Gå til innhold

Broren min inviterte meg ikke i dåpen til nevøen min :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utrolig lei meg nå. Vi er 3 søsken, der 2 av mine søsken har samme mor, men  vi har alle samme far. Det ene søskenet har masse issues og vi har ikke kontakt. Etter at hun var voldelig mot meg, løy, stjal og generelt sa masse stygt til meg over flere år så sa jeg fra at nå holder det. Faren vår er feig og sier ingenting. Min bror og jeg har derimot god kontakt og møtes jevnlig. Så ser jeg på snap at de har dåp for nevøen min i dag! Og jeg er ikke invitert :( Dette er veldig vondt. 

Har ikke noe uoppgjort med min brors kone, jeg har derimot stilt opp masse for de etter fødsel, hjulpet til med kjøring pga bilen deres var ødelagt. 

Eneste grunnen til at jeg kan tenke meg at jeg ikke er invitert, er pga de ikke ville ha noe drama i dåpen. Men hvorfor automatisk anta at jeg skal være den som lager drama? Det er jo denne søsteren vår som er mannevond og slem. Og hvorfor kan de ikke heller ta et alvorsord med henne? Broren min sier han har prøvd, men det nytter ikke. 

Jeg er veldig lei meg nå og usikker på hva jeg skal gjøre.. hadde håpet jeg skulle få en god relasjon til min nevø men dette gjør veldig vondt. Ikke er jeg en person som ville laget drama heller.. Er rart at de ikke i det minste snakker med meg om dette her en gang? 

Noen råd til hvordan jeg kan forholde meg til dette her? Evt noen som har opplevd det samme? 

Anonymkode: 4751a...926

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres rart ut. Kan det være en feil?

Anonymkode: 479da...9b4

AnonymBruker
Skrevet

Høres rart ut. Kanskje det er for å kunne si at det var kun besteforeldre og faddere? Altså du blir ikke invitert fordi de da måtteninvitert søsteren din også? 

Anonymkode: fa82d...895

AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar du er halvsøsteren og deres andre søster er helsøsteren til deres bror, og der har du forklaringen. Hvis han må droppe en av dere for å unngå drama, så droppes du. 

Anonymkode: 8e17c...ae9

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres rart ut. Kanskje det er for å kunne si at det var kun besteforeldre og faddere? Altså du blir ikke invitert fordi de da måtteninvitert søsteren din også? 

Søsteren min er i dåpen. Det har blitt lagt ut masse bilder på snap/insta av at hun holder nevøen etc. Ser ut som det er masse folk der generelt, venner av min bror/kone og til og med kusina vår som han sjeldent snakker med ellers. Derfor er det ekstra sårende. Vi tok en kaffe sist helg liksom, og han nevnte ingenting om dette.. Faren vår bor i utlandet så av familie har han bare meg og den andre søsteren, + kusina vår og tante/onkel i nærheten. Jeg får ofte tilsendt bilder av nevøen min og han sier at han er så glad for at jeg stiller opp og syns det er hyggelig at jeg er en god tante. Derfor er dette å rart?

Vet ikke om jeg får noe særlig svar om jeg spør han heller, broren min er utrolig konfliktsky.. Føles som at jeg er mindre verdt som familie siden jeg bare er halvsøsteren hans. Kanskje det er det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg antar du er halvsøsteren og deres andre søster er helsøsteren til deres bror, og der har du forklaringen. Hvis han må droppe en av dere for å unngå drama, så droppes du. 

Anonymkode: 8e17c...ae9

Det er riktig at jeg er halvsøster, men er jo utrolig vondt likevel. Som sagt er det ikke jeg som har laget drama, den andre søsteren har vært politianmeldt flere ganger, ikke bare av meg men av andre også. Hun har flere dommer pga vold og det er psykiske problemer inn i bildet. Vi er en liten familie og har alltid vært nære. 

Hadde broren min i det minste forklart dette til meg så hadde jeg kanskje ikke blitt så lei meg. 

• Liker 3
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sendt en melding om at dette var utrolig sårende. Og at jeg med dette anser meg som så lite verdt og nedprioritert at jeg for min egen psykiske helses skyld ikke ønsker mer kontakt. Og da ikke nødvendigvis fordi du ikke ble invitert, men fordi de ikke engang fant det verdt å nevne det for deg en gang. Du måtte oppdage det på sosiale medier. Jeg hadde ikke stilt opp eller involvert meg i det hele tatt etter noe slikt. Da måtte det i så fall ha kommet en skikkelig uforbeholden unnskyldning min vei... 

Anonymkode: 4c30b...929

• Liker 29
  • Nyttig 6
Skrevet

Kan hende noen forsnakket seg og at søsteren din fikk vite om dåpen tidligere og at de derfor følte seg tvunget til å invitere henne?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er riktig at jeg er halvsøster, men er jo utrolig vondt likevel. Som sagt er det ikke jeg som har laget drama, den andre søsteren har vært politianmeldt flere ganger, ikke bare av meg men av andre også. Hun har flere dommer pga vold og det er psykiske problemer inn i bildet. Vi er en liten familie og har alltid vært nære. 

Hadde broren min i det minste forklart dette til meg så hadde jeg kanskje ikke blitt så lei meg. 

Er du heeelt sikker på at de ikke har sendt invitasjon som har blitt borte? Kan hende de er sure fordi du ikke har svart innen fristen, fordi de ikke vet at du ikke har mottatt den? 

Anonymkode: 6f9ae...102

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt mange inviterer på sosiale medier idag... 

Men det er ikke noe å tenke over igrunn. Lev og vær lykkelig der du er i livet. 

Anonymkode: 92197...232

AnonymBruker
Skrevet

Helsøsken trumfe halvsøsken om man har like god kontakt med begge.

Anonymkode: 19fb3...f6e

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sært og merkelig , men da ville jeg tatt litt avstand 

Anonymkode: ead41...41d

• Liker 5
Gjest kruspersilletaco
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er du heeelt sikker på at de ikke har sendt invitasjon som har blitt borte? Kan hende de er sure fordi du ikke har svart innen fristen, fordi de ikke vet at du ikke har mottatt den? 

Anonymkode: 6f9ae...102

Da ville vel en av dem etterspurt svar? Værtfall når de ses så ofte, og er søsken. Søsken blir jo ofte spurt om å være fadder også.. Tror det var planlagt.. TS burde definitivt ta det opp, og si hvor såret hun er

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig dårlig gjort! Søsken og foreldre er selvskrevne gjester, som også gjerne har noen oppgaver. Så at invitasjonen blir borte er usannsynlig. Han ville vel etterlyst svar. 

Men en tydeligere prioritering kunne du vel ikke fått. Du er god nok i hemmelighet, men ikke offentlig. 

Har du familie på mors side? Ville satset på dem

Anonymkode: f6208...4e9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Din bror har sikkert gjort det valget av en eller flere grunner. Så det er bare din bror som kan gi deg svaret på grunnen til det. Vi kjenner ikke deg, broren din eller din søster. 

Anonymkode: e6cad...52e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Søsteren min er i dåpen. Det har blitt lagt ut masse bilder på snap/insta av at hun holder nevøen etc. Ser ut som det er masse folk der generelt, venner av min bror/kone og til og med kusina vår som han sjeldent snakker med ellers. Derfor er det ekstra sårende. Vi tok en kaffe sist helg liksom, og han nevnte ingenting om dette.. Faren vår bor i utlandet så av familie har han bare meg og den andre søsteren, + kusina vår og tante/onkel i nærheten. Jeg får ofte tilsendt bilder av nevøen min og han sier at han er så glad for at jeg stiller opp og syns det er hyggelig at jeg er en god tante. Derfor er dette å rart?

Vet ikke om jeg får noe særlig svar om jeg spør han heller, broren min er utrolig konfliktsky.. Føles som at jeg er mindre verdt som familie siden jeg bare er halvsøsteren hans. Kanskje det er det? 

Oi, høres veldig rart ut. Ville absolutt spurt i tilfelle det er en misforståelse! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Søsken er søsken, skjerp deg!

Anonymkode: b3c3b...ea2

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Du sier at du og broren din har god kontakt - snakk med ham. Si at du så dåpen i sosiale medier, at du er såret, at du lurer på hva og hvorfor - det er bare han som har svarene. Her er det åpenbart mye historie og gammelt drama, da kan det være mange hensyn å ta og at man for husfredens skyld kan ende med å gjøre andre prioriteringen enn man egentlig helst ville.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor står det skrevet?  Personlig hadde jeg heller valgt en person jeg liker, enn søsteren min, bare fordi.ø det er søsteren min. Logikken din er ikke-eksisterende.

Anonymkode: 7e5de...67c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare spør: "Hæ, dåp?! Hvorfor ble vi ikke invitert?" 

Anonymkode: 47a1d...110

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...