Gå til innhold

Kjæreste til eksmann være med på skoleavslutninger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eksmann gikk fra meg for 2 1/2 år siden etter mange års samliv. Vi har to barn sammen. Han fant en ny på Tinder før det ble slutt, ei ung jente som er 19 år yngre enn ham, er nå i begynnelsen av 20-årene.  Hun blokkerte meg på Facebook tidlig, uten at jeg hadde gjort henne noe.
Selvfølgelig har dette bruddet vært tungt, det er vanskelig å takle når det skjer på den måten. 
Nå kjenner jeg at jeg gruer meg til skoleavslutninger med barna. Nå har vi levd i 2 år med pandemi, så alt har vært avlyst. Men regner med at det blir mer normalt i år. Jeg synes det er vanskelig å skulle være på slike tilstelninger når jeg vet at hun også skal være til stede, det er jo hun som er grunnen til at det ble slutt. 

Er det noen som har noen råd om hvordan jeg best mulig skal takle dette? Tanken på å være til stede sammen med henne byr meg i mot. Vet ikke hva barna tenker om at hun skal være med. Tror ikke de har noe spesielt godt forhold til henne. Men vet jo at barnas ønsker skal settes først. 

Anonymkode: 90cf4...9bd

• Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min eksmann gikk fra meg for 2 1/2 år siden etter mange års samliv. Vi har to barn sammen. Han fant en ny på Tinder før det ble slutt, ei ung jente som er 19 år yngre enn ham, er nå i begynnelsen av 20-årene.  Hun blokkerte meg på Facebook tidlig, uten at jeg hadde gjort henne noe.
Selvfølgelig har dette bruddet vært tungt, det er vanskelig å takle når det skjer på den måten. 
Nå kjenner jeg at jeg gruer meg til skoleavslutninger med barna. Nå har vi levd i 2 år med pandemi, så alt har vært avlyst. Men regner med at det blir mer normalt i år. Jeg synes det er vanskelig å skulle være på slike tilstelninger når jeg vet at hun også skal være til stede, det er jo hun som er grunnen til at det ble slutt. 

Er det noen som har noen råd om hvordan jeg best mulig skal takle dette? Tanken på å være til stede sammen med henne byr meg i mot. Vet ikke hva barna tenker om at hun skal være med. Tror ikke de har noe spesielt godt forhold til henne. Men vet jo at barnas ønsker skal settes først. 

Du biter tennene sammen og later som ingenting. Dere trenger ikke stå sammen, eller du kan stå slik at du ikke ser dem. Prøv å tenk og fokuser på barnas beste. De må uansett forholde seg til dere alle 3, og det beste for dem er at de ser at dere klarer å hilse på hverandre i det minste. Husk alltid at de er ufrivillig i midten av dette. Det kommer til å gå mye bedre enn du tror, og blir lettere og lettere for hver gang! 

Anonymkode: 87acb...b0f

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Du tar deg sammen og svelger kameler. Så enkelt er det. Er der selv. Mine barn elsker sin bonusmor. Det er sår, men deres behov kommer først 

Anonymkode: 0f74c...55c

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo hun som er grunnen til at det ble slutt? 
Nei, det er det ikke. At det skulle bli slutt mellom dere to som et par var din manns valg. Og det er et helt ok valg - ingen av oss går inn i forhold og tror at de skal vare livet ut. Vi er voksne mennesker, ikke barn.

Men det vi gjør er at vi går inn i rollen som foreldre med forståelsen av at den varer livet ut. Og at vårt forhold til barnas andre forelder - som vi har valgt ut fra vår absolutt beste kompetanse og evne til å velge den aller, aller beste med-forelderen våre barn kan få (for kun det beste er godt nok for egne barn!) - vil vare livet ut. 

Dette er rollen du er i nå. Forelder. Den som varer evig. Den som medfører å være kompis med mannen, livet ut. Å invitere han (og hans nye, og hennes barn og deres felles) til alt av bursdager, påske, jul og ferie. Å heie på fotballaget sammen, dra på hytta sammen. Fordi dere sammen, livet ut, er foreldre. Og fordi å være foreldre overgår langt å være kjærester. Som er meget midlertidig og ganske uvesentlig.

