Gjest Acer Skrevet 20. mars 2022 #21 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ville ha revet og bygget nytt hus på nåværende bosted, tilpasset det så vi kunne blitt her. Fått lagt varmekabler i veien opp hit, ville gjort det mye enklere på vinteren. Kjøpt ny bil. Gitt en veldig pen sum til familie og venner. Dratt på drømmeferiene. Ville satt resten et trygt sted og gjort det sånn at jeg fikk noe hver måned. Det som blir igjen etter min død skulle gått til diverse orginasjoner. Anonymkode: cda43...bf1 Prioriteringlisten var ikkje så overaskende. Varmekabler i veien bidrar vel m.a. til at andre må betale en høyere strømpris.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #22 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Eller 100stk fått 4mill. Anonymkode: 81b90...64d Lol nei. 4mill er knapt ei leilighet. Anonymkode: 1ce76...7d1 10
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #23 Skrevet 20. mars 2022 Syns vinnersummen kunne vært den samme, men fordelt på X antall personer alt etter hvor mye det var slik at hver fikk kanskje 100 mill hver. Flere vinnere, mer "rettferdig" (om man kan si det om lotto) og i hvert fall større vinnersjanse. Det er evig nok for de aller fleste, men samtidig ikke så mye at man plutselig fresker helt ut å kjøper en nasjonalpark eller en øy et sted (sett på amerikansk tv, såklart). Hadde jeg vunnet i lotto, ville jeg betalt ganske mye for å få dekket tjenester som maling, oppussing osv + dratt på shopping spree til hus, hage og ferie. Anonymkode: f7523...273 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #24 Skrevet 20. mars 2022 Hadde kjøpt eiendommer og leid ut. Og kjøpt et lite hus til meg selv og familien i Costa Rica. Hadde ikke sagt til noen jeg vant. Anonymkode: 1ce76...7d1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #25 Skrevet 20. mars 2022 Skybe skrev (37 minutter siden): Var beskjeden kvinna fra eit sted på østlandet fekk etter å ha prikket inn 6 rette vikinglotto tall. Mange drømmer om å vinne den store summen i Lotto, og noen får ønske sitt oppfylt, og omstilling fra kanskje en nøktern økonomiske hverdag til å bli mangemillionær kan vera stor. Spørmålet er hvordan hadde du sett for deg kvardagen etter å ha vunnet kr 436 millioner.? Synes du det burde vera eit "tak" på premiene fra Lotto ,og pengespill.? Er høye utbetalinger er oftest en ispirasjonskilde til å bli grepet av lottofeberen, og spillegalskap ? Hadde gått fra mannen Anonymkode: 79d78...59c 1 2
RC Skrevet 20. mars 2022 #26 Skrevet 20. mars 2022 Synes absolutt det burde være et tak. At 100 stykk fikk 4 mill hver hørtes mye mer fornuftig ut! Hadde jeg vunnet over 400 millioner selv hadde jeg gitt bort mesteparten til veldedige formål. Ingen trenger så mange penger selv. Hadde nok klart meg resten av livet med 40 mill.
Gjest Acer Skrevet 20. mars 2022 #27 Skrevet 20. mars 2022 (endret) Millaz skrev (33 minutter siden): Da skulle jeg aldri jobbet igjen, bare levd livet og gjort akkurat det jeg hadde lyst til. Kunne kanskje vært et tak på 100 mill. Livet handler om mye mer en bare penger, og får ingenting med seg under kistelokket. Det finnes ikkje noen dokumentasjon på at de rike er lykkligere er de som har såpass de greier seg. Endret 20. mars 2022 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #28 Skrevet 20. mars 2022 Jeg hadde nok bygd meg en driitfin hytte først! Og hus! Med svømmebasseng ute, selv om vi bor i Norge! Da hadde nok 10-15 mill vært borte allerede. Anonymkode: 91dd0...76a
Forundret.. Skrevet 20. mars 2022 #29 Skrevet 20. mars 2022 Synes at det er drøyt mye penger. Det burde vært et tak på 50 millioner eller noe sånt. 1
Peanut Skrevet 20. mars 2022 #30 Skrevet 20. mars 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Lol nei. 4mill er knapt ei leilighet. Anonymkode: 1ce76...7d1 Dét spørs jo hvor i Norge det er, ikke alle bor i Oslo <_< Lotto: Jeg hadde nok satt av penger til oppussing, kjøpt en bil, puttet i fond/ sparekonto, ferie, til foreldre og samboer. Hadde vært kjekt å være selvforsynt med strøm og, beste om det hadde kommet flere til gode <_<
Miss91 Skrevet 20. mars 2022 #31 Skrevet 20. mars 2022 Hadde revet huset og bygd nytt hadde kastet ut samboeren deøt ut til familie og venner etter behov kjøpt ny bil hadde ringt eventbyrå for å lage tidenes personalfest shopping ferie Fått hjelp til å investere bygd hytte kjøpt småbruk shoppa litt mer satt av en god slant til ungene
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #32 Skrevet 20. mars 2022 Jeg hadde startet opp flere ulike morsomme bedrifter, har mange gode ideer og planer jeg ville ha testet ut. Med så mye kapital kan man prøve og feile. Hadde satset på å gi arbeid til folk som ikke passer helt inn i a4-livet på ulike måter, og samtidig gitt dem ordentlig lønn og ordna forhold. Kunne gjort såå mye bra for lokalsamfunnet med så mye penger. Har ikke noe drøm om et luksusliv. Anonymkode: e1cc0...966 4
Gjest Skrevet 20. mars 2022 #33 Skrevet 20. mars 2022 Jeg syns ikke det skal være noe tak. Jeg ville kjøpt større leilighet og en cabriolet. Så ville jeg gitt en god slump til mine foreldre og søsken. Spanderte en skikkelig tur på jentegjengen. Og på andre venninner. Gitt penger til diverse frivillige foreninger.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #34 Skrevet 20. mars 2022 cerruti skrev (1 time siden): Ja, jeg synes den premien burde vært delt på 100 stk. Den blir jo det om 100 stk har alle tallene. Anonymkode: d79e7...7af 2
Gjest Jaconandersen Skrevet 20. mars 2022 #35 Skrevet 20. mars 2022 (endret) Det første jeg hadde gjort var å flytte til et land uten formueskatt og helst lav skatt på utbytte. Det andre jeg hadde gjort var å kjøpe et hus og investert 1/2 i obligasjoner og 1/2 i indeksfond. Så hadde jeg slappet av og nytt livet alle mine dager. Dataspill haddee nok vært hovedhobbien. Endret 20. mars 2022 av Jaconandersen
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #36 Skrevet 20. mars 2022 hvis man for eksempel hadde trukket 100 forskjellige personer, så kunne vel alle disse personene vunnet over FIRE millioner kroner hver? og dette burde vel holde i lange baner for folk flest... Anonymkode: f4dc5...0ae
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #37 Skrevet 20. mars 2022 Jeg hadde sagt opp jobben med øyeblikkelig virkning før jeg hadde kjøpt eiendom med minimum 5 km til nærmeste nabo på alle kanter. Der skulle jeg, min mann, våre barn og dyrene levd i sus og dus i fred og ro 🥰 Hadde ikke gått på noen ekstravagant shoppingrunde, men en tur til London og Oxford street for ny garderobe hadde nok vært høyst aktuelt! 😄 Anonymkode: 88d23...733 1
Gjest Acer Skrevet 20. mars 2022 #38 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): hvis man for eksempel hadde trukket 100 forskjellige personer, så kunne vel alle disse personene vunnet over FIRE millioner kroner hver? og dette burde vel holde i lange baner for folk flest... Anonymkode: f4dc5...0ae Sjansene for å vinne topppremien i Lottospil er mikroskopisk. Kan samanlignes med å plassere ein ball på ein vilkårleg plass på en fotballbane, og sender noen innpå bana m/ bind for øyna, og be dem sparke ballen i eit av målene.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #39 Skrevet 20. mars 2022 Skybe skrev (2 timer siden): Var beskjeden kvinna fra eit sted på østlandet fekk etter å ha prikket inn 6 rette vikinglotto tall. Mange drømmer om å vinne den store summen i Lotto, og noen får ønske sitt oppfylt, og omstilling fra kanskje en nøktern økonomiske hverdag til å bli mangemillionær kan vera stor. Spørmålet er hvordan hadde du sett for deg kvardagen etter å ha vunnet kr 436 millioner.? Synes du det burde vera eit "tak" på premiene fra Lotto ,og pengespill.? Er høye utbetalinger er oftest en ispirasjonskilde til å bli grepet av lottofeberen, og spillegalskap ? Det aller første jeg hadde gjort er å si opp jobben, uten å se meg tilbake. Det hadde jeg gjort om jeg hadde vunnet 30 mill også. Så hadde jeg solgt huset, å kjøpt et flottere hus en annen plass. Bilen er ny, så hadde nok ikke gjort de sto endringene der. Anonymkode: 684c2...c8b 1
Morten1 Skrevet 20. mars 2022 #40 Skrevet 20. mars 2022 Dere som mener summen skulle vært fordelt på flere, hvordan skal dere få til det når det kun er en som klare å tippe riktige tall? Summen blir jo automatisk delt på antallet vinnere. En ting til. En klarer fint å bruke opp 100mill, det er faktisk ikke noe vanskelig. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå