Gå til innhold

Du som elsker barnet ditt betingelsesløst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan føles det?

Hva føler du inni deg når barnet er krevende? Når det klorer og sparker, hva tenker du da?

Anonymkode: fd9a3...9c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når barnet er krevende prøver jeg å sette meg i barnets situasjon og se det fra deres perspektiv. Blir du avbrutt fra noe du holder på med, så selvfølgelig reagerer du. Får du ikke lov å bestemme over deg selv, så selvfølgelig blir du sur. 

Jeg kan bli irritert og lei meg når barnet mitt oppfører seg på en måte jeg er ukomfortabel med eller ikke liker, men jeg elsker barnet mitt allikevel uansett hvor mye det skulle slått seg på vranga. Det samme gjelder jo mannen min. Samme hvor mye vi eventuelt skulle være uenig eller krangle, vil jeg alltid kunne si "jeg elsker deg" og mene det. 

Er der naivt av meg og tro at alle har det sånn?

• Liker 8
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan føles det?

Hva føler du inni deg når barnet er krevende? Når det klorer og sparker, hva tenker du da?

De fleste foreldre elsker barna sine betingelsesløst. 
Ved utagering har jeg tenkt at det er en grunn for det. Trøtt? Sliten? For lite kontakt med forelder? Frustrasjon over noe. Var ikke klar til å avslutte leken. 
Så jeg føler ikke noe spesielt i slike situasjoner, annet enn medfølelse. En smule irritasjon kanskje, hvis man er sent ute til noe. Men viser ikke det til barnet. 

Anonymkode: ff6b2...3c8

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg tenker noe ala «Elsk synderen, hat synden».

Jeg elsker alle fire, men går bedre sammen med de som er lik meg. Tenker personlighet. 
Særlig ett har personlighetstrekk jeg ser er et problem, men jeg elsker henne likevel og strekker meg langt for å hjelpe henne. 

• Hjerte 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Elsker ungen betingelsesløst selv når jeg kan miste min pedagogiske korrekthet😗😗😗😅

AnonymBruker
Skrevet
Bacteria skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker noe ala «Elsk synderen, hat synden».

Jeg elsker alle fire, men går bedre sammen med de som er lik meg. Tenker personlighet. 
Særlig ett har personlighetstrekk jeg ser er et problem, men jeg elsker henne likevel og strekker meg langt for å hjelpe henne. 

Akkurat sånn har jeg det også. Tre barn, ett som utfordrer meg mer. Det er ikke sånn at jeg kjenner på svulmende kjærlighet i øyeblikk der jeg er sint på eller frustrert over barna, men kjærligheten ligger jo alltid der som en urokkelig grunnmur. 

Anonymkode: 93f89...1f8

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker barna betingelsesløst. Ingen tvil i mitt hjerte om det. Men jeg blir vist den første til å innrømme her at jeg både kan bli sint og irritert på barna oooog i tillegg vise det! Hender jeg kjefter óg. Men vi ordner opp, sier unnskyld og snakker mye om følelser.
Å elske betingelsesløst er for meg at de alltid vil ha meg og min kjærlighet uansett hva de hadde gjort, hvordan de presterer eller hvem de er. Det betyr ikke at jeg ikke blir sint på dem innimellom. 

Anonymkode: 1bf66...9cf

• Liker 21
  • Nyttig 1
Gjest BethD
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg elsker barna betingelsesløst. Ingen tvil i mitt hjerte om det. Men jeg blir vist den første til å innrømme her at jeg både kan bli sint og irritert på barna oooog i tillegg vise det! Hender jeg kjefter óg. Men vi ordner opp, sier unnskyld og snakker mye om følelser.
Å elske betingelsesløst er for meg at de alltid vil ha meg og min kjærlighet uansett hva de hadde gjort, hvordan de presterer eller hvem de er. Det betyr ikke at jeg ikke blir sint på dem innimellom. 

Signerer alt her

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om moren til Breivik fortsatt elsket ham betingelsesløst da han ble terrorist. 

Anonymkode: 89253...fa6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja... Sliter med at jeg tenker så kjipe tanker om barnet når det gjør sånt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvordan føles det?

Jeg føler en grunnleggende empati med barnet, og bekymrer meg for/forsøker å ta rede på hva som er bakgrunnen for at det utagerer. 

Selvfølgelig er det tilfeller hvor jeg blir irritert av trassanfall og krever skjerpings, men vi snakker alltid om det etterpå og prøver å finne ut av det. Jeg er opptatt av å si unnskyld om jeg har vært urimelig streng, og av å holde dialoglinjene åpne til enhver tid. Vi har bemerkelsesverdig få konflikter og trassutbrudd, og jeg føler at vi har et svært godt samarbeid, hvor begge "parter" ønsker å ha god stemning. Barnet er fire.

Anonymkode: 3ee9c...3b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan føles det?

blir sprø

samme her

Lurer på om moren til Breivik fortsatt elsket ham betingelsesløst da han ble terrorist. 

trodde ikke mora hans hadde vært snill med han som barn jeg

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg føler en grunnleggende empati med barnet, og bekymrer meg for/forsøker å ta rede på hva som er bakgrunnen for at det utagerer. 

Selvfølgelig er det tilfeller hvor jeg blir irritert av trassanfall og krever skjerpings, men vi snakker alltid om det etterpå og prøver å finne ut av det. Jeg er opptatt av å si unnskyld om jeg har vært urimelig streng, og av å holde dialoglinjene åpne til enhver tid. Vi har bemerkelsesverdig få konflikter og trassutbrudd, og jeg føler at vi har et svært godt samarbeid, hvor begge "parter" ønsker å ha god stemning. Barnet er fire.

Anonymkode: 3ee9c...3b9

riiight .. Det der var veldig textbook. Tror deg ikke

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mitt ene barn er nå tenåring og er over snittet krevende - henger med feil folk, tar feil valg konstant og krever mer eller mindre konstant tilsyn både på skolen og hjemme, men jeg elsker ungen uansett og uten betingelser. 

Anonymkode: 93e37...d91

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste foreldre elsker barna sine betingelsesløst. 
Ved utagering har jeg tenkt at det er en grunn for det. Trøtt? Sliten? For lite kontakt med forelder? Frustrasjon over noe. Var ikke klar til å avslutte leken. 
Så jeg føler ikke noe spesielt i slike situasjoner, annet enn medfølelse. En smule irritasjon kanskje, hvis man er sent ute til noe. Men viser ikke det til barnet. 

Anonymkode: ff6b2...3c8

Du viser aldri til barnet at du er irritert? Ok. Da er du nok er unikum😅. Blir aldri sint heller du da regner jeg med🙈. Hmmm

Anonymkode: 77f59...bd5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Blir sliten når barna utagerer, men jeg elsker de jo ikke noe mindre av den grunn 🤷‍♀️ Forsøker heller å forstå hvorfor de oppfører seg slik de gjør og se det fra deres perspektiv for å lettere finne en løsning. 

Anonymkode: 84f00...b80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker jo barnet mitt like mye når hun utagerer. Jeg blir jo irritert og sur og lei, men det har jo ingenting med min kjærlighet for henne. 

Og jeg kødder ikke, det sekundet det roer seg, er alt glemt ❤️

Anonymkode: d805e...b8a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan bli skikkelig irritert, ja sint og forbanna på barna. Aller mest inni meg, men noen ganger er det tydelig utenpå også. 

Men deres ræva oppførsel til tider gjør ikke at jeg er mindre glad i dem generelt. 

Men i kampens hete kjenner jeg ikke på kjærlige følelser. Det er helt normalt 🙂

Anonymkode: 4f5f8...703

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg elsker jo barnet mitt like mye når hun utagerer. Jeg blir jo irritert og sur og lei, men det har jo ingenting med min kjærlighet for henne. 

Og jeg kødder ikke, det sekundet det roer seg, er alt glemt ❤️

Anonymkode: d805e...b8a

enig. Da er de jo verdens skjønneste

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun elsket ham aldri, og derfor ble han også som han ble.

Anonymkode: a2aa1...c97

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (17 minutter siden):

trodde ikke mora hans hadde vært snill med han som barn jeg

Om man ikke er snill eller ei har ikke nødvendigvis noe med kjærlighet å gjøre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...