Gå til innhold

Forvirring og konsentrasjonsvansker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere  som har opplevd å få konsentrasjonsvansker og problemer med hukommelsen av korona? Det som på engelsk kalles "brainfog".  Jeg sliter skikkelig med dette, jeg husket ikke hvor ting stod på butikken eller hvilket busstopp jeg pleier gå av på. Elstremt ubehagelig. Står jeg å lager mat  husker jeg ikke om jeg har saltet osv. En uke siden jeg tester positivt, er enda kjempe sliten og føler meg ikke god. Er i 30årene, føler meg nesten dement i perioder. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et veldig vanlig post covid-symptom

Skrevet

Ja, jeg har det sånn. 9 dager siden positiv test og er ikke frisk enda. Føles ut som jeg går i min egen boble med bomullshjerne. Hvis jeg leser noe viktig f.eks informasjon om noe, så forstår jeg ikke hva som står der. Jeg må lese det 3-4 ganger før jeg oppfatter hva som står. Må gjerne lese det høyt inni meg. Ekkel følelse. Har også mistet smak-og luktesans helt. 

Skrevet
Ugresset skrev (3 timer siden):

Ja, jeg har det sånn. 9 dager siden positiv test og er ikke frisk enda. Føles ut som jeg går i min egen boble med bomullshjerne. Hvis jeg leser noe viktig f.eks informasjon om noe, så forstår jeg ikke hva som står der. Jeg må lese det 3-4 ganger før jeg oppfatter hva som står. Må gjerne lese det høyt inni meg. Ekkel følelse. Har også mistet smak-og luktesans helt. 

Huff, trist å høre du har det sånn. Jeg håper virkelig det gir seg snart. Har du vært hos legen?  

Skrevet

Jeg har noe liknende og surrer ekstremt mye nå😫 Helt opplagte ting som det tar mange timer før jeg innser, eller først innser i det noen sier det til meg. Glemmer også alt, så alt som må huskes må skrives ned, og ting som skjer senere må inn i kalender. Slitsomme greier!

• Opprett ny...