Gå til innhold

Andre som synes sex er best første gang man treffer noen eller i starten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører ofte mange beskrive sex som best i et forhold og med noen man kjenner, men personlig har mine beste seksuelle opplevelser skjedd første eller de første gangene jeg ligger med noen. Enten dette er noen jeg har møtt gjennom Tinder eller møtt ute på byen samme kveld. Kan også være noen jeg har flørtet med en tid og hvor vi omsider havner til sengs. Det er noe med spenningen og tenningen jeg opplever første gang jeg ligger med noen og også det å utforske og oppdage hva personen liker. Se personen naken for første gang. Osv. 

Selvsagt er sex også deilig i et forhold, men det blir naturlig nok mer forutsigbart og mindre spennende. 

Anonymkode: c2638...e3b

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mann? 

Anonymkode: a323d...d03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og mister alltid lysten på en mann 5-6 mnd inn i forholdet. Ufattelig kjipt.

Anonymkode: 4a22a...364

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er kvinne og mister alltid lysten på en mann 5-6 mnd inn i forholdet. Ufattelig kjipt.

Samme her, men går som regel rundt 1 år….

Anonymkode: 1110d...d2c

AnonymBruker
Skrevet

Traff en fyr i fjor og vi knullet som kaniner i 3-4 mnd. Så sluknet lysten min helt igjen. Kanskje fordi hverdagen kom og det var mye drama rundt ham? 

Anonymkode: 8e7b5...665

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, aldri opplevd. Best når man har lært seg hva som gir den andre mest nytelse (jeg er av den oppfatning at man skal ta ansvar for hverandres nytelse i tillegg til sin egen). 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig! Absolutt en grunn til at jeg har hatt mange sexpartnere. Finner det mye mer pirrende og spennende med nye enn de jeg har hatt over lengre tid. 

Anonymkode: b8868...8ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I starten av forholdet var jeg og partner som kaniner. For oss tror jeg det var fordi vi var både unge og stormforelsket. Det holdt vel på sånn i ca. 2 år og nå mange år senere er det ikke like ofte, men vi vet akkurat hva den andre liker og det gjør at man blir tilfredsstilt på en annen måte.

Anonymkode: fe70a...4e8

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Sexen er aller best første gang man har sex. Når man blir veldig godt kjent, forsvinner spenningen, dermed blir det ikke det samme lenger. Det gjelder også for bdsm-forhold selv om man til en viss grad holder spenningen vedlike mentalt. Sexen blir likevel kjedeligere for min del dess lenger vi er sammen. Litt trist, egentlig.

Jeg har aldri skjønt hva de snakker om som synes at sex er best i et forhold. Jeg har tenkt at de lyver for seg selv. Sex er best med fremmede og sånn har jeg alltid hatt det. Nå er jeg 50 år. Er kvinne.

Anonymkode: b6577...d93

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns sexen har blitt bedre med årene,har vært sammen med mannen min i 11 år.

Vi utforsker litt mere enn tidligere i forholdet,og nyter hverandre mer enn før.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også ofte det er best i starten.

Beste sexen jeg har hatt i mitt liv var første gang jeg lå med kjæresten min, for da kom den spenningen og forløsningen etter lang tids flørting. Og så viste han seg å være enormt god i senga og at vi har veldig bra seksuell kjemi. Sånn er det fremdeles og vi har fantastisk sex og potensielt noen ganger som kan toppe den første også altså.. men er likevel noe eget med den!

Tenker de som synes sex er best i et forhold ikke er så hemningsløse i senga helt fra start av, men trenger litt tid. Men for min del er jeg åpen fra start og synes det er mer gøy å utforske hvilke knapper som er de riktige å trykke på, enn å sitte med oppskriften.

Anonymkode: dfbec...1d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Aldri fast forhold da med andre ord. Kanskje ikke menn er for deg.

Anonymkode: e9054...eb6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sex er jo alltid mer spennende når noe er nytt. Skjønner godt at de som er 12år inn i et forhold er nødt til å finne på grunner til å forsvare at de humper på samme liket år etter år, men det er faktisk lov å innrømme at fersk sex er mer spennende uten at det går ut over selvfølelsen. 

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig. Sexen er aller best første gang man har sex. Når man blir veldig godt kjent, forsvinner spenningen, dermed blir det ikke det samme lenger. Det gjelder også for bdsm-forhold selv om man til en viss grad holder spenningen vedlike mentalt. Sexen blir likevel kjedeligere for min del dess lenger vi er sammen. Litt trist, egentlig.

Jeg har aldri skjønt hva de snakker om som synes at sex er best i et forhold. Jeg har tenkt at de lyver for seg selv. Sex er best med fremmede og sånn har jeg alltid hatt det. Nå er jeg 50 år. Er kvinne.

Helt enig.

Anonymkode: 7633f...031

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå fins de av oss som aldri har oppsøkt eller opplevd sex utenfor faste forhold, og/eller som må ha en følelsesmessig tilknytning til en person for at sex skal føles riktig. ("Demiseksualitet"...men ikke alle passer helt inn i sånne båsdefinisjoner heller.)  Så vi har valgt bort andre alternativer til fordel for det vi opplever som riktig for oss selv personlig. Det er å kjenne sin egen seksualitet, like mye som for alle andre.

Dette handler om å være oppriktig overfor seg selv og en partner, og slett ikke om å "lyve for seg selv". 

Det er det samme for meg hva andre tror om min seksualitet og mitt sexliv, men min partner og jeg erfarer at ingen av oss er veldig opptatt av "nytt og spennende" for å nyte og ha glede av sex, og det er en viktig side ved hvordan vi passer sammen seksuelt. Og som er litt av forklaringen på hvorfor vi har et aktivt og gledesfylt  sexliv etter 15 år sammen.

Selv er jeg ute av stand til å "gå lei" av sex med samme partner og for min del har jeg aldri skjønt hvordan det overhodet er mulig å oppleve sex som "kjedelig".  Jeg syns det er like spennende og herlig etter tusenvis av ganger med samme partner. Den eneste sexen jeg klager på, er bare den vi ikke har, når hun ikke er like klar for det som meg. 

Mennesker er forskjellige, forklaringen er ikke at vi lyver når vi ikke er som "alle andre".

Anonymkode: 8886c...261

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Den blir bedre etterhvert, uavhengig av hvor bra den er i starten. Nå har jeg også vært singel i tre år, så det er jo overhengende sannsynlig at første gang med ny partner nå ikke vil bli en høydare.

Anonymkode: 2476b...13e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Samme her, men går som regel rundt 1 år….

Anonymkode: 1110d...d2c

Samme her. Er mann da. Men for meg er det nok å knulle på en dame en 4-5 ganger , før jeg går til neste. 

Anonymkode: e4b87...0f9

• Nyttig 1
Gjest Paramount
Skrevet

Sex er kanskje for de aller fleste best i starten. For de med god fantasi og mot, så er sexen noe du kan utvikle og utforske sammen, og kan være enda bedre lenger ut i forholdet. Kunnskap, mot og tillit gir større muligheter. De som har et passivt forhold til sex, og tror det kun handler om å føle seg tiltrukket fysisk, de blir fort ferdige. De kan holde det gående en stund med stadig nye partnere, men til slutt blir også de lei, både av nye partnere og til slutt også seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes absolutt sexen er best tidlig i forholdet. Noe med spenningen og forventningen. Så vil man gjerne vise seg fra sin beste side. Menn legger virkelig i jobben for å tilfredsstille en kvinne. Så har jeg merket at menn blir latere jo lengre man er sammen og vil ikke legge så mye arbeid i sexen. De vil helst bare komme selv og tenker ikke på kvinnens tilfredsstillelse. 

Flere jeg har vært sammen med som har gjort slikt 😅 

Jeg legger alltid i arbeidet og elsker å tilfredsstille kjæresten min. Jeg eksperimenterer helst når jeg er i et langvarig forhold 😊

kvinne 31

Anonymkode: 9270d...f5e

Skrevet

Jeg gruet meg bestandig til sex i starten, og menn har generelt måtte være tålmodig for å komme til å ha sex med meg. Jeg hadde også lave forventninger til sex i starten. Mest håp om at det ikke føltes helt feil. Var ok. Sier seg antagelig selv at jeg da ikke er en av dem som synes sex er best de første gangene med ny person. 

Jeg er forøvrig glad for at jeg ikke har et tenningsmønster som tilsier at nytt er mest tennende og spennende, for samtlige jeg kjenner som har en tenning basert på det sliter med lysten i lange forhold. Naturligvis kan man vel kanskje si. Har litt sympati med dere som har det slik. (Men den faller bort om dere med det tenningsmønsteret påstår at alle har det slik som dere. 😉)

• Liker 2
Gjest lurven
Skrevet

Blir bedre og bedre en stund ettersom man lærer å kjenne hverandre bedre. Men så blir det dårligere og dårligere 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...