Gjest torvald Skrevet 30. oktober 2005 #1 Skrevet 30. oktober 2005 Da du kjøpte pelskåpa di - visste du at den ble laget på denne måten? http://www.strasbourgcurieux.com/fourrure/ Får du like lyst til å kjøpe pelskåpe, eller....? Samtidig kan man jo spørre seg om hva et menneske kan få seg til å gjøre. Ja, noen mennesker kan være så fæle at man kan rett og slett kalle dem demoner - ondskapen har tatt helt overhånd.
Saeria Skrevet 30. oktober 2005 #2 Skrevet 30. oktober 2005 Jeg har ikke pels, har ikke lyst på pels, og kommer aldri til å få lyst på det. Om noen hadde tilbudt meg en pels, hadde jeg sagt nei. Klarer meg fint med andre jakker.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2005 #3 Skrevet 30. oktober 2005 Jeg er nok en ondskapsfull demon - jeg vil gjerne ha en pelskåpe. (Så ikke på linken din)
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #4 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg er nok en ondskapsfull demon - jeg vil gjerne ha en pelskåpe. (Så ikke på linken din) ← Du så nok ikke på linken av det faktum at du er IGNORANT!
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #6 Skrevet 31. oktober 2005 Den pelskåpa til venstre var jo nydelig.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #7 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg er nok en ondskapsfull demon - jeg vil gjerne ha en pelskåpe. (Så ikke på linken din) ← Nei, så klart tør du ikke sjekke ut den. Bedre å leve på en livsløgn, enn å se prisen for din forfengelighet.
Missbumblebee Skrevet 31. oktober 2005 #8 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg ble kvalm av å se den filmen der, enda jeg har sett mange slike før. Jeg kommer aldri til å kle meg i pels, ALDRI. Mennesker som med god samvittighet kan kle seg i dyreskinn som er flådd av et levende dyr, som etterpå ligger og vrir seg i enorm smerte, fortjener å ende sine dager på et like grotesk vis. Jada, jeg er kanskje litt vel ekstrem. Men har man ikke engang en liten dråpe empati til overs for andre levende skapninger, så fortjener man ikke respekten min heller.
MiniMjau Skrevet 31. oktober 2005 #9 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg orker ikke se filmen nå har sett nok slike filmer. Jeg synes at pels er nydelig, varmt, mykt og godt - MEN pelsen skal sitte på dyret og IKKE på et forfengelig menneske.
Gjest Catwoman Skrevet 31. oktober 2005 #10 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg synes at pels er nydelig, varmt, mykt og godt - MEN pelsen skal sitte på dyret og IKKE på et forfengelig menneske.
Gjest skindeep Skrevet 31. oktober 2005 #11 Skrevet 31. oktober 2005 Men har man ikke engang en liten dråpe empati til overs for andre levende skapninger, så fortjener man ikke respekten min heller. ← Enig!
Gjest gjesta Skrevet 31. oktober 2005 #12 Skrevet 31. oktober 2005 Mange av mine venninner har pels. Fatter ikke at de vil kjøpe det...
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #13 Skrevet 31. oktober 2005 Mange av mine venninner har pels. Fatter ikke at de vil kjøpe det... ← Kan du forestille deg smerten med å bli flådd levende og deretter slengt på en benk fortsatt levende....
Gjest LoisLane Skrevet 31. oktober 2005 #14 Skrevet 31. oktober 2005 Spiser dere kjøtt, da? Noen med link til slaktebilder?
Superlammet Skrevet 31. oktober 2005 #15 Skrevet 31. oktober 2005 Bruker skinnjakke til tider, og synes det er helt greit. Har ingenting imot pelsbruk så lenge det brukes til å holde varmen. Har sett slike filmer mange ganger før, men det har ikke endret mitt syn på saken.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #16 Skrevet 31. oktober 2005 Da du kjøpte pelskåpa di - visste du at den ble laget på denne måten? http://www.strasbourgcurieux.com/fourrure/ Får du like lyst til å kjøpe pelskåpe, eller....? Samtidig kan man jo spørre seg om hva et menneske kan få seg til å gjøre. Ja, noen mennesker kan være så fæle at man kan rett og slett kalle dem demoner - ondskapen har tatt helt overhånd. ← Pfft. Du må nok komme med noe bedre enn det der. De fleste skjønner vel hvordan pels blir laget. Men spiser du kjøtt? Går du i skinnklær? Har du en lun saueskinnsfell foran peisen?
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #17 Skrevet 31. oktober 2005 Spiser dere kjøtt, da? Noen med link til slaktebilder? ← Godt spørsmål. Men da blir de plutselig flinke til å snakke om noe annet.
kula Skrevet 31. oktober 2005 #18 Skrevet 31. oktober 2005 Spiser dere kjøtt, da? Noen med link til slaktebilder? ← Mat MÅ man ha for å overleve. Jeg skal si meg enig i at det finnes mange fæle måter å drepe dyr for kjøtt på... Helt grusomt. Pelskåpe må man ikke ha for å overleve, og hvis man MÅ ha det, så finnes det faktisk juksepels!
Annie Skrevet 31. oktober 2005 #19 Skrevet 31. oktober 2005 Så linken. Og har allikevel lyst på pels. I andre land har man andre kulturer. De spiser rå apehjerner, Toppen blir kutta av levende aper og hjernen spist. Er det bedre med hummer som blir kokt levende? Verden er full av ondskap, men mye har med kultur å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #20 Skrevet 31. oktober 2005 Så linken. Og har allikevel lyst på pels. I andre land har man andre kulturer. De spiser rå apehjerner, Toppen blir kutta av levende aper og hjernen spist. Er det bedre med hummer som blir kokt levende? Verden er full av ondskap, men mye har med kultur å gjøre. ← Verden er full av ondskap, og du har dermed ingen problemer med å ta del i denne ondskapen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå