Gå til innhold

Vansker du babyklær for seg med eget vaskemiddel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vasker du babyklær og hvilket vaskemiddel og evt skyllemiddel bruker du?

Anonymkode: 6cfa3...053

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasket det sammen med resten av familiens klær, med parfymefritt vaskemiddel. Ser ingen grunn til å vaske det alene.

• Liker 9
Skrevet

Har aldri brukt noe annet enn parfymefritt vaskemiddel og dropper alltid skyllemiddel uansett. Så ja, alt går sammen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vasket alle klær i husholdningen med allergivennlig vaskemiddel uten parfyme (parfymeri Milo for ull) også før vi fikk barn, så det har vi fortsatt med. Kjører alt som (i følge vaskeanvisningen) tåler det i tørketrommel. Aldri brukt skyllemiddel

Anonymkode: f1158...98d

AnonymBruker
Skrevet

Vasker for seg, men det er mest pga minsten går mest i ull. Resten tar jeg på samme klesvask. 

Anonymkode: f2a9c...edf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vasker alt vi eier med sensitiv Milo (ull/silke) eller sensitivt twindos vaskemiddel som doseres fra maskina, og bruker ikke skyllemiddel, så gjør ingen forskjell. 

Anonymkode: d3ff3...8ba

AnonymBruker
Skrevet

Det er anbefalt at både babyens og foreldrenes klær vaskes med parfymefritt vaskemiddel (som f.eks Blenda). Babyen skal jo også nær foreldrenes klær.

Anonymkode: 2a14b...68c

AnonymBruker
Skrevet

Vasker alt til baby sammen med vårt. Sorterer selvfølgelig ull for seg selv og 40/60/90 vask :) Bruker parfymefritt vaskemiddel, bruker svært sjelden skyllemiddel. Kjøper sånn «sensitiv» vaskepulver. Sitronsåpen «På stell» på bæsjeflekker osv :) 

Anonymkode: dc4d7...206

AnonymBruker
Skrevet

Siden vi har to barn med sensitiv hud fra før bruker vi kun parfymefri og allergivennlig flytende vaskemiddel. Alt vaskes sammen. Bruker ikke skyllemiddel.

Anonymkode: 6a2c5...c59

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker både babyklærne og klærne til resten av familien med parfymefritt vaskemiddel, og bruker ikke skyllemiddel. Det hadde vi gjort uansett, baby eller ikke. Men visse skyllemidler med parfyme er en guilty pleasure jeg har. Jeg elsker lukten, særlig i sengetøy. Tror det vekker barndomsminner. Men jeg har eksemhud, så jeg angrer alltid etterpå hvis jeg bruker det. 

Anonymkode: 388bc...399

Skrevet

To like tråder slått sammen.

Mynona, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Vaskes sammen ja. Er det noen som fortsatt bruker vaskemiddel med parfyme eller skyllemiddel?  

Anonymkode: 484be...0c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vaskes sammen ja. Er det noen som fortsatt bruker vaskemiddel med parfyme eller skyllemiddel?  

Ja, mange. 

Anonymkode: d684c...4f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Basert på det vi har fått av arva babytøy: ja

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei vi brukte allerede Neutral vaskemiddel før baby så trenger ikke det :)

Anonymkode: 2a3c8...26e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

🙋 Klærne føles ikke rene uten.

Anonymkode: 4e2cb...f70

Skrevet (endret)

Alt blir vaska med Neutral 0% her, og det føles alltid rent ut. Har jeg arvet klær som lukter skyllemiddel, lukter det ikke rent for meg og går rett i vask...

Endret av mingus
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan vasker du babyklær og hvilket vaskemiddel og evt skyllemiddel bruker du?

Anonymkode: 6cfa3...053

De første 3-4 mnd vasker jeg babyklær separat og blander det ikke med resten av skittentøyet. Bruker Blenda parfymefritt vaskemiddel og skyllemiddel. Evt. Neutral sitt.

Når babyen blir større går det sammen med resten og vaskes med vanlig OMO.

Anonymkode: 72c47...ecb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De første 3-4 mnd vasker jeg babyklær separat og blander det ikke med resten av skittentøyet. Bruker Blenda parfymefritt vaskemiddel og skyllemiddel. Evt. Neutral sitt.

Når babyen blir større går det sammen med resten og vaskes med vanlig OMO.

Anonymkode: 72c47...ecb

Hva er grunnen til at du vasker babytøyet separat? Er det pga vaskemiddelet eller andre grunner?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 20.3.2022 den 18.25):

Det er definitivt mange som bruker det ja. Jeg merker det særlig godt når barna har venner på besøk. Alle lukter hver sin type vaskemiddel/skyllemiddel og i gangen (hvor jakke og annet yttertøy har hengt i timene de har vært her) lukter det lenge etter at de har gått. Vi har arvet tøy som har luktet så sterkt av skyllemiddel at lukten ikke har gått bort selv etter mange vask.

Barn lukter mest vaskemiddel/skyllemiddel, mens overraskende mange voksne lukter en vanvittig blanding av alt mulig rart fordi de bruker så utrolig mange produkter med parfyme. Klærne de har på seg vaskes i vaskemiddel med lukt 1 etterfulgt av skyllemiddel med lukt 2, de vasker seg med såpe med lukt 3, bruker sjampo med lukt 4, smører huden med krem med lukt 5, bruker deodorant med lukt 6 og avslutter det hele med å spraye seg med parfyme med lukt 7. Jeg har mange ganger lurt på om de er immune mot sin egen lukt eller om det å omgi seg med så mye parfyme rett og slett har redusert luktesansen for jeg klarer ikke å forstå at de liker å gå rundt og lukte sånn. 

Endret av Arkana
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...