AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #21 Skrevet 20. mars 2022 Vi bor fire på 110 kvm. Går fint nå som barna er små. Mulig vi ønsker oss større plass etterhvert. Anonymkode: 5bd10...e26
Lafamiglia Skrevet 20. mars 2022 #22 Skrevet 20. mars 2022 For barn under en viss alder (det endrer seg jo når de blir tenåringer ...) er det ofte fint å bo litt tett. Våre unger syntes det var kjempekoselig da vi pusset opp stue/kjøkken og bodde på 30-40 m2. Og jeg så et intervju med Märtha Louise hvor hun fortalte at hun misunte alle vennene som bodde i vanlige hus. Når hun kom hjem fra skolen var det ofte at ingen la merke til det. Hun skulle ønske at når hun kom inn døren og sa "hallo, jeg er hjemme", at det hadde merktes. I tillegg er to bad en kjempefordel, spesielt når de blir tenåringer. Det har faktisk ganske mye å si. Selv da bare eldste bodde hjemme og vi altså var bare tre i husstanden, var det noe som bidro til å gjøre alt mye mer levelig. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #23 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Helt ok, dekker det viktigste. Jeg personlig ville savnet en ekstra stue. En loft eller kjellerstue som kunne vært lekerom og etterhvert ungdomsstue. Men det er jo ikke noe must. At beliggenheten er god og at man har romslig økonomi med huslånet er viktigere enn den ekstra stua. Anonymkode: c68df...d3d Ja, det er nok kanskje det vi vil merke mer av etter hvert som ungene blir eldre. Nå leker de på rommene sine( de er et sted mellom 11-12 m2) og i stua. Planen er egentlig å ha en sovesofa og tv på kontoret mitt, slik at sønnene våre kan ha et par kamerater på besøk ved spilling etc, men innser at 7 m2 kan bli for lite til det… ts Anonymkode: b081e...b83
Lafamiglia Skrevet 20. mars 2022 #24 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det er nok kanskje det vi vil merke mer av etter hvert som ungene blir eldre. Nå leker de på rommene sine( de er et sted mellom 11-12 m2) og i stua. Planen er egentlig å ha en sovesofa og tv på kontoret mitt, slik at sønnene våre kan ha et par kamerater på besøk ved spilling etc, men innser at 7 m2 kan bli for lite til det… ts Anonymkode: b081e...b83 Men kan ikke dere flytte inn på det bittelille rommet for noen få år, og heller frigjøre det største rommet til det dere skisserer? 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #25 Skrevet 20. mars 2022 Lafamiglia skrev (8 minutter siden): Men kan ikke dere flytte inn på det bittelille rommet for noen få år, og heller frigjøre det største rommet til det dere skisserer? Jo, det er jo en mulighet 🙂 ts Anonymkode: b081e...b83 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #26 Skrevet 20. mars 2022 Vi har noe lignende (rekkehus) og det passer for oss. Som noen nevner så har planløsning mye å si, og selvfølgelig hvor mye ting man har. Anonymkode: e6bda...f11 1
Luckiness Skrevet 20. mars 2022 #27 Skrevet 20. mars 2022 Helt grei størrelse. Jeg ville hatt litt større slik at det ekstra soverommet hadde vært større eller istedenfor ekstra soverom at det arealet var en loftsstue/kjellerstue. Hvertfall at rommet kunne blitt en tvstue/lekse/hobby/lekerom. Det gjør det enklere når barna skal ha besøk av venner eller dere skal trekke dere tilbake om de har besøk i stuen/motsatt. Ikke en nødvendighet selvsagt. Men noe jeg vet vi selv kommer til å sette veldig pris på den gangen vi kjøper større bolig.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #28 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Leser her i en annen tråd at noen mener hus på 110 er veldig lite. Jeg skrev noe sånt i en tråd, men det var en tråd der trådstarter holdt på å tegne et hus sammen med en arkitekt. Trådstarter tenkte å ha 10 bad i huset og jeg svarte at det kanskje blir litt overkill med 10 (!) bad i et såpass lite hus (110 kvm) Det hadde jo omtrent ikke blitt plass til noe annet enn bad i det huset der.. Hehe Men det må nok ha vært en annen tråd du mente... Anonymkode: bf226...ce0
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #29 Skrevet 20. mars 2022 Det høres ut som dere har et veldig arealeffektivt hus, så det fungerer nok 👍 Men ja, her hvor jeg bor er 115 kvm på fire personer ganske lite. Synes i alle fall at totalt 35 kvadratmeter som skal romme både kjøkken, stue og bod høres veldig trangt ut. Anonymkode: 076b5...256
Brunello Skrevet 20. mars 2022 #30 Skrevet 20. mars 2022 Dersom noen mener at det er for lite, er de mindre intelligente og ute av stand til å forstå hvordan samfunnet fungerer. Man må gjerne mene at det er komfortabelt med større plass, men det vil aldri være for lite.
Gjest Albbas Skrevet 20. mars 2022 #31 Skrevet 20. mars 2022 Vi hadde 115 kvm før vi bygget ut. Vi har dårlig romløsning, med en bra romløsning tenker jeg det er fint med plass. Er veldig mange tobarns-familier som bor her i like boliger... Vi bygget ut for å få en ekstra stue, det har vi veldig stor glede av. men hadde jo klart oss uten også. Jeg savner egentlig større hage enn større hus.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #32 Skrevet 20. mars 2022 Gikk fra hus på 500 kvm til 120 med tre barn(ble alene). Var en overgang, men har gått veldig fint. Stortrives nå Anonymkode: f3aff...592 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #33 Skrevet 20. mars 2022 Vi bor på 125 m2 fordelt over 3 etg. Er ikke fornøyd.... trang liten yttergang, smalt kjøkken med lite skapplass..., knøttliten stue, kjellerstua er okkupert av gubbens hobby. Trange soverom m lite skapplass. Ønsker 200 m2. 115 er lite i mine øyne... for 4 personer Anonymkode: ff249...70c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #34 Skrevet 20. mars 2022 Vi hadde 200 kvm på 4 stk og det ble alt for stort. Bor nå på 78 kvm med 3 soverom og det er for lite igjen. Det som plager meg mest er at vi skulle hatt 4 soverom, også synes jeg at spiseplass og kjøkken er for lite. 20 kvm til, altså 98 kvm hvor stue og kjøkken ble større og vi fikk et soverom til på en 7 kvm så hadde det vært helt fint 😊 Vi venter nå på at rekkehuset vårt skal bygges ferdig, det er på 124 kvm og det tror jeg blir akkurat passe 😊 der får vi et mer funksjonelt kjøkken, 4 soverom og loftstue. Planløsningen teller såklart mye, den må være plasseffektiv og fungere. Anonymkode: 99224...c1d 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #35 Skrevet 21. mars 2022 Så forskjellige folk kan være. Jeg har et rekkehus på 135 kvadrat - det er bare meg. Jeg synes det er deilig med all den plassen, og kan nå ha dedikerte rom til kontor, gjester og hobby (=syrom). Hadde ikke takket nei til en større bolig om økonomien hadde tillatt det Anonymkode: b670e...272
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #36 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så forskjellige folk kan være. Jeg har et rekkehus på 135 kvadrat - det er bare meg. Jeg synes det er deilig med all den plassen, og kan nå ha dedikerte rom til kontor, gjester og hobby (=syrom). Hadde ikke takket nei til en større bolig om økonomien hadde tillatt det Anonymkode: b670e...272 Mens jeg er glad for mindre plass å holde styr på, for de ungene er som små rotetornadoer med grisekatapult til tider 🤪 har liksom nok med å sørge for at bad, spiseplass, klesvask og kjøkken er brukbare til enhver tid. Resten går på skippertak, så da er det godt å ha litt mindre å holde styr på 😊 Hadde jeg vært alene Hadde det nok vært noe annet. Men 134 er en veldig fin størrelse da 😊 Anonymkode: 99224...c1d
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #37 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mens jeg er glad for mindre plass å holde styr på, for de ungene er som små rotetornadoer med grisekatapult til tider 🤪 har liksom nok med å sørge for at bad, spiseplass, klesvask og kjøkken er brukbare til enhver tid. Resten går på skippertak, så da er det godt å ha litt mindre å holde styr på 😊 Hadde jeg vært alene Hadde det nok vært noe annet. Men 134 er en veldig fin størrelse da 😊 Anonymkode: 99224...c1d Ja, den ser jeg - har ingen slike rotetornadoer, og jeg selv er relativt ryddig av meg 😂 Anonymkode: b670e...272
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #38 Skrevet 21. mars 2022 Leiligheta vår er ca 100kvm stor, og vi er fem stykker annenhver helg, fire på fulltid. 115kvm hadde vært luksus. Anonymkode: afc13...6a8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #39 Skrevet 21. mars 2022 Synes ikke det er lite men som flere poengterer så er planløsningen det som betyr noe, ikke antall kvadrat. Mangler man bod til bortstuing kan man ha så store rom man bare vil, det fungerer ikke å ha julepynt, ski, verktøy og støvsugere stående på soverom. Anonymkode: a68b2...60f 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #40 Skrevet 21. mars 2022 Kjenner noen norske som bodde med 5 unger på 100kvm. Fungerte fint det. Anonymkode: 62254...d78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå