Gå til innhold

Å blokkere/slette venner man har mistet kontakt med

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å blokke/slette noen tidligere venninner fra Instagram. Grunnen til det er at jeg selv merker at jeg ikke ønsker at de skal se hva jeg legger ut og hva jeg holder på med. 
Disse vennskapene skled ut i sanden og vi mistet kontakt. Men hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha dem på sosiale medier lengre er at de er venninner med ei dame som mobbet meg på ungdomsskolen. Det er kanskje litt overdrevent, men jeg ønsker ikke at denne damen muligens kan få høre fra dem hva jeg driver med. Det var en del sånn type snakking om folk tidligere. 

Jeg overtenker sikkert hele situasjonen, for jeg vet jo at de ikke bryr seg om hva jeg poster, men synes samtidig det er litt ubehagelig å ha dem der 🙈 Samtidig synes jeg også det er litt mye å blokkere, men jeg vet ikke hva slags annen måte jeg kan gjøre det på 🤔 De kan ikke se min story og jeg har begrenset dem, men jeg ønsker ikke at de skal se det jeg poster. Også er sjansen der for at det kan bli rart dersom vi faktisk skulle møtes igjen.

Hva hadde dere gjort i en lignende situasjon? 😊

Anonymkode: 1f4f4...bc4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvis det uansett er snakk om fjerne "vennskap" i det reale livet, så merker de det vel ikke engang om du blokkerer vil jeg tippe 

Anonymkode: 36c5e...c8e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har svart belte i overtenking, men du slår meg gitt😁😆hadde ikke brydd meg, altså ikke giddet å slette. Det motsatte av kjærlighet er ikke hat, men likegyldighet💙

Anonymkode: 0f050...3da

AnonymBruker
Skrevet

Slett og blokk i vei. Du trenger ikke noe dyp, urokkelig grunn for å gjøre dette. Er du ferdig med folk, er du ferdig. 

Anonymkode: 07899...8dd

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

personlig så driter jeg i hvem som ser historiene mine. jeg trives selv med det jeg legger ut og føler ingen skam i forhold til det. syns du ikke burde bry deg om hva andre sier om deg. fordi man kan aldri ha kontroll over det uansett, SM eller ei. men hvis du virkelig vil blokkerer og slette, skal du ikke ha dårlig samvittighet for det heller.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det føles mest riktig for deg at de ikke skal se hva du gjør så blokkerer du. Det er ditt liv ☺️

Anonymkode: 791b6...d42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere🧡

Jeg er en overtenker, helt klart ;) 

Vet det kan høres sånn ut, men det handler ikke først og fremst om hva de kan si om meg. For de kan si hva de vil om meg til andre uten å ha meg på sosiale medier, det er riktig. Det handler egentlig mest om at jeg ikke vil at de skal kunne finne ut av ny informasjon om meg gjennom sosiale medier. Det er dette som skaper mest ubehag hos meg. I mitt liv ønsker jeg ikke å ha slike folk på sm, når vi ikke snakker med hverandre irl likevel. Så jeg har bestemt meg for bare å blokkere. Det kjennes riktig ut for meg, derfor gjør jeg det 😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det, det virker som det er best for deg☺️💜Og det er det viktigste da😉

Anonymkode: 0f050...3da

• Liker 1
Skrevet

Kan vel bare fjerne de som følgere? Forutsatt at du har priv konto så vil de da verken være istand til å se historier eller innlegg, uten at det er like drastisk som en blokk

• Nyttig 1
Skrevet

Bare å slette i vei. Rensker ut vennelisten en gang i året. Har ikke jeg hatt kontakt med vedkommende på et år, så fjernes vedkommende fra vennelisten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg vurderer å blokke/slette noen tidligere venninner fra Instagram. Grunnen til det er at jeg selv merker at jeg ikke ønsker at de skal se hva jeg legger ut og hva jeg holder på med. 
Disse vennskapene skled ut i sanden og vi mistet kontakt. Men hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha dem på sosiale medier lengre er at de er venninner med ei dame som mobbet meg på ungdomsskolen. Det er kanskje litt overdrevent, men jeg ønsker ikke at denne damen muligens kan få høre fra dem hva jeg driver med. Det var en del sånn type snakking om folk tidligere. 

Jeg overtenker sikkert hele situasjonen, for jeg vet jo at de ikke bryr seg om hva jeg poster, men synes samtidig det er litt ubehagelig å ha dem der 🙈 Samtidig synes jeg også det er litt mye å blokkere, men jeg vet ikke hva slags annen måte jeg kan gjøre det på 🤔 De kan ikke se min story og jeg har begrenset dem, men jeg ønsker ikke at de skal se det jeg poster. Også er sjansen der for at det kan bli rart dersom vi faktisk skulle møtes igjen.

Slett og blokk ❤️

Anonymkode: f54dc...166

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg hatt flere hundre venner på sosiale medier hadde jeg raskere slettet de jeg ikke har hatt noe med å gjøre de siste årene. Men føler jeg har grunn til å ha de jeg har på vennelisten. Jeg blokkerer bare de som er ubehagelige.

Anonymkode: 0c726...090

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er typen som får meg meg at jeg blir blokkert på Instagram, så jeg hadde nok stusset på hvorfor jeg ble blokka.

Du kan jo fjerne som venn, uten å blokkere. Gå på følgere og trykk «fjern»

Anonymkode: 8c6a3...14c

AnonymBruker
Skrevet

Syns det høres drøyt ut at det skal være behov for å blokkere og det overrasker meg at folk støtter dette forslaget. Her er du alt for overtenkende og det er noe du må jobbe deg ut av. Det er ikke sunt å holde på sånn.

Dessuten - Folk forandrer seg fra ungdomsskolen og hvem man er venner i det lange løp endrer seg. Det vil kun bli negative ringvirkninger ved å blokkere, nådd for deg og personen(e) som du plutselig drar inn i en konfliktsituasjon de er helt uforberedt på. Du er redd for snakk? Dette vil jo garantert skape snakk.

Jeg hadde blitt overrasket og lei meg hvis jeg fant ut at noen plutselig hadde blokkert meg. Og som en som også har evne til å overtenke og analysere alt for mye, ville jeg nok grublet veldig lenge over dette. Og hvis (når!) du møter igjen personene, får du et forklaringsproblem. Eller skal du ignorere dem da også slik at det blir enda mer ubehagelig for alle parter og plutselig har du skapt deg "uvenner" ut av ingenting ?

Drit i hva andre sier om det du legger du på IG. Hev deg over dritsnakk og ikke lag unødvendig hodebry for deg selv og andre. 

Anonymkode: 6455c...2ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Syns det høres drøyt ut at det skal være behov for å blokkere og det overrasker meg at folk støtter dette forslaget. Her er du alt for overtenkende og det er noe du må jobbe deg ut av. Det er ikke sunt å holde på sånn.

Dessuten - Folk forandrer seg fra ungdomsskolen og hvem man er venner i det lange løp endrer seg. Det vil kun bli negative ringvirkninger ved å blokkere, nådd for deg og personen(e) som du plutselig drar inn i en konfliktsituasjon de er helt uforberedt på. Du er redd for snakk? Dette vil jo garantert skape snakk.

Jeg hadde blitt overrasket og lei meg hvis jeg fant ut at noen plutselig hadde blokkert meg. Og som en som også har evne til å overtenke og analysere alt for mye, ville jeg nok grublet veldig lenge over dette. Og hvis (når!) du møter igjen personene, får du et forklaringsproblem. Eller skal du ignorere dem da også slik at det blir enda mer ubehagelig for alle parter og plutselig har du skapt deg "uvenner" ut av ingenting ?

Drit i hva andre sier om det du legger du på IG. Hev deg over dritsnakk og ikke lag unødvendig hodebry for deg selv og andre. 

… mens jeg tenker at man velger selv hvem man lar søke seg opp og hvem man lar se sine Instagram-innlegg. 
Det er (i mine øyne) ikke nødvendig at TS må «jobbe seg ut av» at hun ønsker å blokkere eller slette noen. Mottakeren av handlingen derimot må jobbe med seg selv om de tror at dette er en konflikt. Det er et liv utenfor sosiale medier, som TS ikke deler med disse. Så hvorfor skal de få være kikkere i livet hennes online..?

Anonymkode: 60f63...206

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2022 den 19.58):

Skjønner deg godt. Har mange nysgjerrige mobbere på blokkert eller ikke godtatt lista. De bruker jo infoen de får til å baktale. Dessuten så er det bare fint for meg om de syntes det er et problem. Da jeg vet at noen av de er så nysgjerrige at de ikke vet hvilket bein de skal stå på

Anonymkode: fa5fe...ba5

AnonymBruker
Skrevet

Slett og blokk med god samvittighet. Selv har jeg  blokket mer enn 1000 personer av ulike grunner deriblant flere av de grunner du nevner.

Anonymkode: c4686...05b

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden trengte jeg ts! Ikke bare meg som overtenker 

Anonymkode: ed86e...741

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor skal hun bry seg om hva disse menneskene, som ikke er nære venner tenker om hun sletter de? Blir du lei deg om en du aldri har kontakt med sletter deg?

Det handler jo ikke om at ikke disse menneskene ikke har forandret seg (noe de sikkert har) det handler om at det er mennesker hun ikke har kontakt med lengre. 
Jeg sletter ofte, liker ikke at Facebook er så «stor» blir masete, så flere ganger i året sletter jeg folk jeg aldri har kontakt med, og regner med de ikke bryr seg eller merker det en gang. 

Ts, jeg hadde slettet, ikke for at jeg nødvendigvis hadde brydd meg om hva folk ser/snakker om… men fordi jeg har innsett etter mange år på denne kloden, at vil jeg ha et godt liv, må jeg ha gode mennesker i livet mitt…. Om mobbingen du har opplevd blir en slags påminnelse med disse menneskene du aldri har kontakt med, slett i vei… omgi deg med gode mennesker, ha de du er glad i der… da blir også Facebook en positiv opplevelse de gangene du går inn der…. Kan fort bli masete og energi-tømmende og bla igjennom så mye uinteressant for å komme til et innlegg fra noen du virkelig bryr deg om.

❤️

Anonymkode: 42ac0...dfe

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du åpen eller lukket profil? 

Hvis den er lukket, holder det å fjerne dem som følgere.
Hvis den er åpen, så er det bare å blokkere dem. 

Anonymkode: 45729...8d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...