Gjest Acer Skrevet 20. mars 2022 #1 Skrevet 20. mars 2022 Var beskjeden kvinna fra eit sted på østlandet fekk etter å ha prikket inn 6 rette vikinglotto tall. Mange drømmer om å vinne den store summen i Lotto, og noen får ønske sitt oppfylt, og omstilling fra kanskje en nøktern økonomiske hverdag til å bli mangemillionær kan vera stor. Spørmålet er hvordan hadde du sett for deg kvardagen etter å ha vunnet kr 436 millioner.? Synes du det burde vera eit "tak" på premiene fra Lotto ,og pengespill.? Er høye utbetalinger er oftest en ispirasjonskilde til å bli grepet av lottofeberen, og spillegalskap ?
cerruti Skrevet 20. mars 2022 #2 Skrevet 20. mars 2022 Skybe skrev (1 minutt siden): Synes du det burde vera eit "tak" på premiene fra Lotto ,og pengespill.? Ja, jeg synes den premien burde vært delt på 100 stk. 23
Gjest loveli Skrevet 20. mars 2022 #3 Skrevet 20. mars 2022 (endret) Skybe skrev (3 minutter siden): Var beskjeden kvinna fra eit sted på østlandet fekk etter å ha prikket inn 6 rette vikinglotto tall. Mange drømmer om å vinne den store summen i Lotto, og noen får ønske sitt oppfylt, og omstilling fra kanskje en nøktern økonomiske hverdag til å bli mangemillionær kan vera stor. Spørmålet er hvordan hadde du sett for deg kvardagen etter å ha vunnet kr 436 millioner.? Synes du det burde vera eit "tak" på premiene fra Lotto ,og pengespill.? Er høye utbetalinger er oftest en ispirasjonskilde til å bli grepet av lottofeberen, og spillegalskap ? Jeg tenker at det burde vært tak på 30mill. Det er enormt mye penger, og mange flere hadde fått glede. Jeg hadde flyttet til et varmt land. Investert pengene og levd på rentene. Endret 20. mars 2022 av loveli
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #4 Skrevet 20. mars 2022 Det skulle jo bli meg!!!!!! Lurer på hva hun gjør akkurat nå. Alle mine nåværende problemer hadde forsvunnet med den premien. Hadde bygd hus, fått meg hage, jeg hadde gitt mye vekk til venner og familie, begynt å jobbe som frivillig, donert mye penger og brukt penger på å starte en organisasjon. Men ja, jeg tenker at istedenfor at en fikk 400 millioner så kunne hvertfall 4 stykker fått 100 millioner. Anonymkode: 16049...b0f 8 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #5 Skrevet 20. mars 2022 Ingen trenger 400 mill! Ikke 100 mill eller for den del. Man greier ikke å handtere så store summer, man blir en egoist som ikke greier å gjøre fornuftige ting. Man blir langt fra bærekraftig fordi man kjøper nytt alt man tror man trenger. Anonymkode: 14c2a...f8d 5 2
Gjest ti10 Skrevet 20. mars 2022 #6 Skrevet 20. mars 2022 Nja, nå var det vel eurojackpot hun vant i. Men tja, det burde kanskje vært et tak på premiene, men egentlig synes jeg vel det er mye annet som er viktigere å ta tak i.
Millaz Skrevet 20. mars 2022 #7 Skrevet 20. mars 2022 Da skulle jeg aldri jobbet igjen, bare levd livet og gjort akkurat det jeg hadde lyst til. Kunne kanskje vært et tak på 100 mill. 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #8 Skrevet 20. mars 2022 Det er så SYKT mye penger. INGEN trenger så mye penger. INGEN har godt av så mye penger. Hadde fordelt potten på hele familien, jeg hadde ikke hatt samvittighet til å ha så mye penger når jeg vet hvordan familien min har jobbet ræva av seg for å få dekket alle utgiftene. Hadde betalt ned studielån, huslån, kjøpt meg nye sko, jakke, bygd på huset, kjøpt ny familiebil. Anonymkode: 54d43...73e 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #9 Skrevet 20. mars 2022 Er det bare meg som blir provosert når de svarer «nei vet ikke hva de skal brukes til enda» eller «jaa nå må jeg sette de til siden å tenke over hva de skal brukes til»…. Da tenker jeg at de sikkert ikke hadde bruk for de pengene hvis de ikke vet hva de skal brukes til en gang. Anonymkode: 16049...b0f 7
Gjest Acer Skrevet 20. mars 2022 #10 Skrevet 20. mars 2022 (endret) loveli skrev (8 minutter siden): Jeg tenker at det burde vært tak på 30mill. Det er enormt mye penger, og mange flere hadde fått glede. Min personlige tanke er også at det hadde vert langt bedre å redusert topppremiene til fordel for å fordele på flere Forrige helg var det hele 7 stk. som fekk ta del i førstepremien i Lotto, og de fleste var takknemlig for det. Alle som leverer lottokupong fantaniserer om å vinne den store summen, men for de fleste gjir lottspillet ikkje noen positiv akastning. Det er langt flere økonomisk tapere -en økonomisk vinnere i pengespill. Norsk Tipping driver også en aggresiv markedsføring som det har vert reist spørsmål om. Endret 20. mars 2022 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #11 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det skulle jo bli meg!!!!!! Lurer på hva hun gjør akkurat nå. Alle mine nåværende problemer hadde forsvunnet med den premien. Hadde bygd hus, fått meg hage, jeg hadde gitt mye vekk til venner og familie, begynt å jobbe som frivillig, donert mye penger og brukt penger på å starte en organisasjon. Men ja, jeg tenker at istedenfor at en fikk 400 millioner så kunne hvertfall 4 stykker fått 100 millioner. Anonymkode: 16049...b0f Eller 100stk fått 4mill. Anonymkode: 81b90...64d 6 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #12 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eller 100stk fått 4mill. Anonymkode: 81b90...64d Ja eller det. Nå skal de jo sette premiene enda mer opp på eurojackpoten… Hva skal en person med 800 millioner? Da må man i det minste håpe på at de pengene blir brukt på noe bra og deles. Anonymkode: 16049...b0f
PetterKanin Skrevet 20. mars 2022 #13 Skrevet 20. mars 2022 Nei, det burde ikke være noe tak. Jeg hadde ikke møtt opp på jobb i morgen uavhengig av om jeg vant 2 millioner eller 436 millioner. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #14 Skrevet 20. mars 2022 Jeg ville ha revet og bygget nytt hus på nåværende bosted, tilpasset det så vi kunne blitt her. Fått lagt varmekabler i veien opp hit, ville gjort det mye enklere på vinteren. Kjøpt ny bil. Gitt en veldig pen sum til familie og venner. Dratt på drømmeferiene. Ville satt resten et trygt sted og gjort det sånn at jeg fikk noe hver måned. Det som blir igjen etter min død skulle gått til diverse orginasjoner. Anonymkode: cda43...bf1
Gjest Acer Skrevet 20. mars 2022 #15 Skrevet 20. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja eller det. Nå skal de jo sette premiene enda mer opp på eurojackpoten… Hva skal en person med 800 millioner? Da må man i det minste håpe på at de pengene blir brukt på noe bra og deles. Anonymkode: 16049...b0f Får mange omsorgsplasser, og sykehjemsplasser for 400-800 mill. Skulle vert intrs. å vert "flue på veggen" å hørt hvilke økonomisk rådgjivning Norsk Tipping gjir til sine vinnere Mange lottomillionerer plasserer pengene på eigdom som igjenn øker presset på boligprisene, og får konsekvenser for mange ungdomer som skal innpå bolig- markedet Endret 20. mars 2022 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #16 Skrevet 20. mars 2022 cerruti skrev (26 minutter siden): Ja, jeg synes den premien burde vært delt på 100 stk. Nei det synes jeg ikke. Hadde du vunnet så mye hadde du ikke ville sagt det samme. Anonymkode: e586e...bc0 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #17 Skrevet 20. mars 2022 Jeg hadde sendt mld til saksbehandler o NAV og sagt at jeg hopper av AAP toget med øyeblikkelig virkning. Så hadde jeg bedt hele min nærmeste familie på 2-3 uker til Maldivene. Ville gjort alle gjeldfrie og gitt de en god sum penger. Barna mine skulle fått så de aldri trengte jobbe mer. Anonymkode: 689a5...f98 4
Silva Pluvialis Skrevet 20. mars 2022 #18 Skrevet 20. mars 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel
Gjest Acer Skrevet 20. mars 2022 #19 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei det synes jeg ikke. Hadde du vunnet så mye hadde du ikke ville sagt det samme. Anonymkode: e586e...bc0
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #20 Skrevet 20. mars 2022 Nei, jeg synes ikke det bør være noe tak. Anonymkode: 464b6...20a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå