Gå til innhold

Hunnkatt markerer/tisser inne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært min katt, hadde hun vært kastrert for lengst. Jeg har kontaktet de lokale dyrlegene for å sjekke priser og ventelister, og informert han om det. Svigermor har også vært på banen og tilbudt å betale 2/3 av beløpet, men får også beskjed om at det ikke er hennes katt. Og slike svar får man gjerne i retur uansett kontekst. Så nei, han er ikke supersjarmerende 😅

Jeg husker hvor tussete min katt ble når første løpetid traff inn, så jeg er fullstendig klar over hvordan det påvirker dem og blir selv forbanna over at han ikke hører. 

Jeg prøver bare å finne ut av hva jeg kan gjøre i mellomtiden for at pus og vi skal få det litt greiere. Og pushe enda mer på kastrering 🤦🏻‍♀️

Ts

Anonymkode: 4b72d...5ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde det vært min katt, hadde hun vært kastrert for lengst. Jeg har kontaktet de lokale dyrlegene for å sjekke priser og ventelister, og informert han om det. Svigermor har også vært på banen og tilbudt å betale 2/3 av beløpet, men får også beskjed om at det ikke er hennes katt. Og slike svar får man gjerne i retur uansett kontekst. Så nei, han er ikke supersjarmerende 😅

Jeg husker hvor tussete min katt ble når første løpetid traff inn, så jeg er fullstendig klar over hvordan det påvirker dem og blir selv forbanna over at han ikke hører. 

Jeg prøver bare å finne ut av hva jeg kan gjøre i mellomtiden for at pus og vi skal få det litt greiere. Og pushe enda mer på kastrering 🤦🏻‍♀️

Ts

Slå opp med han og kidnapp katten….og kastrer 😂

Anonymkode: b63fe...5c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Håper du kødder. Hvis ikke håper jeg at du leser deg litt opp på katteatferd og skjerper deg. 

Katter sine atferdsproblemer er alltid et resultat av at noe i hjemmet ikke er som det skal være. Katten «sier ifra» om at han har et problem, da skal man hjelpe katten, ikke straffe han.  Det er som regel vår feil at katter tisser inne, enten har vi ikke fått de trygge nok, ikke sluppet de ut i tide(katteluke er bra), har dokasse på et uegnet sted, ikke sett tegn på sykdom, endringer i hjemmet, stress hos katten pga miljø/mennesker,  and the list goes on. 

Anonymkode: b63fe...5c4

Kødder ikke, nei. 

Anonymkode: 193c2...bb7

AnonymBruker
Skrevet

Få dyrlegen til å sjekke for UVI.

Anonymkode: 883ed...c69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ts

Tror mitt forhold til min kjæreste hadde endret seg veldig om han viste en sånn holdning… en person som ikke kastrerer en katt som uansett ikke skal brukes i avl (seriøs avl) vitner mye om synet på dyrevelferd. 

Anonymkode: fd031...d50

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan spørre kjæresten din om hvor økonomisk smart det er å kastrere katten Vs å la katten fortsette å markere inne. 

Katteurin er det verste som finnes. Lukten setter seg. Den siger inn i puter og i sofa, og da nytter det ikke å vaske. Man trenger et spesielt vaskemiddel for å bryte opp lukten fra katteurin, og man får ikke det dypt nok ned i sofaen når urinen har trengt langt ned i putene. 

En sofa som blir markert på ofte og over tid vil måtte kastes. En ny sofa koster noen tusenlapper mer enn hva en kastrering koster. 

I tillegg vil lukta av katten (selv om hun blir holdt inne) tiltrekke seg alle ukastrerte hannkatter i nabolagene rundt. De vil samle seg utenfor, bæsje på eiendommen og markere ved døren og vinduer, og det vil også stinke. Og jo flere hannkatter som kommer og markerer utenfor, jo mer vil katten hans markere inne. 

Anonymkode: 75636...884

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ts

Ikke vent for lenge med kastrering. Markeringen kan bli til en uvane som er vanskelig å bli kvitt om det holder på en stund. Kan kattens eier få kastrering til bursdag? Hva er grunnen til at han ikke gjør det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...