Gå til innhold

Reise med barn i Europa til sommeren?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har barn på 10 og 14 år, og vi har lyst til å reise til sydligere strøk til sommeren. Vi voksne er fullvaksinert. Tenåringen har fått en dose, 10-åringen uvaksinert. Noen som har noen anelse om hvordan reglene er i feks Italia, Spania, Portugal, Hellas? Innreise er en ting, vi kan teste barna, men problemet er jo hvis de må testes daglig for å få komme inn på restauranter og severdigheter. Tenker at det enkleste vel er Danmark, men vi har så lyst på sol og varme garantert 😊

Anonymkode: f6057...207

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bestilt tur til London, og om jeg skal være helt ærlig, har jeg ikke sjekket restriksjonene der. Satser på at det ordner seg… 13-åring med to vaksiner, og 11-åring med en vaksine + hatt covid (men han fikk covid mindre enn to uker etter at han ble vaksinert, så det teller vel ikke som to doser…). 
Såvidt jeg vet varierer restriksjoner mye fra land til land, også for barn. Jeg ville vurdert å vaksinere (ferdig) ungene hvis det var meg. Jeg ville gjort det med min yngste også, men vi rekker det neppe før vi drar, siden det skal gå ganske lang tid mellom covid-infeksjon og vaksine, tror jeg… 

Anonymkode: 12886...d04

AnonymBruker
Skrevet

det er jo veldig ulikt fra land til land. Men tror de fleste steder holder det å være fullvaksinert eller vise en negativ pcr ved ankomst til landet. Få steder du må teste daglig for å gå ut å spise osv.

når det er sagt tror jeg de fleste restriksjoner letter når sommeren kommer. se på engeland nå - alle kan reise dit uten koronapass og alt mikk makket. kun vanlig pass. akkurat som før 😄

Anonymkode: a1252...619

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi har bestilt tur til London, og om jeg skal være helt ærlig, har jeg ikke sjekket restriksjonene der. Satser på at det ordner seg… 13-åring med to vaksiner, og 11-åring med en vaksine + hatt covid (men han fikk covid mindre enn to uker etter at han ble vaksinert, så det teller vel ikke som to doser…). 
Såvidt jeg vet varierer restriksjoner mye fra land til land, også for barn. Jeg ville vurdert å vaksinere (ferdig) ungene hvis det var meg. Jeg ville gjort det med min yngste også, men vi rekker det neppe før vi drar, siden det skal gå ganske lang tid mellom covid-infeksjon og vaksine, tror jeg… 

Anonymkode: 12886...d04

Takk for svar! 

Ja, vurderer dose 2 for eldste. Yngste har nettopp hatt covid. Jeg får gå inn og sjekke det enkelte lands restriksjoner. Mye kan jo også endre seg før sommeren 😊 London frister også veldig. God tur dit! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

det er jo veldig ulikt fra land til land. Men tror de fleste steder holder det å være fullvaksinert eller vise en negativ pcr ved ankomst til landet. Få steder du må teste daglig for å gå ut å spise osv.

når det er sagt tror jeg de fleste restriksjoner letter når sommeren kommer. se på engeland nå - alle kan reise dit uten koronapass og alt mikk makket. kun vanlig pass. akkurat som før 😄

Anonymkode: a1252...619

Takk for svar!

Ja, får satse på at alt letter fremover 😊 Savner å reise, som før!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...