Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så jævlig lei av jobben min.. har et engasjement som varer ut juni. Og har allerede en ny arbeidsavtale et annet sted som er fom august.

Hvorfor er jeg lei av jobben min? 
konstant underbemanning, dårlig arbeidsmiljø, krangling med sjef uten at noe endres. Blir rett og slett deprimert av å være der. Gruer meg til å dra dit, er sur hele arbeidstiden, og helt utmattet når jeg kommer hjem.

jeg har masse sparepenger så trenger sånn sett ikke lønn. Men samtidig vil jeg tape ca 70k etter skatt om jeg ikke jobber de tre siste måndene jeg har igjen

hva ville dere gjort? Holdt ut de siste tre måndene eller bare gitt faen og gjort det som gjør deg glad? Om jeg sier opp vil jeg bruke tid på hobbyer, begynne å trene igjen, og rett og slett bare ikke stresse for en gangs skyld. Neste arbeidsavtale er bundet til 4 år så får ikke fri igjen på lenge

Anonymkode: 50d8e...a43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

har 1 mnd oppsigelse så vil egt bare tape 2 mnd med lønn

AnonymBruker
Skrevet

Ta deg de tre månedene fri du, tenker jeg. Høres sykt digg ut, og du har jo råd til det. Sikkert fint å gå ting litt på avstand, og dyrke seg selv en periode, før en hiver seg på hamsterhjulet igjen. Penger er ikke alt, i hvertfall når du har som du trenger.

Anonymkode: 742ef...c02

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville sagt opp og heller redusert forbruket til et minimum for å delvis kompensere for tapet. Spesielt hvis den nye jobben din er en sikker jobb.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si opp, jobb ut oppsigelsestiden, og gjør det meste ut av en ekstra lang sommerferie :)

Anonymkode: 6790d...026

AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (3 minutter siden):

Jeg ville sagt opp og heller redusert forbruket til et minimum for å delvis kompensere for tapet. Spesielt hvis den nye jobben din er en sikker jobb.

Har egt ikke så mange utgifter, dyreste er husleie og har over 260k kr på sparekonto

men fortsatt sååå usikker..

AnonymBruker
Skrevet

Si opp jobben og lei en billig leilighet i Spania

Anonymkode: b1ec7...5a0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Si opp jobben og lei en billig leilighet i Spania

Anonymkode: b1ec7...5a0

Har leieutgifter hjemme da så kan ikke ta meg råd til det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er så jævlig lei av jobben min.. har et engasjement som varer ut juni. Og har allerede en ny arbeidsavtale et annet sted som er fom august.

Hvorfor er jeg lei av jobben min? 
konstant underbemanning, dårlig arbeidsmiljø, krangling med sjef uten at noe endres. Blir rett og slett deprimert av å være der. Gruer meg til å dra dit, er sur hele arbeidstiden, og helt utmattet når jeg kommer hjem.

jeg har masse sparepenger så trenger sånn sett ikke lønn. Men samtidig vil jeg tape ca 70k etter skatt om jeg ikke jobber de tre siste måndene jeg har igjen

hva ville dere gjort? Holdt ut de siste tre måndene eller bare gitt faen og gjort det som gjør deg glad? Om jeg sier opp vil jeg bruke tid på hobbyer, begynne å trene igjen, og rett og slett bare ikke stresse for en gangs skyld. Neste arbeidsavtale er bundet til 4 år så får ikke fri igjen på lenge

Visste ikke at det fantes bindingstider i arbeidslivet. 4 år liksom. 

Hvis du setter fokus at motivasjonen kun er pengene, så bør du holde ut. 

Anonymkode: be5a1...4af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har leieutgifter hjemme da så kan ikke ta meg råd til det

Kjøp bolig vel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kjøp bolig vel. 

Er ikke det jeg spør om

AnonymBruker
Skrevet

Flere med tanker?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Visste ikke at det fantes bindingstider i arbeidslivet. 4 år liksom. 

Hvis du setter fokus at motivasjonen kun er pengene, så bør du holde ut. 

Er studier i samarbeid med en arbeidsplass så er bundet i fire år ja. Kan ikke si opp uten å slitte på stuidet også og det skal jeg ikke

Skrevet (endret)

I ditt tilfelle hadde jeg uten tvil sendt oppsigelse, jobbet ut april og hatt fri de beste månedene av året, mai, juni og juli. Det er jo luksus at du har en ny jobb å gå til i august, og ikke verdt å slite seg ut for skarve 2 måneder med lønn. Fritid er mer verdt enn penger i mine øyner. Særlig nå postpandemi og at vi går mot dårlige økonomiske tider. Ville levd livet litt nå. Så lenger du ikke forbruker så mye at du tømmer sparekontoen helt så tenker jeg det er innafor, og med 260 på sparekonto så tror jeg ikke du lider noen nød. Du får vel utbetalt feriepenger når du slutter også. Go for it! 

Endret av missmcbeal
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Og skal du tenke økonomisk, så lønner det seg i det lange løp å prioritere helsen din. 2 mnd med lønn er ikke verdt det om du møter veggen og får et lenger opphold i arbeidslivet.

AnonymBruker
Skrevet
missmcbeal skrev (Akkurat nå):

Og skal du tenke økonomisk, så lønner det seg i det lange løp å prioritere helsen din. 2 mnd med lønn er ikke verdt det om du møter veggen og får et lenger opphold i arbeidslivet.

Er akkurat dette jeg også tenker. Om jeg ikke sier opp må jeg nesten sykemeldes. Har null privatliv etter jobb fordi jeg er så utmattet

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si opp og nyt sommeren! Hvem vet når du neste gang får tatt deg en lang ferie! 

Sist gang jeg hadde en måned fri var i 2006…

Anonymkode: f8664...d33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si opp og nyt livet i to deilige mnd! En no brainer. Kos deg☀️

Anonymkode: b252c...693

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er akkurat dette jeg også tenker. Om jeg ikke sier opp må jeg nesten sykemeldes. Har null privatliv etter jobb fordi jeg er så utmattet

ts

Høres ikke bra ut, og du bør enten slutte eller sykemeldes, viss du tror du får sykemelding så er jo det bedre da du får økonomiske rettigheter (men det er jo opp til legen å vurdere sykemelding). Haken ved sykemelding er at du kanskje bare får for en kort periode om gangen, og ikke klarer å slappe av helt siden du fortsatt kanskje må tilbake/må forholde deg til jobben ut juni. 

Jeg har vært i nesten samme situasjon som deg, at jeg hadde en midlertidig kontrakt som snart gikk ut, men vurderte lenge om jeg skulle bite i meg å jobbe ut kontrakten, eller rett og slett slutte uten ny jobb å gå til. Det var høyt arbeidspress, masse konflikter osv., og jeg begynte å slite med kvalme, magevondt, humørsvinginger, trang til å gråte på jobb, likgyldighet med mer. Masse røde flagg. Men følte ikke jeg var syk nok til at legen ville sykemelde meg, jeg var jo høyst fungerende i hverdagen og virket nok ok for de som ikke visste om det. For min del var det litt verre da jeg ikke hadde ny jobb å gå til. Fant ut at det ikke spilte noen rolle ifht. å gå ut kontrakten eller ikke mtp. dagpenger, da jeg ble tilbudt en ny midlertidig kontrakt etter den andre gikk ut, så jeg ville uansett få karenstid på dagpenger om jeg sluttet fortløpende eller når den opprinnelige kontrakten gikk ut. Så jeg måtte enten velge å gå i jobben til jeg fant noe nytt, eller ta konsekvensen av å gå 4 mnd uten inntekt. Jeg hadde som deg en del sparepenger og lave kostnader, og hadde faktisk mulighet til det selv om det var skummelt å ta et stort innhugg i sparekontoen og hull i CVen. 

Jeg bestemte meg for å prioritere helsen min og har ikke angret, så jeg sa opp jobben og sluttet 2 mnd før den opprinnelige kontrakten gikk ut. Jeg fikk det raskt bedre med seg med en gang jeg sluttet og den siste måneden gikk mye lettere da jeg så lyset i enden av tunellen. Nå er det skyhøyt sykefravær på den gamle arbeidsplassen og jeg fikk akkurat greie på en kollega har blitt sykemeldt og skal slutte, og en annen kollega som jeg hadde veldig nært forhold til, har dessverre møtt veggen nå og tror hun blir borte lenge, da hun har presset seg over tid. Hun vet ikke om hun kommer tilbake i denne jobben. Veldig trist, da hun er en veldig flink og ressurssterk person som hele tiden har strukket seg langt, men jobben har rett og slett ødelagt henne.

Sett i ettertid, så er jeg glad for at jeg tok alle symptomene mine på alvor og sluttet før det ble for ille.

Endret av missmcbeal
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
missmcbeal skrev (1 minutt siden):

Høres ikke bra ut, og du bør enten slutte eller sykemeldes, viss du tror du får sykemelding så er jo det bedre da du får økonomiske rettigheter (men det er jo opp til legen å vurdere sykemelding). Haken ved sykemelding er at du kanskje bare får for en kort periode om gangen, og ikke klarer å slappe av helt siden du fortsatt kanskje må tilbake/må forholde deg til jobben ut juni. 

Jeg har vært i nesten samme situasjon som deg, at jeg hadde en midlertidig kontrakt som snart gikk ut, men vurderte lenge om jeg skulle bite i meg å jobbe ut kontrakten, eller rett og slett slutte uten ny jobb å gå til. Det var høyt arbeidspress, masse konflikter osv., og jeg begynte å slite med kvalme, magevondt, humørsvinginger, trang til å gråte på jobb, likgyldighet med mer. Masse røde flagg. Men følte ikke jeg var syk nok til at legen ville sykemelde meg, jeg var jo høyst fungerende i hverdagen og virket nok ok for de som ikke visste om det. For min del var det litt verre da jeg ikke hadde ny jobb å gå til. Fant ut at det ikke spilte noen rolle ifht. å gå ut kontrakten eller ikke mtp. dagpenger, da jeg ble tilbudt en ny midlertidig kontrakt etter den andre gikk ut, så jeg ville uansett få karenstid på dagpenger om jeg sluttet fortløpende eller når den opprinnelige kontrakten gikk ut. Så jeg måtte enten velge å gå i jobben til jeg fant noe nytt, eller ta konsekvensen av å gå 4 mnd uten inntekt. Jeg hadde som deg en del sparepenger og lave kostnader, og hadde faktisk mulighet til det selv om det var skummelt å ta et stort innhugg i sparekontoen og hull i CVen. 

Jeg bestemte meg for å prioritere helsen min og har ikke angret, så jeg sa opp jobben og sluttet 2 mnd før den opprinnelige kontrakten gikk ut. Jeg fikk det raskt bedre med seg med en gang jeg sluttet og den siste måneden gikk mye lettere da jeg så lyset i enden av tunellen. Nå er det skyhøyt sykefravær på den gamle arbeidsplassen og jeg fikk akkurat greie på en kollega har blitt sykemeldt og skal slutte, og en annen kollega som jeg hadde veldig nært forhold til, har dessverre møtt veggen nå og tror hun blir borte lenge, da hun har presset seg over tid. Hun vet ikke om hun kommer tilbake i denne jobben. Veldig trist, da hun er en veldig flink og ressurssterk person som hele tiden har strukket seg langt, men jobben har rett og slett ødelagt henne.

Har virdert å gå til legen, men er redd for at det skal gjøre alt værre. En kollega er sykemeldt pga samme som jeg opplever pg hun står nå i et helvette. Arb plass nekter å tilrettelegge, de bare maser og kjefter og endret helt væremåten mot henne. Sjef gidder ikke å følge opp heller. Så er redd for at det samme vil skje med meg. Vil bare stikke og aldri ha noe å gjøre med de folka igjen

ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...