Gå til innhold

Hus 115 m2 - lite plass til 4?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvis du hadde to barn, hadde dette blitt for lite for deg? 

3 soverom på mellom 11-13 m2, et soverom/kontor 7 m2, 2 fullverdige bad(5 m2), kjøkken og stue ca 40 m2(inkludert matbod i tilknytning til kjøkken) 

Leser her i en annen tråd at noen mener hus på 110 er veldig lite. Har to isolerte uteboder hvor vi har det vi må oppbevare, pluss til bodplass inne. 

Er det sånn at folk tenker man er veldig trangbodd når man bor slik med barn? Vi føler vi har god plass vi, og vi har ikke mere ting enn vi trenger siden vi tenker over hva vi tar inn. 

Anonymkode: b081e...b83

Vi bor på 90m2 med 3 barn. Vi holder ut, men det er ikke optimalt. Vi ønsker større plass. 

Jeg tenker at dere har akkurat nok plass.

Anonymkode: 074ce...86e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så forskjellige folk kan være. Jeg har et rekkehus på 135 kvadrat - det er bare meg. Jeg synes det er deilig med all den plassen, og kan nå ha dedikerte rom til kontor, gjester og hobby (=syrom). Hadde ikke takket nei til en større bolig om økonomien hadde tillatt det

Anonymkode: b670e...272

Samme her. 135 kvm, en person. Alle fire soverom er i bruk til forskjellige formål. Alle ting har sin faste plass, og jeg bruker ikke særlig mye mer tid på å vaske hele huset enn jeg brukte på å vaske 40 kvadratmeter leilighet som jeg bodde i tidligere. Jeg kunne godt ha tenkt meg 200 kvadratmeter alene. Og jeg kunne aldri i verden sett for meg å bo mor, far og to-tre barn i dette huset (selv om flere naboer med samme type hus gjør akkurat det). 

Anonymkode: 076b5...256

Skrevet

Hadde nok syntes det ble litt snaut, men det er jo fordi vi er vant med den plassen vi har pr i dag.

Etter litt tid så hadde vi jo tilpasset oss og sikkert syntes det var stort nok.

AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (15 minutter siden):

Hadde nok syntes det ble litt snaut, men det er jo fordi vi er vant med den plassen vi har pr i dag.

Etter litt tid så hadde vi jo tilpasset oss og sikkert syntes det var stort nok.

Har nok litt å si hva man er vant med ja. Vår forrige leilighet var på ca 100 m2, da hadde vi bare ett barn da. Hvor stort hus har dere nå?

Vi hadde valget mellom denne boligen(bygget i 2021)eller en eldre bolig fra 70/80 tallet på ca 150 m2, men der måtte alt pusses opp(også drenering, tak, vinduer) Da hadde vi rett og slett bodd oss litt ihjel og brukt alle feriepenger og oppsparte midler i mange år fremover. 

Vi synes det er greit med plass nå, men spent på tenårene 🙂

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt grei størrelse, 3 soverom, to bad og greier. Men om du eller andre der har samlemani så blir ingenting stort nok.

Anonymkode: ae959...53e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Helt grei størrelse, 3 soverom, to bad og greier. Men om du eller andre der har samlemani så blir ingenting stort nok.

Anonymkode: ae959...53e

Vi er minimalister, så vi har fremdeles ledig plass i boden 😅

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvis du hadde to barn, hadde dette blitt for lite for deg? 

3 soverom på mellom 11-13 m2, et soverom/kontor 7 m2, 2 fullverdige bad(5 m2), kjøkken og stue ca 40 m2(inkludert matbod i tilknytning til kjøkken) 

Leser her i en annen tråd at noen mener hus på 110 er veldig lite. Har to isolerte uteboder hvor vi har det vi må oppbevare, pluss til bodplass inne. 

Er det sånn at folk tenker man er veldig trangbodd når man bor slik med barn? Vi føler vi har god plass vi, og vi har ikke mere ting enn vi trenger siden vi tenker over hva vi tar inn. 

Bor på 120 kvm og har lagring i kjelleren. Kunne ønsket muligheten til kanskje 30 kvm mer. Ønsker meg større stue og et soverom til, det er bare vanskelig og dyrt å få til. Kjelleren blir ikke riktig for da får vi ikke alle soverom i en etasje. 

Det fungerer greit, kjekt å ha alt på en etasje når barna er små. Når de blir større så blir det lettere å gjøre om en egen etasje for de der. Da får de to soverom, kjellerstue og eget bad. 

Anonymkode: f3538...775

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på barnas alder. Det er jo kjekt om de har et sted å være (borte fra de voksne) når de har med venner hjem etterhvert. 

Anonymkode: e1cc9...630

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...