Gå til innhold

Hvilken gulost foretrekker du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken gulost synes du er best? Hvilken pleier du å kjøpe?

Anonymkode: cfc81...740

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: dd834...de3

• Liker 2
Skrevet

I hverdagen blir det Synnøve Gouda. Synnøve Gulost og Tine Norvegia smaker null og nix.

Gjest Adobyen
Skrevet
♥ skrev (6 minutter siden):

I hverdagen blir det Synnøve Gouda. Synnøve Gulost og Tine Norvegia smaker null og nix.

Jeg kjøper vanligvis Norvegia, men hadde antakelig strøket i en blindtest.

AnonymBruker
Skrevet

Norvegia...er osten jeg vil ha.

Anonymkode: dd4f4...f10

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jarlsberg.

Anonymkode: a37e9...e46

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Norvegia selvfølgelig 

Skrevet

Jeg kjøper Norvegia.

AnonymBruker
Skrevet

Gräddost. gjerne havarti.

Anonymkode: 94c74...209

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jarlsberg eller vellagret norvegia.

Anonymkode: 41de8...3a3

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis det er snakk om norske masseprodusert fabrikkost:

Østavind, Vellagret Norvegia og Synnøve Gauda.

I den rekkefølgen.

• Liker 2
Skrevet

Østavind er ny favoritt i heimen. Ellers går det i Jarlsberg og Norvegia alt etter som pris og lyst. 

Skrevet

Min favoritt hvitost er Norvegia. Gjerne den Fyldige eller Vellagra. Norvegia vinner siden den er relativt mild i smaken. Selv de med mer smak, er fortsatt midle i smaken.

Men Østavind er en stor favoritt også. Den smuldrer mer, ikke like smidig som Norvegia, men mye smak og god krystallisering 😄

Jarlsberg blir fort for søt i smaken. Men kan være godt i en osteblanding på pizza, i saus ol.

Edamer smakte jeg for første gang nå nylig, da var den rundt 4 år gammel. Mye smak, smuldret skikkelig opp, men ga god smak til ostesaus 😋

Alpeosten er også en god ost. Har ikke spist for mye av den. Den har også en noe mer kraftig smak.

Den Norge Cheddaren til Tine var annerledes enn forventet, for cheddar assosierer jeg med «McDonald» ost, god. Men har ikke spise for mye av den bare som «ost» 😅

• Liker 1
Skrevet

Veldig glad i enten østavind eller jarlsberg, men grunnet pris blir det som regel synnøve gouda eller en nederlandsk gouda de har på coop.

Skrevet

Foretrekker av idealistiske grunner å kjøpe norsk ost når jeg kan, og der er favorittene Bufar fra Valdresmeieriet, Gammel-Erik, alpeost, edamer,  jarlsberg og vellagret sveitserost.

Av utenlandske oster liker jeg emmenthaler, engelsk cheddar, gruyere (helst grottelagret) og comte.

Hvite faste oster er litt undervurdert, synes jeg. Det finnes jo en enorm variasjon og mange gode smaker å utforske  :) 

AnonymBruker
Skrevet

Den beste kvitosten er utan tvil Norvegia! 

Anonymkode: 97340...a68

Skrevet (endret)

Favoritten til hverdags er nok Jarlsberg, synes Norvegia blir alt for tam i smaken. Jeg har ikke smakt Østavind før tror jeg, så den går nok i handlevogna neste gang. 

Endret av Lacuna
  • Hjerte 1
Gjest Huldretusse
Skrevet

Foretrekker faktisk vegansk ost. Coop sin skivet naturell. 

AnonymBruker
Skrevet

Østavind,  gradost, norvegia

Anonymkode: f3f1d...6a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...