Anonymkode: 4f9af...9fb

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tar kanskje ikke så lang tid før hun går ifra ham for en spreking på under 30, og problemet er løst 😏

Anonymkode: 821b2...e4a

• Liker 6
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å finne på litt hevn i det daglige. Alt som kan gjøre livet hennes vanskeligere, men som ikke direkte kan spores tilbake til deg.

Anonymkode: 612d5...f8e

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Sett dine barns ønsker før ditt eget ego -behov. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Stoltmortil2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøv å finne på litt hevn i det daglige. Alt som kan gjøre livet hennes vanskeligere, men som ikke direkte kan spores tilbake til deg.

Anonymkode: 612d5...f8e

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det tar kanskje ikke så lang tid før hun går ifra ham for en spreking på under 30, og problemet er løst 😏

Anonymkode: 821b2...e4a

De er på Tinder begge to. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare rister dette av deg.  Det er ikke hennes skyld, uansett vi elsker å hate damene og ikke mennene som svikter oss.  Beste du kan gjøre er å jobbe med dine egne følelser slik du kan komme deg videre i livet ditt.   Han er ikke verdt å savne, og at hun er 19 år yngre er bare flaut.  

Anonymkode: b7184...d39

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Asså hu har jo ikke noe der og gjøre du trenger jo ikke godta hun kommer 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei, det er det ikke. At det skulle bli slutt mellom dere to som et par var din manns valg. Og det er et helt ok valg - ingen av oss går inn i forhold og tror at de skal vare livet ut. Vi er voksne mennesker, ikke barn.

Men det vi gjør er at vi går inn i rollen som foreldre med forståelsen av at den varer livet ut. Og at vårt forhold til barnas andre forelder - som vi har valgt ut fra vår absolutt beste kompetanse og evne til å velge den aller, aller beste med-forelderen våre barn kan få (for kun det beste er godt nok for egne barn!) - vil vare livet ut. 

Dette er rollen du er i nå. Forelder. Den som varer evig. Den som medfører å være kompis med mannen, livet ut. Å invitere han (og hans nye, og hennes barn og deres felles) til alt av bursdager, påske, jul og ferie. Å heie på fotballaget sammen, dra på hytta sammen. Fordi dere sammen, livet ut, er foreldre. Og fordi å være foreldre overgår langt å være kjærester. Som er meget midlertidig og ganske uvesentlig.

Det er vel ikke akkurat vanlig å ha med eksen på alt av ferier, bursdager og høytider. 

Anonymkode: 8fe9d...3cb

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvordan skal jeg klare det, når samarbeidet er dårlig, og han oppfører seg som om han hater meg? 

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg har bestandig blitt med på avslutninger,fotball osv med bonusbarna mine,på lik linje som med mitt barn.

De har blitt lei seg om jeg har vært syk og ikke hadde mulighet til å bli med.

Jeg er glad i bonusbarna mine,og viser dette ved å stille opp for de,bl.a.på slike arrangementer.

De setter veldig stor pris på det.

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det forholdet med din ex hadde jo uansett gått dit høna sparker, han lagde seg nok ikke Tinder profil uten grunn. Og det er ikke den nye kjæresten sin skyld. Du får legge sinne ditt på rett person.

Anonymkode: 65075...353

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Kaneel skrev (8 minutter siden):

Asså hu har jo ikke noe der og gjøre du trenger jo ikke godta hun kommer 

Hun er jo stemor til barna?

De setter sikkert stor pris på at hun er der for de.

Man må tenke på barnas beste, ikke på bruddet mellom foreldrene.

Dersom barna uttrykker at de ikke liker det derimot,er det en annen sak.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Stoltmortil2 skrev (3 minutter siden):

Hvordan skal jeg klare det, når samarbeidet er dårlig, og han oppfører seg som om han hater meg? 

Fuck ham, fokuser på deg og barna dine. 

Han og den 20år yngre kjæresten har åpent forhold og er på tinder begge to, beklager men hva kan du egentlig forvente fra den kanten. 

Anonymkode: 03a78...8b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Stoltmortil2 said:

Gi det litt tid. Han har sikkert sine frustrasjoner over tiden i ekteskapet deres som han må komme over.

Anonymkode: e3219...3bf

Skrevet

Er du helt sikker på at hun skal være med? 

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...