AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #1 Skrevet 20. mars 2022 Med å forstå hvorfor folk bruker så masse penger på disse dyre tingene. Jeg begynner bare å tenke på hvor lang tid det går før de kaster det, og hvor mye de har fra før som de bare kaster. Det som er bra er at disse bidrar til at jeg har en jobb, men moralisten i meg synes de kaster bort pengene sine. Anonymkode: da39f...5e8 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #2 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Med å forstå hvorfor folk bruker så masse penger på disse dyre tingene. Jeg begynner bare å tenke på hvor lang tid det går før de kaster det, og hvor mye de har fra før som de bare kaster. Det som er bra er at disse bidrar til at jeg har en jobb, men moralisten i meg synes de kaster bort pengene sine. Anonymkode: da39f...5e8 De som gjør at du har en jobb... Anonymkode: 529c4...064
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #3 Skrevet 20. mars 2022 Er det snakk om dyre klær? Anonymkode: 7d3da...94c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #4 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det snakk om dyre klær? Anonymkode: 7d3da...94c Nei. Det er snakk om ting. Anonymkode: da39f...5e8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #5 Skrevet 20. mars 2022 Skjønner hva du mener. Jeg jobbet på apotek før. Kvinner kom inn og kjøpte Vichi rynkekremer til 400kr. De har akkurat like dårlig dokumentert effekt som en Nivea krem til 30 kr. Synes synd på de som kjøpte. Anonymkode: 6d921...dbc 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #6 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skjønner hva du mener. Jeg jobbet på apotek før. Kvinner kom inn og kjøpte Vichi rynkekremer til 400kr. De har akkurat like dårlig dokumentert effekt som en Nivea krem til 30 kr. Synes synd på de som kjøpte. Anonymkode: 6d921...dbc Har du kilde til dette? Jeg handler aldri på apoteket. Det er det dyreste av alt. Bortsett fra en gang på et nettapotek i fjor, hadde ved en feil nedpriset noe alt for mye, så jeg kjøpte mange av det produktet til 80% avslag, dagen etterpå vurderte jeg å kjøpe litt til men da var prisen satt opp og det kostet 50% Anonymkode: da39f...5e8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #7 Skrevet 20. mars 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Har du kilde til dette? Jeg handler aldri på apoteket. Det er det dyreste av alt. Bortsett fra en gang på et nettapotek i fjor, hadde ved en feil nedpriset noe alt for mye, så jeg kjøpte mange av det produktet til 80% avslag, dagen etterpå vurderte jeg å kjøpe litt til men da var prisen satt opp og det kostet 50% Anonymkode: da39f...5e8 Det er jo det som er problemet. Fravær av evidens for både billige og dyre kremer. Anonymkode: 6d921...dbc 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #8 Skrevet 20. mars 2022 Problemet ditt er vel mer at du legger deg opp i ting som ikke er din sak, en såkalt "Karen" som barna er så opptatt av i dag. Anonymkode: c9877...cd3 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #9 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet ditt er vel mer at du legger deg opp i ting som ikke er din sak, en såkalt "Karen" som barna er så opptatt av i dag. Anonymkode: c9877...cd3 En «Karen» er jo en fullstendig gal kvinne?! Nei jeg står ikke på jobb og har meltdowns! Jeg sier ikke noe til dem så nei jeg legger meg ikke oppi det. Kan du ikke holde kjeft? Det er jo helt sykt å se på svarene til dere her inne, dere såkalte moralens voktere. Jeg klarer bare ikke å la være å tenke på at skrotet som blir av det. Du legger deg forresten oppi ting selv siden du kommer hit og sier hva jeg skal legge meg opp i. Anonymkode: da39f...5e8 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #10 Skrevet 21. mars 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo det som er problemet. Fravær av evidens for både billige og dyre kremer. Anonymkode: 6d921...dbc Dette stemmer ikke helt. Det finens virkestoffer i enkelte kremer som har dokumentert effekt. For eks retinol har dokumentert effekt på både pigmentflekker og kviser (må gjerne brukes i kombinasjon med en krem til for full effekt). Og når man bruker retinol, så tørker det ut huden, og man trenger fuktighetskrem. Det er forskjell på fuktighetskremer i form av hvilke ingridienser de bruker. Noen kan for eks irritere huden Så finnes det selvsagt billige fuktighetskremer uten noe særlig i seg. Det trenger man ikke med mindre det er noe som gjør at huden ens er tørr. For eks bruk av retinol. Solkremer er også noe som er veldig variabelt og som kan ha flere skadelige stoffer, eller ha ingridienser som har effekt på huden. 14 hours ago, AnonymBruker said: Med å forstå hvorfor folk bruker så masse penger på disse dyre tingene. Jeg begynner bare å tenke på hvor lang tid det går før de kaster det, og hvor mye de har fra før som de bare kaster. Det som er bra er at disse bidrar til at jeg har en jobb, men moralisten i meg synes de kaster bort pengene sine. Anonymkode: da39f...5e8 De liker følelsen de får av tingene, så det er jo en opplevelse som kan vare i 10 år for dem. De syntes vel den følelsen er verdt 400 kr spredt utover 10 år. Anonymkode: bf3d9...2f5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #11 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Med å forstå hvorfor folk bruker så masse penger på disse dyre tingene. Jeg begynner bare å tenke på hvor lang tid det går før de kaster det, og hvor mye de har fra før som de bare kaster. Det som er bra er at disse bidrar til at jeg har en jobb, men moralisten i meg synes de kaster bort pengene sine. Anonymkode: da39f...5e8 Fordi vi liker det? Jeg blir glad av å ha fine ting rundt meg. Kaster aldri noe med mindre det er ødelagt, de selges eller gis bort. Moralisten i deg kan jo tenke at det er bra noen kjøper nytt, slik at de som klapper seg på skulderen over å kjøpe brukt (og billig) får noe å kjøpe? Og bruktbutikker får noe og selge? Eller veldedige organisasjoner får noe å gi bort? (Så kommer det sikkert noen som påpeker at jeg må ha dårlig samvittighet og skriver dette for å forsvare meg. Vel, det sier mer om dem.) Anonymkode: 47ba6...192
Elaine Marley Skrevet 21. mars 2022 #12 Skrevet 21. mars 2022 Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå