
Pysa Skrevet 21. mars 2022 #107 Skrevet 21. mars 2022 Da skulle jeg sagt opp jobben og kjøpt masse garn. Sikkert et hus og litt dill, men i alle fall ganske mye garn. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #108 Skrevet 21. mars 2022 Heldig! Vel jeg hadde brukt det opp på å reise verden rundt kjøpt meg det jeg ønsket. Hjelper barn i nød..og selvfølgelig spart opp til barn/barnebarn barnebarna sine barn osv... Anonymkode: 4e4ca...7ca
AnonymBruker 42 Skrevet 21. mars 2022 #109 Skrevet 21. mars 2022 🏝️ 🍹 Here i come!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvorfor er det så mange som vil ha et øvre tak på gevinst ? Kan dere ikke bare dra på bingo eller skrape noen flaxlodd eller noe sånt? 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #110 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jøye meg. Du ville fortsatt å være normal arbeidstaker. Anonymkode: 06f9a...85f Jeg kan ikke gå arbeidsledig over tid. Det har ikke min mentale helse godt av Anonymkode: fcbc7...a31
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #111 Skrevet 22. mars 2022 Selvfølgelig skal det ikke være tak (det finnes forresten i eurojackpot. 90 millioner euro, blir hevet til 120 millioner i år). Poenget med høye summer er å kunne drømme helt vilt. Begrense det til 4 millioner er liksom å ha råd til en 35 kvm leilighet i Oslo sentrum, ingenting som får mine tanker å vandre. Veldig mange blir ikke en gang gjeldsfrie. De fleste her drømmer om å bli kvitt lånet og hjelpe familie og venner. Har dere noen forestilling hva familie og venner kommer til å kreve, pluss hvor mye større familie og vennekretsen plutselig blir? Nei, det absolutt beste er å ikke fortelle det til noen. Ingen. Nå er akkurat dette jo vanskelig å holde hemmelig takket være skattelistene men i det minste har man et år å venne seg til rikdommen og hvordan man håndterer den. Ta litt coaching kurs hvordan å si nei uten å ha dårlig samvittighet. Selv hadde jeg sagt opp jobben, rett og slett fordi hovedgrunnen (=tjene penger til livsopphold) faller bort. Jeg har en helt fin jobb som jeg trives med og greie kolleger men når det kommer til stykke er det en jobb. Det finnes bedre ting å fylle dagen sin med. Jeg hadde gitt penger til forskning. Hvordan effektivisere vannforbruk når jorda oppvarmes. Behandle kreft. Alzheimer. Tradisjonell veldedighet à là mat til sultne barn i Afrika hadde jeg droppet, det funker ikke uansett. De tingene jeg drømmer om med hundrevis av lottomillioner er - privatkonsert med favorittband - kun privat fly, aldri mer SAS - seile jorda rundt. Iom jeg er dårlig til å seile må det bli med noen proffe. - lære ting jeg ikke har tid/ork til. Piano, lære latinsk, dykking, danse - kokk og personlig trener - motorsykkeltur gjennom USA - tur til Antarktis for å se pingviner i naturlige omgivelser - et feriehus med infinity-pool. Må være et sted uten store vannproblemer. - gi hver dag en konvolutt med 10.000 kroner til noen helt tilfeldige personer som ser ut som de trenger det. Anonymkode: 43a25...78d 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #112 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 20.3.2022 den 21.51): Jeg hadde sendt mld til saksbehandler o NAV og sagt at jeg hopper av AAP toget med øyeblikkelig virkning. Så hadde jeg bedt hele min nærmeste familie på 2-3 uker til Maldivene. Ville gjort alle gjeldfrie og gitt de en god sum penger. Barna mine skulle fått så de aldri trengte jobbe mer. Anonymkode: 689a5...f98 Har barna dine så "dårlige" jobber at dét er et mål i seg selv? Personlig synes jeg det ville vært trist å ikke benytte utdanningen og fagkunnskapen min. Kunne gjerne gått ned i stilling om jeg ble rik, men ville ikke sluttet i jobben. Nå er det mange år til mine barn blir voksne, men om jeg vant storpremien ville jeg ikke gitt dem så mye penger at de aldri trengte å forholde seg til arbeidslivet. Jeg tror ikke det er bra for moral og karakterbygging. Anonymkode: 12437...52b 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #113 Skrevet 22. mars 2022 Beeblebrox skrev (14 timer siden): 🏝️ 🍹 Here i come!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvorfor er det så mange som vil ha et øvre tak på gevinst ? Kan dere ikke bare dra på bingo eller skrape noen flaxlodd eller noe sånt? Fordi det fører til elendighet å plutselig få så mye penger, det unner jeg ingen. Alt handler ikke bare om meg. Anonymkode: 14c2a...f8d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #114 Skrevet 22. mars 2022 Nesten farlig å vinne så mye penger hvis man ikke kan håndtere de. Masse å sette seg inn i, og drept av skatter i påfølgende år. Måtte ha flytta ut av Norge. Blitt nabo med Dæhlie kanskje. Anonymkode: bfa37...4aa
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #115 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nesten farlig å vinne så mye penger hvis man ikke kan håndtere de. Masse å sette seg inn i, og drept av skatter i påfølgende år. Måtte ha flytta ut av Norge. Blitt nabo med Dæhlie kanskje. Anonymkode: bfa37...4aa Er ikke lottogevinster skattefritt da? Anonymkode: 16049...b0f
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #116 Skrevet 22. mars 2022 30 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke lottogevinster skattefritt da? Anonymkode: 16049...b0f Man må nok betale formueskatt hvis man får 436 millioner på kontoen Men hvis man klarer å få formuen sin under 1,7 millioner så slipper man å betale formueskatt. Anonymkode: 80c35...cfd
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #117 Skrevet 22. mars 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Har barna dine så "dårlige" jobber at dét er et mål i seg selv? Personlig synes jeg det ville vært trist å ikke benytte utdanningen og fagkunnskapen min. Kunne gjerne gått ned i stilling om jeg ble rik, men ville ikke sluttet i jobben. Nå er det mange år til mine barn blir voksne, men om jeg vant storpremien ville jeg ikke gitt dem så mye penger at de aldri trengte å forholde seg til arbeidslivet. Jeg tror ikke det er bra for moral og karakterbygging. Anonymkode: 12437...52b Men trenger man egentlig det? Er det så viktig? Anonymkode: 095bd...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #118 Skrevet 22. mars 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Fordi det fører til elendighet å plutselig få så mye penger, det unner jeg ingen. Alt handler ikke bare om meg. Anonymkode: 14c2a...f8d Det høres ut sånn slik du skriver i hvertfall Anonymkode: 095bd...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #119 Skrevet 22. mars 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Nesten farlig å vinne så mye penger hvis man ikke kan håndtere de. Masse å sette seg inn i, og drept av skatter i påfølgende år. Måtte ha flytta ut av Norge. Blitt nabo med Dæhlie kanskje. Anonymkode: bfa37...4aa 5 hours ago, AnonymBruker said: Man må nok betale formueskatt hvis man får 436 millioner på kontoen Men hvis man klarer å få formuen sin under 1,7 millioner så slipper man å betale formueskatt. Anonymkode: 80c35...cfd Man blir ikke drept av formueskatten når man har likvide midler er stor forskjell på ha 400 mill cash på bok og det Dæhli har av verdi Anonymkode: 095bd...8b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå