Rusjenten Skrevet 30. oktober 2005 #1 Skrevet 30. oktober 2005 Vi har litt dårlig råd her og kjøper derfor masse importert kjøttdeig fra rema til 14 kr. Jeg er rimelig lei av kjøttdeig og pasta, lasagne, kjøttdeig med grønnsaker og ris eller nudler. Trenger tips til hva man kan lage med kjøttdeig som er godt og billig!
Bentebent Skrevet 31. oktober 2005 #2 Skrevet 31. oktober 2005 Hva med karbonader, kjøttkake, hamburger, løvbiff.
Scheherazade Skrevet 31. oktober 2005 #3 Skrevet 31. oktober 2005 Kjøttsuppe med hjlagete kjøttboller?
-Fisken- Skrevet 31. oktober 2005 #4 Skrevet 31. oktober 2005 Taco! Toast med kjøttdeig er også veldig godt. Tyrkiske kjøttboller like så.
Arkana Skrevet 31. oktober 2005 #5 Skrevet 31. oktober 2005 Cottage pie, kjøttpudding, brennende elskov, gryteretter, diverse paier, farsert purre/blomkål, fylte løk/paprika/tomater/auberginer/squash, gratenger ++
hilli Skrevet 1. november 2005 #7 Skrevet 1. november 2005 Hamburger, ulike kjøttboller, kjøttdeiggryter som chili con carne eller kjøttdeig-stroganoff.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #8 Skrevet 4. november 2005 Prøvde ut en kjøttdeig rett fra matprat.no engang som het Gryte med sopp og squash. Var ikke så verst faktisk og veldig lett! Her er oppskriften: http://www.matprat.no/Recipe.aspx?artid=7445&mnu1=&mnu2= Har også hatt problemer med å finne på nye enkle retter med kjøttdeig. Har den siste tiden også laget kjøttdeig pai med squash, champingonger og sjalottløk.
Pasha Skrevet 4. november 2005 #9 Skrevet 4. november 2005 på matprat sine sider finner du masse tips der har de en artikkel de kaller for trylledeigen eller noe og der har du masse tips til hva du kan lage av kjøttdeig
Chiquita Skrevet 4. november 2005 #10 Skrevet 4. november 2005 Hybelgryte *åh, dette må jeg lage en dag igjen*
Gjest Miloine Skrevet 19. november 2005 #11 Skrevet 19. november 2005 (endret) Dette er godt og billig: Fylt løk m/kjøttdeig, Kryddersmør og Mozzarella Brun kjøttdeig og tilsett hvitløk, tomatpuré og kryddersmør. Skrell løken og del den i to. Ta ut det meste av innmaten slik at det blir igjen to lag med løk. Fyll på med kjøttdeigblandingen og strø på ost til slutt. Legg delene sammen til en hel løk igjen og pakk dem inn i aluminiumsfolie. Stek løken på 200 ˚C i 10-15 minutter Tilsett det krydderet du vil 4 porsjoner: 4 stk stor rødløk eller vanlig løk 250 g kjøttdeig 1 fedd hvitløk 50 g tomatpuré 3 ss Kryddersmør 100 g mozzarella tilsett evt. oliven, urter eller annet du måtte ha for hånden ken på 200 ˚C i 10-15 minutter. Endret 19. november 2005 av Miloine
gaja Skrevet 20. november 2005 #12 Skrevet 20. november 2005 det var jo den som ble trukket tilbake fordi den inneholdt salmonella!! har du sjekket at din er i orden??
Gjest denne har jeg prøvd faktisk Skrevet 21. november 2005 #13 Skrevet 21. november 2005 Dette er godt og billig: Fylt løk m/kjøttdeig, Kryddersmør og Mozzarella Brun kjøttdeig og tilsett hvitløk, tomatpuré og kryddersmør. Skrell løken og del den i to. Ta ut det meste av innmaten slik at det blir igjen to lag med løk. Fyll på med kjøttdeigblandingen og strø på ost til slutt. Legg delene sammen til en hel løk igjen og pakk dem inn i aluminiumsfolie. Stek løken på 200 ˚C i 10-15 minutter Tilsett det krydderet du vil 4 porsjoner: 4 stk stor rødløk eller vanlig løk 250 g kjøttdeig 1 fedd hvitløk 50 g tomatpuré 3 ss Kryddersmør 100 g mozzarella tilsett evt. oliven, urter eller annet du måtte ha for hånden ken på 200 ˚C i 10-15 minutter. ← Denne har jeg prøvd, og det var kjempegodt! billig også og det er fint for en fattig studine
Gjest salmonella Skrevet 21. november 2005 #14 Skrevet 21. november 2005 det var jo den som ble trukket tilbake fordi den inneholdt salmonella!! har du sjekket at din er i orden?? ← mener du i den importerte kjøttdeigen fra Rema som trådstarter nevnte :icon_question:
Rusjenten Skrevet 21. november 2005 Forfatter #15 Skrevet 21. november 2005 åhh den siste hørtes god ut! Angående kjøttdeigen, så er den vi kjøper importert fra afrika(nigeria tror jeg det var) , de som var trukket tilbake var fra polen! Jeg har heldigvis ikke blitt syk:D
Gjest gjest1 Skrevet 22. november 2005 #16 Skrevet 22. november 2005 Hva er "brennende elskov", arkana...?
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2005 #17 Skrevet 23. november 2005 Hva er "brennende elskov", arkana...? ← Går ut i fra at det er samme saken som de selger på Sambo, der heter den brennende kjærlighet. Det er en ovnsrett ala lasagne et lag kjøttdeig med litt sterk saus og et lag makaroni oppå. Ost på toppen. Oppskriften kan jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå