AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #1 Skrevet 20. mars 2022 Trenger litt veiledning tror jeg. Føler jeg er i et svart hull av forvirring og trenger desperat hjelp til å finne ut hva jeg skal gjøre, fungerer ikke. Gikk ut fra et forhold med en mann jeg trodde jeg skulle dele livet mitt med, for 8 mnd siden ca. Historien bak bruddet er komplisert, men kort fortalt sviktet han meg i mitt livs største mareritt. Sto alene i alt i rundt to år, med både advokater, rettsaker og alle følelsene og traumene som følgte med. Han var ikke der for meg, ikke litt engang. Da jeg klarte å komme meg litt på overflata etter at ting hadde roet seg, begynte jeg å se hva som egentlig hadde skjedd. Jeg ble veldig sint og lei meg, prøvde utallige ganger å snakke med han uten å bli møtt på det. Jeg syklet sakte men sikkert ut av forholdet. Da han innså en kveld at jeg var på tur ut, førte det til at det ble svart for han og han tok tak i meg, noe som ikke hjalp på mine traumer. Jeg kom meg ut, kjøpte meg leilighet, prøvde alt jeg kunne å starte et nytt liv. Fant meg en fantastisk mann som virkelig viser meg hver dag at han bryr seg, elsker meg og er der for meg. Likevel er jeg trist og lei meg, for jeg savner eksen min. Savner det vi hadde FØR alt skjedde. Han er lei seg og har prøvd mye for å få meg til å innse at han har gjort mye feil. Han har også søkt hjelp og jeg ser at det er en endring der, noe som er vondt. Jeg elsker han, men er redd jeg skal gå i samme fella selvom han forteller og prøver å vise alt han har med at det aldri kommer til å skje. Han sier han ikke kommer til å avslutte hjelpa fra de forskjellige instansene, noe som er greit. Har fått tilbud om å være med også, evnt få snakke med psykologen hans alene blant annet. Hva skal jeg gjøre? Skal jeg ta en sjanse å prøve på nytt med denne mannen og la han prøve å vise meg at det er en endring eller skal jeg droppe det? Er vanskelig, spesielt siden jeg har prøvd å gått videre med noen andre. Mulig det ikke er det lureste heller, da det er kort tid siden bruddet. Del gjerne dine tanker, jeg er rådløs…. Anonymkode: 7c33a...dbd
anonymbruker2312 Skrevet 20. mars 2022 #2 Skrevet 20. mars 2022 Veldig trist i å høre hva du har gått gjennom, kan ikke være lett.. Først og fremst vil jeg anbefale deg om å aldeles ikke gå tilbake. Ikke la følelsene dine ta overhånd. For det første har han ikke hjulpet deg eller vært der for deg gjennom dine vanskelige tider, hvor du selv sier at du har prøvd mange ganger å fortelle han det. Dette viser tydelig at han egentlig ikke bryr seg om deg. Det ser ut som om han nå som han har mistet deg prøver å få deg tilbake, endrer seg nå som han har innsett at han mistet deg. Hvorfor var ikke dette i tankene hans mens dere var i et forhold? Når du selv prøvde å si det flere ganger? Fordi han rett og slett ikke brydde seg nok, og tenkte "jaja". Må det et brudd til før de forstår at noe må gjøres? Jeg kan garantere deg at hvis for eksempel dere hadde funnet tilbake til hverandre igjen, så hadde han ikke holdt avtalen med sin psykolog lenge. Det ser ut som om han kun gjør det for å imponere deg, prøve å vinne deg tilbake, ikke for å virkelig endre seg selv. Dette er et svært farlig manipuleringstriks, gjerne brukt av narsissister, hvor de gjør alt i sin makt for å få det som de vil. Han viste deg svart på hvitt hvem han egentlig var i forholdet deres. Du har funnet deg nå en mann som virkelig ser deg og elsker deg, du bør ikke la dette gå. Ikke la følelsene dine for eksen din ta overhånd, bruk hodet. Man kommer så mye lengre med det. 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #3 Skrevet 20. mars 2022 Jeg tenker vel at du burde være alene litt. Eksen høres ikke god ut, og han nye er vel bare en plassfyller? Du burde bli litt mer selvstendig Anonymkode: 88231...41b 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #4 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg tenker vel at du burde være alene litt. Eksen høres ikke god ut, og han nye er vel bare en plassfyller? Du burde bli litt mer selvstendig Anonymkode: 88231...41b Like interessant hver gang man skriver her inne, enkelte velger å kun svare på en brøkdel av innlegget. Hvis du ser lenger ned, ser du at jeg skriver selv at det muligens ikke har vært det smarteste valget å gå så fort inn i noe nytt. Likevel har denne nye mannen i livet vært en stor støttespiller for meg både under og etter bruddet, mtp traumer fra det man har opplevd tidligere som ikke ble bearbeidet. Så er litt vanskelig situasjon, ikke bare en partner men en veldig god venn og samtalepartner. TS Anonymkode: 7c33a...dbd 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 9.02): Ikke gå tilbake! Anonymkode: e9524...41e Hvorfor? Ønsker gjerne at du utdyper dine meninger 😕 TS Anonymkode: 7c33a...dbd
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #7 Skrevet 22. mars 2022 Se hva du selv skriver: gå tilbake eller fortsette livet? Du sier indirekte at ved å gå tilbake, så fortsetter ikke livet ditt. Du har erfart at han ikke stiller opp for deg, en som var grei da alt var fint og flott. Men så snart du møter motstand i livet, så stiller han ikke opp. Han tar fysisk tak i det når du ønsker å forlate han. Du ønsker en fantasi og en drøm. Så fort du igjen opplever noe vanskelig, vil han stå og se på fra sidelinjen. Han er absolutt ikke noe å samle på. Selv om han kanskje får hjelp nå, så vil dere fort havne i de samme sporene som tidligere. Anonymkode: 32151...7c8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå