Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal skrive en søknad på en stillng som jeg har til samme avdelig. Det er kun en formalitet men jeg ønsker å skrive en bra søknad for det. Jeg aner ikke hvordan jeg skal starte fordi det er første gang jeg skrive en søknad til en stilling som jeg har. Er det noen som kan komme med tips til hvordan jeg kan starte søknaden?

Anonymkode: 26868...ae4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

«Hei! 

Jeg ser at dere har utlyst en stilling lik den jeg har hos dere, og jeg tillater meg derfor å søke på denne. 

Jeg har vært ansatt i denne bedriften siden… jeg har nyttig erfaring, Osv.»

Skriv hvilke arbeidsoppgaver du trives med og skriv hvorfor de bør ansatte deg videre 😊

Jeg skrev en liknende søknad i fjor, noe jeg syns var vanskelig. Hvordan søker man på sin egen stilling, lissom? 
Det var ikke lett, men jeg synes hvert fall det var viktig å skrive hva jeg likte med jobben, min læringskurve det året jeg hadde vært ansatt, og hvorfor jeg ønsket jobben videre. 
Det er ikke en jobb jeg brenner for, men jeg måtte legge på litt, siden jeg ikke hadde noe annet jobbalternativ. Det funket, og jobben ble min videre 😊(dette var samme stilling, men videre vikariat). Helt snålt å måtte søke på nytt, men som du sier - det var det formelle som måtte være i orden. 

Anonymkode: 9a22d...5ef

AnonymBruker
Skrevet

Start som vanlig. Introduser deg selv med fullt navn, hvem du er og hvorfor du søker på stillingen. Og husk, det er fordelaktig for dem at du fortsetter i jobben fordi de da slipper opplæring av nytt personell. Det kan være lurt å bruke et avsnitt på å overbevise dem om dette. Det samme med at du er godt kjent med arbeidsmiljøet og kollegaer, som betyr mye på arbeidsplasser. 

Jeg skjønner at det er litt keitete å søke på sin egen stilling, men du skal skrive søknaden for den som skal ansette, ikke for deg selv. Så tenk mest på hva den som skal ansette vil vite om hvorfor du vil fortsette å jobbe der. Det er jo ikke gitt at man vil gjøre det. 

Anonymkode: 11d0e...9e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...