Gå til innhold

Hvilke symaskiner skal jeg velge?

qwertyuiopå

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg vanlig symaskin og overlock, men klarer ikke å bestemme meg for hvilke. Har ikke mye erfaring fra før, men vil investere i noe ordentlig som kan vare lenge når jeg først kjøper.

Av vanlige symaskiner har jeg tenkt på Janome Embla DC 6030 eller Pfaff Quilt Ambition 630. 

Av overlock har jeg tenkt på Baby Lock Victory og Pfaff Admire 5000.

Er det noen som kjenner til noen av maskinene og har innspill til meg? Eller har noen andre forslag i samme prisklasse, er jeg også åpen for det. Syns det er vanskelig å finne fram i jungelen av maskiner, så setter veldig pris på hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har janome-maskiner, men ikke den du nevner. Den vanlige maskinen min er en janome skyline 3 og overlocken er en mylock 644d. Mitt aller beste tips er å gå innom en fagforhandler og prøvesy maskinene og få skikkelig veiledning der😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Janome Embla og er veldig fornøyd. :) Den var lett å lære for en nybegynner og syr pent. 

Har etter hvert kjøpt Janome MyLock 644D, og er veldig fornøyd med den også. Men vil si at du MÅ ikke ha en overlock hvis du er helt i startfasen med å sy. Jeg syns det var greit å bli godt kjent med symaskinen før jeg gikk over på overlock. Det krever litt å lære seg å tre den.

Anonymkode: 51819...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de begge symaskinene du nevner er bra, har du mulighet å prøve de? Det blir egentlig smakssak, hva du liker best. De er jo litt forskjellige, Janome er strek maskin med 30 sømmer, denne Pfaff er quiltmaskin med veldig mange pynte sømmer. Pfaff er generelt kjent for pene sømmer, og Janome - for å lage sterke symaskiner. Her er det egentlig ditt bruksområde  som bestemmer, hva har du tenkt å sy?

også overlock som du ser på, er VELDIG gode overlock. Dyre også. Jeg har Brother 4234d som koster under halvparten, og er veldig fornøyd med den, jeg syr for det meste bare for meg selv og barna, så ikke så mye og ikke for salg. 

Anonymkode: f7b2f...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...