AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #1 Skrevet 20. mars 2022 Vi skal snart overta ny leilighet, og det "nye" kjøkkenet vårt er ikke helt det vi ville valgt selv. Frontene er i høyglans mørk grå på gamle IKEA-skrog (Faktum). Ellers er planløsningen god og alt er helt funksjonelt, det er kun fargen og glansgraden som plager meg. Jeg vet at det er mulig å kjøpe nye fronter til Faktum-skrogene, men det kommer til å gå hardt ut over lommeboka og er kanskje mer aktuelt på sikt. Jeg lurer på om jeg skal forsøke å male frontene. Har malt en del, men aldri denne typen overflater. Er det noen her som har malt høyglans fronter med et OK resultat? Gjorde du det selv eller fikk du satt bort jobben til profesjonelle? Anonymkode: 80e60...e17
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #2 Skrevet 26. mars 2022 Jeg har ikke gjort det, men ei venninne gjorde det. Jeg syntes det så veldig bra ut etterpå! Hun gjorde det selv. Tror hun mattslipte dem bittelitt med fint pussepapir først, så en heftgrunning før vanlig maling. Anonymkode: dcdec...266
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #3 Skrevet 26. mars 2022 Lett sliping, og så heftgrunn! Går kjempefint! Anonymkode: 1687c...8b6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #4 Skrevet 27. mars 2022 Aldri prøvd, men hva med å legge ny folie? Typ Lindas dekor eller hva det heter. Anonymkode: a49d4...8b6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #5 Skrevet 27. mars 2022 Takk for svar, dere! Har sett på folie også, det kan godt hende vi prøver oss på det først iom at det er en relativt billig løsning og enkelt kan reverseres om vi ikke liker det. Anonymkode: 80e60...e17
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2022 #6 Skrevet 27. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 20.3.2022 den 21.05): Vi skal snart overta ny leilighet, og det "nye" kjøkkenet vårt er ikke helt det vi ville valgt selv. Frontene er i høyglans mørk grå på gamle IKEA-skrog (Faktum). Ellers er planløsningen god og alt er helt funksjonelt, det er kun fargen og glansgraden som plager meg. Jeg vet at det er mulig å kjøpe nye fronter til Faktum-skrogene, men det kommer til å gå hardt ut over lommeboka og er kanskje mer aktuelt på sikt. Jeg lurer på om jeg skal forsøke å male frontene. Har malt en del, men aldri denne typen overflater. Er det noen her som har malt høyglans fronter med et OK resultat? Gjorde du det selv eller fikk du satt bort jobben til profesjonelle? Anonymkode: 80e60...e17 Malte fra mørkeblå til hvitt. Tror det var halvblank gulvmaling. Lærte en teknikk som malere bruker, ganske omfattende, men ble bra resultat. Anonymkode: dac75...187
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå