AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #61 Skrevet 20. mars 2022 Jeg hadde gitt 50 mill til hvert av mine barn,og tatt 50 mill selv, til hus, bil og kunne leve greit, og da kunne jobbe redusert. Resten hadde jeg gitt bort, noe til forskning, noe til veldedighet, og penger til alle jeg kjenner som ikke har det så bra økonomisk. For nei, men trenger ikke så mye penger. Og da er det fint å kunne dele de med andre. Samtidig som man kan leve et godt liv. Anonymkode: 3e1ce...8dc 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #62 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): For nei, men trenger ikke så mye penger. Og da er det fint å kunne dele de med andre Deg om det... Anonymkode: db219...ebb
Gjest loveli Skrevet 21. mars 2022 #63 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Deg om det... Anonymkode: db219...ebb Mener du at du faktisk TRENGER 450mill? 😃
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #64 Skrevet 21. mars 2022 loveli skrev (3 minutter siden): Mener du at du faktisk TRENGER 450mill? 😃 Det meste vi har trenger vi vel ikke. Og ikke alle ønsker å dele dem man har med andre og det må være greit Anonymkode: db219...ebb 1
Gjest loveli Skrevet 21. mars 2022 #65 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det meste vi har trenger vi vel ikke. Og ikke alle ønsker å dele dem man har med andre og det må være greit Anonymkode: db219...ebb Selvfølgelig greit, men jeg lurer jo på hvor reelt det er å TRENGE 450mill. 😅
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #66 Skrevet 21. mars 2022 Det kunne godt vært et tak så når det neste gang er 10 vinnere vinner de mer. Mens syns taket fortsatt skulle vært høyt. Det er jo det man drømmer om. Et par millioner er fint, men det er knapt nok til å bli gjeldsfri og kunne dele med familie. Men 436 millioner er absurd. Kanskje et tak på 50 millioner. Da kan man fortsatt drømme stort😬 Anonymkode: f0c7c...927 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #67 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ingen trenger 400 mill! Ikke 100 mill eller for den del. Man greier ikke å handtere så store summer, man blir en egoist som ikke greier å gjøre fornuftige ting. Man blir langt fra bærekraftig fordi man kjøper nytt alt man tror man trenger. Anonymkode: 14c2a...f8d Føkk off. Jeg trenger så absolutt et par hundre millioner. Og jeg hadde gjort så mye fornuftig. Så mange planer kunne blitt realisert. Selv om du er tilbakestående med pengene dine, betyr ikke det at andre er det. Den siste setningen din sier alt; det er utenfor din fatteevne at noen kan bruke penger på annet enn materialistisk forbruk. Anonymkode: ee31e...454 4
Gjest Acer Skrevet 21. mars 2022 #68 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det kunne godt vært et tak så når det neste gang er 10 vinnere vinner de mer. Mens syns taket fortsatt skulle vært høyt. Det er jo det man drømmer om. Et par millioner er fint, men det er knapt nok til å bli gjeldsfri og kunne dele med familie. Men 436 millioner er absurd. Kanskje et tak på 50 millioner. Da kan man fortsatt drømme stort😬 Anonymkode: f0c7c...927 Høy topp-premie er en inspirasjonskilde til å kjøpe pengespill, og de fleste ser for seg at de engang kan vinne mye penger. Vi hører om dem som vinner mye penger, men lite om alle dem som er blitt eit offer for pengespill.
Gjest Acer Skrevet 21. mars 2022 #69 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg hadde gitt 50 mill til hvert av mine barn,og tatt 50 mill selv, til hus, bil og kunne leve greit, og da kunne jobbe redusert. Resten hadde jeg gitt bort, noe til forskning, noe til veldedighet, og penger til alle jeg kjenner som ikke har det så bra økonomisk. For nei, men trenger ikke så mye penger. Og da er det fint å kunne dele de med andre. Samtidig som man kan leve et godt liv. Anonymkode: 3e1ce...8dc Din fordelingstanke er nok samsvar med mange andre sine tanker om at de ser for seg å dele summen med barna. Har du tenkt på hvilke følger det vil få for barna om de plutseleg fekk kr. 50 mill. hver som de skulle forvalte. Norge har fått mange ny-rike personer de senere årene, og klasseskille i Norge er blitt langt mer synleg en tidligere.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #70 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jesp.... Anonymkode: 095bd...8b2 At det var ..? Anonymkode: 14c2a...f8d
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #71 Skrevet 21. mars 2022 Jeg ville delt med nære venner og familie så de ble gjeldsfrie, og hadde litt attåt. spesielt hun ene venninna mi som har gjeldsordning. Det hadde forandret livet hennes. Jeg ville kjøpt en leilighet i Oslo og hatt som et «hjem nr 2» (har flyttet fra Oslo men har fortsatt et stort nettverk der) ville kjøpt en fin sommerhytte ved sjøen, uten naboer. Kanskje på sikt en på fjellet også. Men tror man fort kan få mye «vaktmesterarbeid» og at det kan bli mer stress enn nytte. ville kanskje kjøpt nytt hus etterhvert. Bor alt for tett. Men er samtidig veldig fornøyd med huset og vi har så hyggelige naboer. ville laget en heidundranes bryllupsfest! Vi fikk aldri feiret da vi giftet oss under strenge restriksjoner i pandemien. Her skulle alt være inkludert for gjestene, ser for meg et sted i varmere strøk. Hadde nok sagt opp jobben, og heller vært hjemme med barna nå som de er så små. Men på sikt ville jeg hatt noe å gå til. Kanskje drevet et lite bakeri eller lignende, men hvor noen andre hadde hatt hovedansvaret. Eventuelt jobbet frivillig med dyr/startet opp noe som det var behov for. men jeg ville også gjort det jeg kunne for at barna mine lærte seg at man må jobbe for målene sine, spare til ting og fått et nogenlunde fornuftig forhold til penger. I den grad det er mulig når man sitter så godt i det. Så ville jeg reist masse! Og hatt privatridetimer hver uke. Og definitivt oppgradert garderoben. Og kjøpt nye utemøbler😅 Anonymkode: e1e48...dc2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #72 Skrevet 21. mars 2022 Skybe skrev (30 minutter siden): Din fordelingstanke er nok samsvar med mange andre sine tanker om at de ser for seg å dele summen med barna. Har du tenkt på hvilke følger det vil få for barna om de plutseleg fekk kr. 50 mill. hver som de skulle forvalte. Norge har fått mange ny-rike personer de senere årene, og klasseskille i Norge er blitt langt mer synleg en tidligere. De hadde ikke fått 50 mill på konto. De hadde fått penger til hus og bil, og ene barnet mitt har en drøm om å starte sitt eget, men det koster en del å starte opp, og da hadde jo barnet fått det. Yngste har lyst til å ta en utdannelse som er privat, da hadde han fått penger til det. Og de hadde nok fått pengen porsjonert ut, sånn så de kan leve greit, reise, og følge drømmene sine. Men ikke noe luksus liv. Og jeg vil jo at de skal jobbe. Nå mener jeg at jeg har oppdratt barna mine veldig bra, og at de har gode verdier. Så håper og noe sånt, ikke hadde endret de. Anonymkode: 3e1ce...8dc 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #73 Skrevet 21. mars 2022 Hadde jeg vunnet 436 mill hadde jeg brukt pengene på dyr drikke, dyre horer og luksusreiser. Anonymkode: 06f9a...85f
Gjest Acer Skrevet 21. mars 2022 #74 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): De hadde ikke fått 50 mill på konto. De hadde fått penger til hus og bil, og ene barnet mitt har en drøm om å starte sitt eget, men det koster en del å starte opp, og da hadde jo barnet fått det. Yngste har lyst til å ta en utdannelse som er privat, da hadde han fått penger til det. Og de hadde nok fått pengen porsjonert ut, sånn så de kan leve greit, reise, og følge drømmene sine. Men ikke noe luksus liv. Og jeg vil jo at de skal jobbe. Nå mener jeg at jeg har oppdratt barna mine veldig bra, og at de har gode verdier. Så håper og noe sånt, ikke hadde endret de. Anonymkode: 3e1ce...8dc Du har nok oppdratt barna dine veldig bra, og som foreldre flest ønsker de barna alt godt for fremtiden. Penger løser imidlertid ikkje alle problemer, og kan også skape uforutsette problemer. Har selv barn, og kunnet sponset mye av boligene deres m/ oppsparte penger, men føler det ikkje er riktig. Barna har selve ordnet seg m/ finansiering til egen bolig m.a. og lærd seg å "stå på egne ben". Grunnlaget for våre holdninger til oppdragelse av barna blei lagd av våre foreldre, besteforeldre, oldeforeldre. Sjølvsagt er ikkje oppvektskårene dei opplevde 1920 - 1990 ikkje samanlignbart m/ år 2022.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #75 Skrevet 21. mars 2022 Jeg hadde nedbetalt all egen og nærmeste families gjeld, kjøpt et større hus, kjøpt hytte, kjøpt ny bil, gitt bort 100 millioner til en veldedighet, gått ned til 40% stilling mens barna er små, fått et barn til og reist på ferie til sommeren. Resten hadde jeg spart. Anonymkode: fcbc7...a31
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #76 Skrevet 21. mars 2022 Fy søren det er MYE penger. Hvis jeg hadde vunnet så mye hadde jeg: Satt av 5-10 millioner til fremtidige barn Ville betalt ned lånet på nåværende hus Kjøpt en fin tomt og bygd det feteste huset Kjøpt en Porsche og en Tesla til meg og typen Gått ned i prosent i jobben og reist Hjulpet familie og venner med gjeld og lån Lov å drømme seg bort 🥰 Anonymkode: 5df71...ef6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #77 Skrevet 21. mars 2022 Med en slik utbetaling hadde jeg opprettet eiendomsselskap og kjøpt 30 leiligheter sentrumsnært i Oslo. Disse hadde jeg leid ut og levd lykkelig på leieinntekter resten av livet. Anonymkode: 81511...8c4 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #78 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg hadde nedbetalt all egen og nærmeste families gjeld, kjøpt et større hus, kjøpt hytte, kjøpt ny bil, gitt bort 100 millioner til en veldedighet, gått ned til 40% stilling mens barna er små, fått et barn til og reist på ferie til sommeren. Resten hadde jeg spart. Anonymkode: fcbc7...a31 Jøye meg. Du ville fortsatt å være normal arbeidstaker. Anonymkode: 06f9a...85f 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #79 Skrevet 21. mars 2022 436 mill hadde ikke vært feil Men hadde klart meg fint med 100 mill også! Med 436 mill hadde jeg hjulpet familie med bolig og gjeld + bufferkonto Kjøpt meg ny bolig + bolig i Europa og hatt ukentlig rengjøringshjelp Reist mye. Gitt til utvalgte organisasjoner Anonymkode: 5e37d...fc1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #80 Skrevet 21. mars 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Det kunne godt vært et tak så når det neste gang er 10 vinnere vinner de mer. Mens syns taket fortsatt skulle vært høyt. Det er jo det man drømmer om. Et par millioner er fint, men det er knapt nok til å bli gjeldsfri og kunne dele med familie. Men 436 millioner er absurd. Kanskje et tak på 50 millioner. Da kan man fortsatt drømme stort😬 Anonymkode: f0c7c...927 Tja ikke så stort kan ikke pensjonere seg godt på 50 mill Anonymkode: 095bd...8b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå