AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #1 Skrevet 20. mars 2022 Har en veldig aktiv jente på 1,5 år som oftest våkner en gang mellom 05-05:30. Må kjøre til jobb kl 07, og orker rett og slett ikke ha på alarmen før 05 Jeg er i periodevis alene om morgenene, pga en mann som jobber offshore. Problemet er bare at hun krever så mye oppmerksomhet fra meg at jeg ikke får tid til å stelle meg. Det ender dessverre ofte opp med at jeg "piffer" opp gårsdagens sminken kjapt, noe som selvfølgelig ikke er bra for huden! Før var jeg kjempeflink å rense huden og ta vare på meg selv, mens nå er det gått helt bort og det vises godt på huden.. Barnet er litt slik at enten klatrer hun og danser på bordet eller kaster ting i do, ELLER henger i foten på meg/kaster seg bakover og gråter og vil bli bært.. så ofte så blir sminken piffet opp med en hånd mens jeg holder hun i den andre.. håret må jeg bare ha i en hale, ikke sjans å rette det og det ser ikke bra ut hvis ikke.. Jeg forstår at utseende ikke er alt, og jeg velger heller å ta vare på ungen enn å prioritere meg selv. Men jeg savner veldig det å føle seg fresh og velstelt, og starte dagen med å ta litt vare på seg selv. Frokost blir som regel hoppet over eller jeg tar en banan i bilen.. får virkelig ikke tid til noen ting når det gjelder meg selv😳 Noen tips?😊 hadde kun trengt maks 10-15 minutter. Er eneste alternativet å stå opp før ungen? Har prøvd med barne-tv, men det er jo selvsagt mest gøy å se på mens man står oppå bordet eller hopper i sofaen😆 og det ender med jeg løper frem og tilbake fra badet og bruker masse tid på det🙈 Anonymkode: f92b4...a7d
tio Skrevet 20. mars 2022 #2 Skrevet 20. mars 2022 Hva med å la barnet se Barne tv på I-pad på badet mens du steller deg? 10
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #3 Skrevet 20. mars 2022 Kjøp lås til doen. Og, hvis dere har plass, lag et barnesikkert rom med masse puter og sett inn en grind så kan du gjøre ting på andre siden av grinden uten at du må begrense lek eller utforskning. Anonymkode: a6914...1e8 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #4 Skrevet 20. mars 2022 Har også ei på 1,5. Setter på Sangofoni eller annen musikk på Nrk Super og setter henne i lekegrinden foran tv. Rekker da å fikse meg raskt før tålmodigheten tar slutt og slipper å bekymre meg for at hun finner på noe farlig. Legger frem klær og sminken jeg skal bruke kvelden før slik at alt er klart på badet om morgenen. Anonymkode: 04a4a...569 7 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #5 Skrevet 20. mars 2022 Rydda bare bort ting som hun ikke kunne leke med på badet, satte søplebøtta opp på en hylle og flyttet stellebordet foran doen. Hadde et skap med ting som var ok å leke med, badeender, tomme bokser, bøker etc, som hun kunne romstere med. eller lot henne sitte naken i dusjen med noen bøtter med vann. Ved 1,5 likte hun også å sitte på potta med en bok, men det vet jeg mange andre ikke liker så ikke sikkert det funker. Anonymkode: 1a4ed...1e6 3
Willat Skrevet 20. mars 2022 #6 Skrevet 20. mars 2022 Her har jeg mine kremer, produkter og hårting i en liten kurv som jeg kan ta med meg på kjøkkenet, stuen og rommet. Så sitter jeg på gulvet og sminker meg og børster håret sammen med henne. Snakker masse om produktene og forklarer hva de gjør, lol. Frokost spiser jeg samtidig som henne, om det så er å bare hive i meg en banan og en brødskive mens jeg lager mat til henne. Det funker gull her. Tar 10 min å ordne meg. Når jeg dusjer, setter jeg henne i senga hennes med grind med masse leker sånn at hun kan se på meg fra den i dusjen. Mindre styr da. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #7 Skrevet 20. mars 2022 Enten ser hun på barnetv, eller så får hun styre i skapet under vasken. Der er hårføner, børster og diverse hun syns er kjempe spennende. Blir det krise får hun rote i neglelakk kurven min. Hvis jeg dusjer, dusjer hun også sammen med meg og blir igjen i dusjen til jeg har ordnet meg og kledd på meg. Hun er 16mnd. Anonymkode: b7326...704
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #8 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Har en veldig aktiv jente på 1,5 år som oftest våkner en gang mellom 05-05:30. Må kjøre til jobb kl 07, og orker rett og slett ikke ha på alarmen før 05 Jeg er i periodevis alene om morgenene, pga en mann som jobber offshore. Problemet er bare at hun krever så mye oppmerksomhet fra meg at jeg ikke får tid til å stelle meg. Det ender dessverre ofte opp med at jeg "piffer" opp gårsdagens sminken kjapt, noe som selvfølgelig ikke er bra for huden! Før var jeg kjempeflink å rense huden og ta vare på meg selv, mens nå er det gått helt bort og det vises godt på huden.. Barnet er litt slik at enten klatrer hun og danser på bordet eller kaster ting i do, ELLER henger i foten på meg/kaster seg bakover og gråter og vil bli bært.. så ofte så blir sminken piffet opp med en hånd mens jeg holder hun i den andre.. håret må jeg bare ha i en hale, ikke sjans å rette det og det ser ikke bra ut hvis ikke.. Jeg forstår at utseende ikke er alt, og jeg velger heller å ta vare på ungen enn å prioritere meg selv. Men jeg savner veldig det å føle seg fresh og velstelt, og starte dagen med å ta litt vare på seg selv. Frokost blir som regel hoppet over eller jeg tar en banan i bilen.. får virkelig ikke tid til noen ting når det gjelder meg selv😳 Noen tips?😊 hadde kun trengt maks 10-15 minutter. Er eneste alternativet å stå opp før ungen? Har prøvd med barne-tv, men det er jo selvsagt mest gøy å se på mens man står oppå bordet eller hopper i sofaen😆 og det ender med jeg løper frem og tilbake fra badet og bruker masse tid på det🙈 Anonymkode: f92b4...a7d Barnetv på telefonen din, eller ipad. Så ser hun på inne på badet sammen med deg. Anonymkode: b7326...704
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #9 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Har en veldig aktiv jente på 1,5 år som oftest våkner en gang mellom 05-05:30. Må kjøre til jobb kl 07, og orker rett og slett ikke ha på alarmen før 05 Jeg er i periodevis alene om morgenene, pga en mann som jobber offshore. Problemet er bare at hun krever så mye oppmerksomhet fra meg at jeg ikke får tid til å stelle meg. Det ender dessverre ofte opp med at jeg "piffer" opp gårsdagens sminken kjapt, noe som selvfølgelig ikke er bra for huden! Før var jeg kjempeflink å rense huden og ta vare på meg selv, mens nå er det gått helt bort og det vises godt på huden.. Barnet er litt slik at enten klatrer hun og danser på bordet eller kaster ting i do, ELLER henger i foten på meg/kaster seg bakover og gråter og vil bli bært.. så ofte så blir sminken piffet opp med en hånd mens jeg holder hun i den andre.. håret må jeg bare ha i en hale, ikke sjans å rette det og det ser ikke bra ut hvis ikke.. Jeg forstår at utseende ikke er alt, og jeg velger heller å ta vare på ungen enn å prioritere meg selv. Men jeg savner veldig det å føle seg fresh og velstelt, og starte dagen med å ta litt vare på seg selv. Frokost blir som regel hoppet over eller jeg tar en banan i bilen.. får virkelig ikke tid til noen ting når det gjelder meg selv😳 Noen tips?😊 hadde kun trengt maks 10-15 minutter. Er eneste alternativet å stå opp før ungen? Har prøvd med barne-tv, men det er jo selvsagt mest gøy å se på mens man står oppå bordet eller hopper i sofaen😆 og det ender med jeg løper frem og tilbake fra badet og bruker masse tid på det🙈 Anonymkode: f92b4...a7d Mine så på tv mens jeg ordnet meg på badet. Det var spennende nok til at de satt i ro. Så prøv tv, pad ol. Anonymkode: b4546...42e
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #10 Skrevet 20. mars 2022 Mine er ikke så tidlig oppe så jeg rekker stort sett å ordne meg før de står opp, men det har hendt at jeg har satt opp speil og tatt med sminkepungen til spisebordet og fikset meg mens de spiser frokost 😅 Anonymkode: c51f1...0b4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #11 Skrevet 20. mars 2022 Slutta å sminke meg da jeg fikk baby og har aldri begynt igjen selv om det er 10 år siden. Vasker, tar på krem, pusser tenner og børster håret. Vips ferdig. Anonymkode: 6a5ed...f0f 1
Gjest DislayName Skrevet 20. mars 2022 #12 Skrevet 20. mars 2022 15 minutter siden, Willat said: Her har jeg mine kremer, produkter og hårting i en liten kurv som jeg kan ta med meg på kjøkkenet, stuen og rommet. Så sitter jeg på gulvet og sminker meg og børster håret sammen med henne. Snakker masse om produktene og forklarer hva de gjør, lol. Frokost spiser jeg samtidig som henne, om det så er å bare hive i meg en banan og en brødskive mens jeg lager mat til henne. Det funker gull her. Tar 10 min å ordne meg. Når jeg dusjer, setter jeg henne i senga hennes med grind med masse leker sånn at hun kan se på meg fra den i dusjen. Mindre styr da. Sjokkerende at du er eneste som ikke svarer ipad eller tv ☹️ Hva har skjedd med foreldre nå til dags???
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #13 Skrevet 20. mars 2022 Lekegrind eller stol med seler, gjerne med barnesanger på Spotify samtidig. Min er også på samme alder og alt for aktiv, rampete og nysgjerrig til at det er mulig å få gjort noe som helst annet så lenge barnet "går fritt". Anonymkode: 2de8d...6fb
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #14 Skrevet 20. mars 2022 Å fylle inn øyenbrynene og permanent og permanent eyeliner har redda meg! Det ser alltid profesjonelt ut.Er også det jeg strever med å få til selv siden jeg har tunge øyelokk, som kan ta tid om morningen. når jeg står opp er det bare å putte på concealer og maskara. Anonymkode: 1e1ec...ddc 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #15 Skrevet 20. mars 2022 Helt avhengig av at mannen passer barnet i 15 minutter mens jeg dusjer og sminker meg. Uten han måtte det blitt en halv episode med Mikkes klubbhus ellernoe, mamma trenger sminke😂 Anonymkode: f40cf...869
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #16 Skrevet 20. mars 2022 Her sover barnet lengre så jeg rekker å få de 15 min jeg trenger før hun står opp. Men kunne du tatt det i bilen før du går inn på jobb? Så bare tannpuss, vask av ansikt og krem hjemme og 5-10 min sminke i bilen i ro og fred før du går inn på jobb? Anonymkode: 46883...cf4 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #17 Skrevet 20. mars 2022 Jeg gjør som så mange andre - har en eske med ting som virker spennende men går fort å rydde opp og er ufarlig å rote med, så prater jeg med småen og synger litt imens jeg steller meg. Er selvfølgelig vanskelig hvis han bare vil være i armene mine, men kanskje du kan ha et sminkespeil ved kjøkkenbordet og ta det imens barnet sitter i sin stol og spiser eller pludrer med noe leker/bok e.l? Jeg prøver også å unngå for mye ipad og mobil, det er mest kriseløsning her i gården, men du verden så spennende det kan være med bomullspads, badeleker og noen vaskekluter (feks) 😅 og så er det ikke farlig å måtte sutre bittelitt og vente på at mamma får to minutter til å prioritere seg selv, tenk på de med søsken som MÅ ha en der og da 🙈 Lykke til, håper det går seg til for dere! Anonymkode: ba244...9b4 2
Gjest Albbas Skrevet 21. mars 2022 #18 Skrevet 21. mars 2022 Mine har alltid våknet i det jeg står opp av senga. Noen ganger har jeg brukt mobilen (latt de se musikkvideoer eller lignende). Noen ganger har de fått rote og leke med rare ting (fotfil, sminkekoster, robuste smykker, alt mulig rart som ikke kan knuses eller spises). De har vært med meg i dusjen også, så ofte ble de igjen i dusjen mens jeg sminket meg. Minste er snart 3, nå sminker hun seg samtidig med meg. 😂 Det vil si at hun maler en svart strek i panna... 🙄 Du kan jo også sminke deg i bilen. Rens og vask ansiktet hjemme, sminke deg på jobb/i bilen.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #19 Skrevet 21. mars 2022 Neste gang mannen din er hjemme bestiller du deg time for farging av vipper og bryn + vippeløft. Da ser man fresh og våken ut, også slipper du å sminke deg så mye på noen uker. Det er så gull! Anonymkode: 14ded...1d9 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #20 Skrevet 21. mars 2022 De er store nå, men jeg var alene med tre stykker da mannen ukependlet. Sminke meg litt gjorde jeg mens de lekte med lego eller andre ting. Rydde gjorde vi før legging, det så ikke alltid så ryddig ut når vi dro om morgenen🙃 Håret er glatt og i bob, så det krever lite fiksing. Dusje gjorde jeg om kvelden da barna var små, og da fjernet jeg jo også sminke og renset huden. Legger du deg med sminke siden du fikser på den neste morgen? En 1,5-åring legger seg jo tidlig, så regner med du har god tid om kveldene? Prøv å bruke kvelden til deg selv, og så vokser de jo fort til. Det er ganske så slitsomt noen år😊 Anonymkode: aa67e...137 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå