Gå til innhold

Er du god i Quiz? Og detaljorientert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en eks som var sykt god på quiz og kunne svare på alt mulig av trivialkunnskap. Han brukte dette som bevis på at han var smart. Men jeg har en hypotese om at de som er gode på quiz er petimeter som er opptatt av detaljer og ikke det store bildet. 

Jeg husker en spennende historie eller hendelse, men ikke hvor høyt verdens høyeste fjell er eller hvem som var Norges fjerde statsminister. Jeg er med andre ord temmelig dårlig på quiz. 

Så: Er du god på quiz? Og stemmer hypotesen min?

Anonymkode: 9f0dc...de3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykt god i quiz, all trivia bare fester seg i hodet uten at jeg kan noe for det. Mener ikke å skryte av det, egentlig er det jo et ganske ubrukelig talent. Men jeg er absolutt ikke petimeter og vil ikke si jeg er mer detaljorientert enn den vanlige mannen og kvinnen i gata.

Anonymkode: eb002...a83

• Liker 2
Skrevet

Brukbar

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er god. Folk slåss om å være på lag medmeg. Jeg kan mye om mye

Anonymkode: b4be2...09b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, siden jeg er relativt anonym her, kan jeg si at jeg er ganske god på quiz

Anonymkode: bd93a...015

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt god på quiz, husker mye og kan litt om mye, og mye om litt. Men går ikke under betegnelsen petimeter, i motsetning til mannen, som ikke er god i quiz.

Anonymkode: b2b6c...f01

Skrevet

Jeg tenker at det er en forskjell på å være intelligent og det å være flink til å huske ting, selvom begge deler kan være imponerende og nyttig :)

• Liker 1
Gjest lurven
Skrevet

Jeg er ganske god på quiz, men ikke særlig smart. Så det henger ikke sammen

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 20.3.2022 den 21.20):

Jeg hadde en eks som var sykt god på quiz og kunne svare på alt mulig av trivialkunnskap. Han brukte dette som bevis på at han var smart. Men jeg har en hypotese om at de som er gode på quiz er petimeter som er opptatt av detaljer og ikke det store bildet. 

Jeg husker en spennende historie eller hendelse, men ikke hvor høyt verdens høyeste fjell er eller hvem som var Norges fjerde statsminister. Jeg er med andre ord temmelig dårlig på quiz. 

Så: Er du god på quiz? Og stemmer hypotesen min?

Anonymkode: 9f0dc...de3

Jeg suger skikkelig på quiz, menmen 🙂 de eksemplene du bruker ville jeg måtte passet på.. 

VGs geografi som jeg privatister for endel år siden handlet ikke om hvor høye fjell var etc, men heller om jordskorpen, bergarter og vanningsanlegg i Sahelprovinsen.. 🙂

Endret av Svinet
Skrevet (endret)

Som regel ganske god på quiz, men er ikke noe smartere enn det som er vanlig å være. Men er jo snart 50 år, og samfunnsengasjert så litt får jeg jo med meg. Men Norges 4 statsminister? Tja, det er ikke noe jeg vet. 

Men jeg er detaljorientert, ja. Elsker å se etter bittesmå ting som er med på å gjøre helhet i noe. I Nidarosdomen f. Eks elsker jeg å kikke på de små ansiktene og menneskene som er en viktig del av dekoren. 

Endret av Fjollefyr
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er meget god på quiz, men er ikke smart.  Scorer maks helt gjennomsnittlig på IQ-tester (og greit under middels på de oppgavene som går på former og tall), klarer ikke å lære meg sjakk og andre strategispill, matematikk var mitt dårligste fag på skolen.  Men jeg er ikke petimeter, jeg er rask (tidvis på grensen til slurvete) hvis jeg skal gjøre noe, jeg finnes ikke kreativ eller oppfinnsom.

Anonymkode: 79679...4a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...