Gå til innhold

klaus i hjemmet med en på 9 med seperasjonsangst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er 9, med add og angst. 

Jeg flyttet fra liten leilighet med 1 soverom, til større bolig med 3 rom. 40 kvm til 69 kvm. Forskjellen er ikke stor, men tydeligvis nok til å skape denne frykten om at jeg er "borte" i skrivende stund roper han etter meg, da jeg har lagt meg på soverommer. 

Hvor er du???

Det går i at jeg er borte, har dødd, osv. 

Det er så ille nå at jeg ikke kan dra på butikken om han må være alene hjemme. Det var så utrolig herlig bare for noen år siden at det gikk an å dra på butikken mens han var hjemme. 

I dag satt jeg ute på terassen og han ropte etter meg, ville jeg skulle sitte ved siden av hsn, selv om han fint kunne se meg i vinduet. 

En annen gang var jeg borte på butikken i 30min, og han stod da ute i hagen og sparket og slo i porten mens han hylte. Jeg sliter.. kan knapt dusje i fred, da kommer han og lurer på om jeg er der, selv om jeg har sagt at jeg skal dusje. Det sliter og stresser meg ut, vet ikke hv jeg skal gjøre. 😰 

Han vil heller ikke sove på egey rom, men gjør det nàr han har overnatting. Og da sover han fint. Føles som jeg har fått en utenomjordisk sønn, han er virkelig unik..

Anonymkode: 69040...ae3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde litt de samme med jenta mi på 9. Hun har tourettes. Fikk angstbehandling på BUPA.  Det hjalp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo ha legehjelp til han?! Hallo?!

Anonymkode: 6cc01...47a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må jo ha legehjelp til han?! Hallo?!

Anonymkode: 6cc01...47a

Jeg prøver, men det er ikke så lett. Virker som de ikke har noe tilbud for add barn med angst. Har samtaler med bup, men psykologen fokuserer mest på meg og ting jeg gjør i hjemmet. Far mener at barnet ikke er sånn hos han, derfor er det min feil og at jeg "skaper" oppførselen. Men barnet er mest knyttet til meg siden far var mye borte når barnet var liten. 

AnonymBruker
Skrevet
Prelunia skrev (4 minutter siden):

Hadde litt de samme med jenta mi på 9. Hun har tourettes. Fikk angstbehandling på BUPA.  Det hjalp.

Barnet har en del tics og mye rare lyder, kan godt være litt tourettes..hva slags behandling var det?

AnonymBruker
Skrevet

I dag holder jeg på å gå rett i veggen. Han er syk, hjemme fra skole, men det ser ut til å ha gått over nå. 

Har hatt 3 episoder med grining, og han må sitte nær meg. og da sitter han feks å dirrer med foten mot meg slik at det vibrerer. Jeg flytter meg vekk og han kommer og vil klemme, stakkars. Han får klem, så klart.

Jeg prøver å fortelle at jeg må jobbe, mamma har en jobb. Sånn er det for alle barn som har foreldre som har jobb, alle må la foreldrene sine jobbe litt i fred. Jeg er så sliten nå etter en uke, prøver å ikke bryte sammen og grine. Prøver å fortelle at det er ikke farlig at jeg går ut av rommet, det skjer ikke noe med meg selv om man ikke kan se meg. Er så fortvilet over at han har det sånn, at jeg sliter sånn, osv. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes ikke normalt ut, nei.. Har en på 9 selv. Helt tydelig at barnet ditt trenger hjelp 💛

Vi fikk fantastisk hjelp hos helsesøster på skolen for eldste vår da han var på den alderen, han slet med angst og sinne. Det hjalp kun med samtaler hos henne, trengte ingen videre oppfølging. Er nå ungdom og en veldig grei gutt

Anonymkode: bf42c...3cf

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres krevende ut. Du er allerede hos BUP, og det er jo rette instans. Bytte behandler?

Har selv en sønn med angstproblemer, og jeg forstår veldig godt hvor krevende dette er for deg. Man blir spist opp. Likevel tror jeg at trygghet samt hjelp hos riktig psykolog er veien å gå. 

Anonymkode: 8e1e9...b14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...